Superduke-tråden

Då var det nog din hoj han höll på att mappa när jag ringde honom idag! Bokade in tid för service nästa vecka, och det verkar väldigt lovande hittils i alla fall :tummenupp

Blir nog Johan som får serva min snart också, en tank för 500:- gör ju att man måste serva den där :tummenupp
Sen var det lite kul att lyssna på hans forna glansdagar som RRförare, legat i ledning i 250SM när det blir rödflagg :D

Enligt Ragnar på Lelles så finns race mappen bara till 05/06. Han kollade med KTM i Österike på min begäran.

Gäller det R'en också? (borde det Iofs göra då det är samma spis på alla 07'or) Gick iaf hur bra som helst att trycka in den i min. Han plocka den från KTM när jag var där för jag ville veta vad mer det fanns att göra. Dock var tomgången näst intill obefintlig och den tenderade till att dö, vid gas så lät den som själva fan sprang lös. Nästan lite big-bang ljud över den var det. :yoparty

Blev även klar med min bakdel nu. Blinkers, org. regplåt och skyltbelysning på plats. Får se om Länsman godkänner det nästa gång man blir stoppad :gnissla

//H
 

Bifogat

  • Bild043.jpg
    Bild043.jpg
    113.7 KB · Visningar: 117
  • Bild047.jpg
    Bild047.jpg
    110.5 KB · Visningar: 96
Gäller det R'en också? (borde det Iofs göra då det är samma spis på alla 07'or) Gick iaf hur bra som helst att trycka in den i min. Han plocka den från KTM när jag var där för jag ville veta vad mer det fanns att göra. Dock var tomgången näst intill obefintlig och den tenderade till att dö, vid gas så lät den som själva fan sprang lös. Nästan lite big-bang ljud över den var det. :yoparty

Schysst stjärt! :tummenupp Men blinkarna ser något slokande ut, eller är det bilden kanske...

Du kan ju ladda i princip vilken mapp som helst, men hur sen hojen går är en annan historia. Jag skulle inte lägga på en 05/06 mapp på min. Förbränningsrummen är ju olika. Inte skoj om tändningen blir helknas heller. Det är en sak att laborera med bränsle/luft blandningar, men tändningen är läbbig om man inte vet vad man håller på med.
 
Serviceintervall

Snyggt. ser brutal ut !!

Hoppas länsman håller med :D

Schysst stjärt! :tummenupp Men blinkarna ser något slokande ut, eller är det bilden kanske...

Dom sitter lite lutade neråt, men lite mindre än vad som syns på andra bilden. Tänkte först lägga en sneskuren distans så dom stod helt vågrätt, men då vart dom så pass "synliga" att vitsen med att flytta dom försvann. Nu sitter dom lite bättre men lite neråt. Äh, du får se sen vid nån SDkörning istället.

Du kan ju ladda i princip vilken mapp som helst, men hur sen hojen går är en annan historia. Jag skulle inte lägga på en 05/06 mapp på min. Förbränningsrummen är ju olika. Inte skoj om tändningen blir helknas heller. Det är en sak att laborera med bränsle/luft blandningar, men tändningen är läbbig om man inte vet vad man håller på med.

Jo, att man kan plocka i vilken mapp som helst är jag med på. Men vi slog på SD-R 07 och fick upp olika alt. på mappningar beroende på vad som satt på. Den som var race var daterad 14 mars 2007 om jag inte minns helt fel. Kan snacka vidare med Johan sen då min måste servas snart vilket som.

Nån som har koll på när andra servicen ska göras? Har nu pratat med fyra olika KTMverkstäder och får olika besked. Vissa säger att 100mila inte ska räknas (in vid 750) och vissa säger att den ska in efter 850mil. Hur har ni gjort med era? Har inte boken här så kan inte kolla, men jag har fått för mig att det är 100/850/1600 osv. Fått det om bakfoten?


//H
 
Nån som har koll på när andra servicen ska göras? Har nu pratat med fyra olika KTMverkstäder och får olika besked. Vissa säger att 100mila inte ska räknas (in vid 750) och vissa säger att den ska in efter 850mil. Hur har ni gjort med era? Har inte boken här så kan inte kolla, men jag har fått för mig att det är 100/850/1600 osv. Fått det om bakfoten?


//H

Jag trodde också att det var så att den skulle in vid 850 mil. Men Johan sa samma sak till mig att den ska in vid 750. Nu har den gått 770 så det blir väl en kompromiss vid 800 mil då :) blir nog bra, har ju inte rasat ännu så.. :tungan
 
850 mil på lelles för mig och det verkar logiskt .
750 mils intervaller 100mil + 750 = 850 + 750 = 1600 mil .
Om så inte vore fallet skulle det vara 650 mils intervall..

Min ska in snart på 1600mila service, blir lite sugen att ringa den där johan som alla pratar så gott om..:)
 
Last edited:
Hej era stollar!. Har fått min älskling nu och den motsvarar allt jag drömmt om och lite till :D. Den är helt underbar. En liten fråga har jag dock. Jag håller på att köra in den och fick rekomendationer att köra lugnt..hålla mig till trafikreglerna och inte brassa, lät klokt. Kommentar?

Sen tycker jag den blev väldigt varm och det gick rätt fort. Körde 10 mil idag ca och tempen på hojen på motorväg ligger på medel enligt mätaren, antar att det är arbetstemperatur. Inne i stan under kvällen låg den ca på 70-80% av maxvärmen. Dämparna och motorn blev rejält varma samt att jag kände lite av värmen genom sadeln :D Det jag ville fråga är om duken blir såpass varm, märkte inget av detta när jag provkörde en annan duke. (den var dock inkörd)

Har värmegrejjen något att göra med att kylsystemet är nytt eller dylikt?

Någon som köpt duken ny samt oxå tänkt på detta? Ska jag ringa Johans och kolla?

Tacksam för svar!

Förövrigt. Underbar maskin. Helt sjukt bra.
 
En liten fråga har jag dock. Jag håller på att köra in den och fick rekomendationer att köra lugnt..hålla mig till trafikreglerna och inte brassa, lät klokt. Kommentar?

Jag slangade iväg från Claessons i Bromölla till rondellen vid E22'an när jag hämtade min förra året !:D ... Visserligen på moderata varvtal:) .

Har fått lära mig att motorbroms är lika viktigt som accelereation , så ringarna slits in åt båda hållen. Tomgångskörnin (ingen belastning) är av ondo....segdragning är av ondo...varvstoppet behöver man inte passera under inkörningen. Annars inga begränsningar...Accelereation o motorbroms i en salig blandning... o det är de första 20-25 milen som är viktiga ! Ska du ändra på din inkörning efter det , så är det bara att plocka bort cylindrarna o hona ur dom , sa den lokala motortrimmaren/renoveraren till mig.

Många säger att deras SD drar olja ? Jag har fyllt på max 1 -2 dl på de ca 1000 mil jag kört.
 
Jag slangade iväg från Claessons i Bromölla till rondellen vid E22'an när jag hämtade min förra året !:D ... Visserligen på moderata varvtal:) .

Har fått lära mig att motorbroms är lika viktigt som accelereation , så ringarna slits in åt båda hållen. Tomgångskörnin (ingen belastning) är av ondo....segdragning är av ondo...varvstoppet behöver man inte passera under inkörningen. Annars inga begränsningar...Accelereation o motorbroms i en salig blandning... o det är de första 20-25 milen som är viktiga ! Ska du ändra på din inkörning efter det , så är det bara att plocka bort cylindrarna o hona ur dom , sa den lokala motortrimmaren/renoveraren till mig.

Många säger att deras SD drar olja ? Jag har fyllt på max 1 -2 dl på de ca 1000 mil jag kört.

Tja, tack för svaret. Inkörningstipset lät ju ungefär som jag redan antog. Det var ju bra det. Hur tror du det är med värme-"problemet"?

Är det ett problem?
Den blev ju rätt rejält varm. hade ju knappast hårdkört..
 
Tja, tack för svaret. Inkörningstipset lät ju ungefär som jag redan antog. Det var ju bra det. Hur tror du det är med värme-"problemet"?

Är det ett problem?
Den blev ju rätt rejält varm. hade ju knappast hårdkört..

Samma här med oljan, har fyllt på ett par dl på 1100 mil.

Orginaldämparna blir djävulskt varma, du får byta till slipon så ska du se att det ordnar sig. Ev. så har jag ett sprillans akra evo och lite andra godsaker till salu om du är sugen.:)
 
Tja, tack för svaret. Inkörningstipset lät ju ungefär som jag redan antog. Det var ju bra det. Hur tror du det är med värme-"problemet"?

Är det ett problem?
Den blev ju rätt rejält varm. hade ju knappast hårdkört..

Jag har aldrig reagerat över värmen på min. Har aldrig fått igång fläkten ens:). Går inte den igång , så tror jag inte du behöver vara orolig , men visst ? Kanske skulle kännas bäst för dig att ringa o kolla ? Han är ju bara ett telefonsamtal bort:).

Den borde väl bli varmare under krypkörning/stadskörning än under hårdkörning med knäskrap o rejält med fartvind som kyler ?
 
Jao , det är stor skillnad att fräsa omkring på en landsväg vs stadstrafik då går fläkten i gång lite då och då.

Du ser väl värmen på strecken i displayen är väl 6st om jag minns rätt..
I Stadstrafik så går den upp rejält i värme kanske till 5 sen går fläkten i gång så sänks tempen ,sen om du har orginal dämparna på den så blir det hett där bak me..
 
Blir nog Johan som får serva min snart också, en tank för 500:- gör ju att man måste serva den där :tummenupp
Sen var det lite kul att lyssna på hans forna glansdagar som RRförare, legat i ledning i 250SM när det blir rödflagg :D


//H


Ojj? 500? Billigare än lack?

/A
 
Samma här med oljan, har fyllt på ett par dl på 1100 mil.

Orginaldämparna blir djävulskt varma, du får byta till slipon så ska du se att det ordnar sig. Ev. så har jag ett sprillans akra evo och lite andra godsaker till salu om du är sugen.:)

OK tack. Jag har ett par Akra titan slipon liggandes, ska bara köra in den först :D sen blir det muller!
Fan va hojjen är underbar, skit att det regnade idag. Annars hade vägen till jobbet varit skoj :yoparty

Jao , det är stor skillnad att fräsa omkring på en landsväg vs stadstrafik då går fläkten i gång lite då och då.

Du ser väl värmen på strecken i displayen är väl 6st om jag minns rätt..
I Stadstrafik så går den upp rejält i värme kanske till 5 sen går fläkten i gång så sänks tempen ,sen om du har orginal dämparna på den så blir det hett där bak me..

Jo inne i stan var den 2-3 streck från max värme. Ska ta och ringa Johan och fråga. Tyckte den blev lite väl varm. Inga problem om den är så, bara ovan, min gamla blev ju knappt ljummen :rolleyes:
 
Last edited:
Orginaldämparna blir djävulskt varma, du får byta till slipon så ska du se att det ordnar sig. Ev. så har jag ett sprillans akra evo och lite andra godsaker till salu om du är sugen.:)
Riktpris på Akrat?? Är sugen...
 
Tror ni inte att den blir varmare på grund av högre friktion och dylikt innan den är inkörd? tror inte det är något att oroa sig över?
Bara att köra in den och se om det blir nån skillnad?
 
Tror ni inte att den blir varmare på grund av högre friktion och dylikt innan den är inkörd? tror inte det är något att oroa sig över?
Bara att köra in den och se om det blir nån skillnad?

Saxat från manualen:
Så länge det inte går upp i topp o grejerna börjar blinka så behöver du nog inte oroa dig. Krypkör du väldigt länge o tempen stiger o fläkten inte klarar av att hålla tempen nere så bör du nog stanna o stänga av motorn ett tag.
Jämför inte antalet streck på displayen med 05/06. Det är inte samma.
 

Bifogat

  • CropperCapture[14].Png
    CropperCapture[14].Png
    83.8 KB · Visningar: 74
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top