Superduke-tråden

Det ser ut som jag byter till mig en 2007 SuperDuke imorgon.

Var försäkrar ni någonstans? det verkar bli jävligt dyrt hur man än gör.
någon anan som är trettio plus o bor i någon av de större städern?
 
Byte från SuMo till SD-07

Hej!
Vad tror ni om ett byte från KTM 950 Sm -2006 i perfekt skick med Acra och 350 mil på mätaren mot en KTM Superduke-2007 orange med 800 mil på mätaren med Acra och map.

Ska sägas att med Sumon följer ett nytt komplett plast kitt i orange.

Vi har pratat om ett rent byte. Sd:n ska vara i mycket bra skick, repfri.

Låter det som en bra deal för båda parter?


Ska också sägas att Superduke ägaren köpte "fel" hoj för hans smak. Sm:en bör vara lite mer lättkörd kanske.

IxIL
 
Om någon av er super-duke ägare har:tummenupp ett slip-on niggandes till salu så dra ett pm till mig !
 
Kolla hur priserna ligger på blocket och avgör själv...inget att tveka på enl mig, SD'n är ju dessutom en 07'a...

Hej!
Vad tror ni om ett byte från KTM 950 Sm -2006 i perfekt skick med Acra och 350 mil på mätaren mot en KTM Superduke-2007 orange med 800 mil på mätaren med Acra och map.

Ska sägas att med Sumon följer ett nytt komplett plast kitt i orange.

Vi har pratat om ett rent byte. Sd:n ska vara i mycket bra skick, repfri.

Låter det som en bra deal för båda parter?


Ska också sägas att Superduke ägaren köpte "fel" hoj för hans smak. Sm:en bör vara lite mer lättkörd kanske.

IxIL
 
Körde en liten sväng med hojen i dag. Typ första gången sedan flugturen på Sviesta. Kändes lite knackigt först men sedan släppte det. Var grymt väder här i dag i alla fall.
Slänger upp ett par korta klipp. Tyvärr så blir det inget ljud i mitt moviemaker, så jag fixar nog lite bättre kvalite framöver.

En liten Burnis...
http://www.youtube.com/watch?v=NmynrC3qvBI
En liten wheele.
http://www.youtube.com/watch?v=gK0S_08FodY
Gasar lite mot en Gixxer 750 -97
http://www.youtube.com/watch?v=S__rYyKbuKU
 
Last edited:
Tjenare! Jag har en liten fråga ang. superduke. Det är så att jag funderar att byta ut min cb1000r -09 till en splitter ny sd -08 inkl. acra+ mappning. Priset dom begärt är 100k vilket känns helt ok, tror ja iallafall. Jag och min sambo (som sitter bak) brukar åka ner till Alperna 2 veckor varje sommar där jag vet att denna typ av cykel stortrivs. Men det är dom tråkiga motorvägsdelarna som känns jobbiga med den cykeln man har nu. Till sd:n finns en liten högre kåpa som tillbehör, är det någon som har någon erfarenhet om denna, och isåfall, hjälper den mycke? Hur är den att skjutsa på? Gnäller dom där bak eller tycker dom att det är ok? På cb:n har jag kört med mjuka packväskor, hur funkar det på en sd med ljuddämparna,brinner väskorna upp? Jag vet att det finns touring hojar för detta ändamål men streetfighter är nog den typ av hoj som lockar mig mest just nu, och det som jag tycker är roligast på hemmaplan.
Tacksam för svar
MVH Micke
 
Var ute ca 2 timmar igår på SDn och oj oj oj vilken underbar hoj man har :) Drog en sväng förbi lunda flygfält och såg att Matti Tepsa var där och tränade, stannade för att titta en stund och hantera hojen kan han. Har sett några shower med han tidigare han har ju övergått till ktm nu dock så såg jag han bara köra kawan igår, rc8an stod bara vid sidan när jag var där vilket var lite synd ;/
 
Tjenare! Jag har en liten fråga ang. superduke. Det är så att jag funderar att byta ut min cb1000r -09 till en splitter ny sd -08 inkl. acra+ mappning. Priset dom begärt är 100k vilket känns helt ok, tror ja iallafall. Jag och min sambo (som sitter bak) brukar åka ner till Alperna 2 veckor varje sommar där jag vet att denna typ av cykel stortrivs. Men det är dom tråkiga motorvägsdelarna som känns jobbiga med den cykeln man har nu. Till sd:n finns en liten högre kåpa som tillbehör, är det någon som har någon erfarenhet om denna, och isåfall, hjälper den mycke? Hur är den att skjutsa på? Gnäller dom där bak eller tycker dom att det är ok? På cb:n har jag kört med mjuka packväskor, hur funkar det på en sd med ljuddämparna,brinner väskorna upp? Jag vet att det finns touring hojar för detta ändamål men streetfighter är nog den typ av hoj som lockar mig mest just nu, och det som jag tycker är roligast på hemmaplan.
Tacksam för svar
MVH Micke

Har aldrig provat touringrutan men jag tycker inte att det blåser så mycket med den vanliga, har läst att den stora rutan ska vara effektiv men dock jävligt ful i mitt tycke. Har bara skjutsat tjejen min några gånger och hon tycker att det går bra men är ingen bmw :D Ur förarperspektiv så är SDn bra att skjutsa på, lika lättkörd med passagera som utan. Det finns värmeskydd iaf till de runda akra dämparna, men är inte säker på om de täcker tillräckligt för att skydda väskorna. Vilka akror har du tänkt ha? Blir det en svart eller orange? :)

Angående pris så är det svårt att avgöra men jag gav 85k för min 08a i år från firma och då hade den gått 421 mil och sen gav jag ytterliggare 8k till för akrorna + mappning. Sen har jag lagt ut ca 6k på kraschpuckar, tankpads etc. Så 100k är nog ett bra pris, tror att de brukar ligga på ca 95k nya nu utan akror.
 
Har aldrig provat touringrutan men jag tycker inte att det blåser så mycket med den vanliga, har läst att den stora rutan ska vara effektiv men dock jävligt ful i mitt tycke. Har bara skjutsat tjejen min några gånger och hon tycker att det går bra men är ingen bmw :D Ur förarperspektiv så är SDn bra att skjutsa på, lika lättkörd med passagera som utan. Det finns värmeskydd iaf till de runda akra dämparna, men är inte säker på om de täcker tillräckligt för att skydda väskorna. Vilka akror har du tänkt ha? Blir det en svart eller orange? :)

Angående pris så är det svårt att avgöra men jag gav 85k för min 08a i år från firma och då hade den gått 421 mil och sen gav jag ytterliggare 8k till för akrorna + mappning. Sen har jag lagt ut ca 6k på kraschpuckar, tankpads etc. Så 100k är nog ett bra pris, tror att de brukar ligga på ca 95k nya nu utan akror.

Det är Bike i Trollhättan som har 2st -08:or som dom säljer. Bägge är svarta. Jag tror det är de runda acrorna som följer med, tror de är billigare än de ovala. Jo det är väl inte direkt snyggt med toringrutan, men den får bara sitta där när det blir långkörning.
 
Det är Bike i Trollhättan som har 2st -08:or som dom säljer. Bägge är svarta. Jag tror det är de runda acrorna som följer med, tror de är billigare än de ovala. Jo det är väl inte direkt snyggt med toringrutan, men den får bara sitta där när det blir långkörning.

En svart superduke 08 med runda akror, kan inte bli bättre :yoparty
 
Tänk som det kan bli: Köpte en HD VROD Muscle förra hösten (ny) för att tvinga mig själv ta MC kort. Hade kortet i handen i början på maj och började åka på Muskeln. Efter luft, buller och mappning gick den ganska bra rakt fram (ca 115 hk på bakhjulet). Men plösligt insåg jag att jag även måste prova något annat. Nu har muskeln fått en lillasyster.
SD -08 med Acra och lite annat godis. Givetvis svart som storesyster. Vilken skillnad!
Undrar om jag någonsin kommer köra HD´n?

SD´n är ganska kompett som den är med lite kolfiber får nog plats. Har tänkt mig framskärm och huggern samt fotskydden. Är det för mycket ? Vet inte om jag ska sätta på orange pinstripe på fälgarna eller inte. Nu är de helsvarta.

En Fråga: Det sitter Bridgestone Battlax BT 003 Racing. Är de för extrema för en Rookie som mig?
 
Tjenare! Jag har en liten fråga ang. superduke. Det är så att jag funderar att byta ut min cb1000r -09 till en splitter ny sd -08 inkl. acra+ mappning. Priset dom begärt är 100k vilket känns helt ok, tror ja iallafall. Jag och min sambo (som sitter bak) brukar åka ner till Alperna 2 veckor varje sommar där jag vet att denna typ av cykel stortrivs. Men det är dom tråkiga motorvägsdelarna som känns jobbiga med den cykeln man har nu. Till sd:n finns en liten högre kåpa som tillbehör, är det någon som har någon erfarenhet om denna, och isåfall, hjälper den mycke? Hur är den att skjutsa på? Gnäller dom där bak eller tycker dom att det är ok? På cb:n har jag kört med mjuka packväskor, hur funkar det på en sd med ljuddämparna,brinner väskorna upp? Jag vet att det finns touring hojar för detta ändamål men streetfighter är nog den typ av hoj som lockar mig mest just nu, och det som jag tycker är roligast på hemmaplan.
Tacksam för svar
MVH Micke

Touringrutan funkar bra. Med den monterad funkar det bra att marcha 150 (motsvarar 110-120 utan ruta). Lite högre ljudnivå blir det p.g.a turbulensen, men inte så farligt.
Jag tycker i alla fall att den är så pass bra att jag i princip alltid har den monterad.
Om jag skulle toura med min SD så skulle jag köpa en komfortsadel med. Tycker att den befintliga blir lite väl hård om man åker över 20 mil.
 
Hejs!!:)

efter att troget hållit mig till kawa har jag nu ett längre tag sneglat på en superduke. provkörde en SD med akraburkar för några år sen o sen dess har den alltid funnits i mina tankar:D har spanat in en fabriksny SD med akra evo slipon. är det effektmässigt och prismässigt stor skillnad mellan helsystem akra samt slipon? vad kör majoriteten med? slipon el helsystem?
 
Hejs!!:)

efter att troget hållit mig till kawa har jag nu ett längre tag sneglat på en superduke. provkörde en SD med akraburkar för några år sen o sen dess har den alltid funnits i mina tankar:D har spanat in en fabriksny SD med akra evo slipon. är det effektmässigt och prismässigt stor skillnad mellan helsystem akra samt slipon? vad kör majoriteten med? slipon el helsystem?

Helsystem är ju tuffast, självklart. Slip-on ger gött ljud. Effektmässigt ställer jag mig dock tveksam till båda. Jag har åkt original i 4 säsonger och aldrig haft problem att hänga på en annan SD (rakt fram). Det lilla det må skilja hänger på vem som slog på först, och den marginalen lever kvar tills man släpper av.

Mina 0,50
 
Min Superduke (orginal) gav 1hkr mer en kompisens SDR med Acra och mapp i samma bänk. Så effektmässigt tror jag inte att bara det gör något. Därimot med annan luftbox och tuneboy så lurar man vär fram drygt 10 hästar till...
Men även jag har ju ett par acrapipor hemma nu. Återkommer längre fram i vinter med om det gav någon extra effekt.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top