Superduke-tråden

Hehe , köpt nya dynor :) vi har ;) ..tänkte det är lika bra att passa på nu när det ska bli fiint väder..
Och på morgon/förmiddag är det riktigt lungt i trafiken..:banana

:hojsmilie dröjer inte länge tills hösten är här :brinnerup

Passa på !

Kamera?
 
Hehe , köpt nya dynor :) vi har ;) ..tänkte det är lika bra att passa på nu när det ska bli fiint väder..
Och på morgon/förmiddag är det riktigt lungt i trafiken..:banana

:hojsmilie dröjer inte länge tills hösten är här :brinnerup

Passa på !

Kamera?

Fan nu sabbar du min fylla. Jag återkommer om jag inte ramlar allt för långt ner i flaskan.
 
fan...har någon här kört 690 smc ? ska nog iväg imorgon och testa den tror jag...har ju en superduke...men fan när man är arbetslös så är det inte kul och pröjsa 12 000 i försäkring...lite bättre med 3 800 kr då :) någon som har något litet tips om hur man skall göra? :)
 
fan...har någon här kört 690 smc ? ska nog iväg imorgon och testa den tror jag...har ju en superduke...men fan när man är arbetslös så är det inte kul och pröjsa 12 000 i försäkring...lite bättre med 3 800 kr då :) någon som har något litet tips om hur man skall göra? :)

kom och slappa mig men skaffa ett jobb :rolleyes:
 
Rassel...?

Tjena!

Är nybliven ägare till en Superduke och ny här på forumet! Har ingen större erfarenhet av tunga hojar.

Har en snabb fråga till er som är lite mer erfarna av modellen.

Det rasslar på lågvarv. Är detta pga taskigt oljetryck från kamkedjespännaren eller är det en såkallad lastväxelreaktion på kedjan?

Har läst i Motorrad att det kan rassla just om kedjan vid lågvarv.
Hojen är en 05 som gått 1100 mil. Bör jag kolla? Har ganska nära till en auktoriserad KTM-verkstad om det skulle vara så.

Om ämnet redan är avhandlat ber jag om ursäkt men jag kan inte hitta den tråden...

// Tom
 
Tack för mig. Duken är såld till förmån för en räser igen.
Svullna handleder, here I come:näsblod

Dock måste jag säga att Duken är förmodligen den roligaste
hojen i hela vida vaarden.
 
fan...har någon här kört 690 smc ? ska nog iväg imorgon och testa den tror jag...har ju en superduke...men fan när man är arbetslös så är det inte kul och pröjsa 12 000 i försäkring...lite bättre med 3 800 kr då :) någon som har något litet tips om hur man skall göra? :)

Jag hade en 690SMC i 8 dagar sen blev det en Superduke istället.
690 när rolig iof men SD är mycket mera motorcykel.
Om du har helförsäkring byt till halvförsäkring och behåll SD:n är mitt tips.
Men du får väl prova och väga för och nackdelar dock så har 690 inget botten/mellan register och det är tråkigt på en motard.
 
Det rasslar på lågvarv. // Tom

Under 3000rpm så mår en SD inte speciellt bra, det brukar rassla och hacka.

Men som Micke säger så bör du kolla så att det sitter 16t drev på annars så ska du byta till det omgående, blir en helt ny hoj.

Men det kan även rassla en del om 16t drevet då detta brukar sakna gummiringen som dämpar kedjerassel.

Ett tips kan vara att kolla kedjespänningen så att det inte är för löst.

Har nyligen satt på ett 16t drev på min RC8 och det rasslar mycket mer om framdrevet än tidigare pga. att det inte finns någon gummiring som det var på original 17t drevet.

Tackar! Det ska jag göra!

För övrigt, hur funkar körningen på tuvängen? Vilka dagar?

Körkalender för Tuvängen
http://www.svmc.se/templates/Page.aspx?id=5345
 
Last edited:
Söndags Brassa :) Jag drar ut vid ca 10:00 .. sugen på lite busträning :banana

Ingen annan som använder sin duke här ? :confused:
 
Last edited:
tänkte dreva om superduken men tänkte höra om 42 eller 45 bak är för mycket?:va
hört att en del har 40 men blir det overkill att ha mer? bakhjulkörning blir väl lättare men är det körbart?
dreven jag har kollat på är ktm orange och finns i 42-52
gillar inte att köra över 200km/h med sdn iaf.

ingen som har nån såndäringa uträkningstabell så man kan se utväxlingen? (är dålig på att söka på sh:s sökfunktion)

tack på förhand.
/insaniac
 
Stabilt ont i svansen efter 87mil på ett bräde, 100mil service på onsdag så man vill ju bli av med milen med en gång (bara lite kvar)
Jag har för övrigt oxå observerat ett rassel vid låga varv men skulle nog säja ventil rassel istället för transmisionrassel men va vet ja.
Synpungter?
 
Igår skaffade jag mig en 990 Superduke -05 som endast gått 300 mil!
Sicken jävla maskin... Riktigt jävla kul leksak! Perfekt att pendla till jobbet med -
bästa starten på dagen... :-)
 
Angående rassel eller inte det är ingen japansk symaskin ni åker på utan ett Österikiskt fullblod.
Byt pipor och kör med hörselproppar då hör man bara dovt muller:D
 
Ingen annan som använder sin duke här ? :confused:

Jo, men vi har insett att det finns andra vägar än Bulten :arsele :krama

Långtur idag upp mot Gottröra & där i krokarna. Nöjesfaktorn är såå mycket högre att åka 20mil krokväg, mot att sitta som en jojo ihop med en hög andra moppefuckon och köra samma vägsträcka om & om & om igen :banana Dock satt hon som bestämmer bakpå så tempot går väl att diskutera :gnissla
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top