Superduke = bra lr anus

Mum!n

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2006
Hoj
En rosa
:yoparty
hej är ute efter en superduke nån som kör lr testat o kan säga lite gott om dom.
har inge annat i huvet än den just nu
:tungan

En massa snygga Ducatis fick se sig omkörda i B-racet på Sviesta, och placerade sig på första plats BoT(battle of twins).

Jag har testat en någon mil, grymt vrid, ljud och sköna bromsar. Trodde den skulle vara stabilare i chassit, den känndes lite orolig i mellanåt. Ingen motorvägssmiskare i och med att den är kåplös men det är ju en bushoj och jag skulle inte tacka nej till en.

Jag klassar den mer som streetfighter än som motard.

Säkerligen väldigt grann hoj men jag klassar den med mer som streetfighter än som motard.

Karhu skrev:
2312467 :yoparty
hej är ute efter en superduke nån som kör lr testat o kan säga lite gott om dom.
Hämta min i fredags å har åkt hela helgen med ett stort leende på läpparna klart den roligaste cykel ja ägt har haft både r1 r6 å sp1 å tl1000r gsx1400 å lillebror duke. :banana

Emmi skrev:
2312693 Säkerligen väldigt grann hoj men jag klassar den med mer som streetfighter än som motard.

Jo de e nog mer fighter än motard..
Vill man ha stor motard så får man ta en 950 SM :banana

/Freddan

frefeh skrev:
2313656 Jo de e nog mer fighter än motard..
Vill man ha stor motard så får man ta en 950 SM :banana

/Freddan

Precis. Och vill man ha lägre vikt och mer effekt tar man en SD! :lol

frefeh skrev:
2321027 hehe precis :tungan
fast 950 gick å sprätta grus med oxå :banana

En 950 med offroadfälgar måste vara GRYMT kul på grusväg!

Går det att köpa nav från motardfälgarna till den och ekra på fälgbanor för offroaddäck så kan man ha samma bromsar, drev och distanser som med de motardfälgarna.

Helt klart ett heltäckande alternativ då med offroad-, is- och motarddäck. Eftersom det blir mest motard passar den mig bättre än en Superenduro med motardfälgar.

DR-Zätare skrev:
2321273 En 950 med offroadfälgar måste vara GRYMT kul på grusväg!

Går det att köpa nav från motardfälgarna till den och ekra på fälgbanor för offroaddäck så kan man ha samma bromsar, drev och distanser som med de motardfälgarna.

Helt klart ett heltäckande alternativ då med offroad-, is- och motarddäck. Eftersom det blir mest motard passar den mig bättre än en Superenduro med motardfälgar.

eller så får man ta 17" knotter däck.. det finns väl nå mysko märke som hade det..

Jupp det vore rikigt skoj.. ska nog ta å spara bakdäcket när jag byter nu å köpa lite skruv till i vinter :)

Karhu skrev:
2312467 :yoparty

Jag har inte testat särskilt mycke hojar men av dom ja kört så är Superduken den ultimata bushojen! Så jävla fin att slanga med & göra stoppies iomed feelingen i bromsarna. På krokiga småvägar klår den dessutom många sporthojar.

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!