Superduke -09 startar ej efter vurpa?

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Ort
Oskarshamn
Hoj
Suzuki gsxr 1000 turbo -01, Suzuki Hayabusa -99.
Köpte en kraschad Ktm superduke -09 i höstas. Nu när jag ska försöka få igång den så är det inget liv i den. Har byglat kontakten till kopplingen, fällt upp stödet och bytt en trasig säkring. Men det händer inget när jag trycker på startknappen. Ser inga andra synliga skador på elsystemet. Tänkte om det finns något annat som jag glömt? Har inget instrument/hastighetsmätare så jag kan ju inte kolla på displayen efter felmeddelande. Någon som har något tips?
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Du kanske måste ha instrumenten? Eller så är någon/några kablar i kabelstammen avklippta inne i skyddshöljet, det kan vara jävligt svårt att hitta, been there, done that :huvet

Men ett första steg är ju att testa att bygla startrelät, och mäta upp kablarna i kabelstammen, framför allt till startknappen. Och kolla så att dödarknappskablaget är helt.
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Du måste ha instrumenten..

Minns jag rätt är det nån styrning till ECU:n som "bor" där. Har du den kan det krävas en PC+kabel+omstart/nollning för att få fart på boxen..

Ring Kenta på Beviks, han är snel hest och hjälpsam. Kan förmodligen ge dig några konkreta steg till felsökningen.
 

Fighter

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2004
Ort
Mitt i stan
Hoj
Aprilia superbike RSVR 1000, Aprilia 125:a korvmojsmoppe.
Japp du måste ha instrumentering, i duccen jag hade satt makapärer till startspärren i den.
 

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Ort
Oskarshamn
Hoj
Suzuki gsxr 1000 turbo -01, Suzuki Hayabusa -99.
Ringde till Stefan på Lelles och han visste helt säkert att det går att starta utan instrument. Han hade en kund som kört sin hoj utan så det var därför han visste. Han tipsade om att bygla starreläet som Hoztic sa. Fortsättning följer.... Tack för alla snabba svar!
 

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Ort
Oskarshamn
Hoj
Suzuki gsxr 1000 turbo -01, Suzuki Hayabusa -99.
FAN! Blev så nyfiken så jag sprang ner i garaget och testade att bygla startreläet, men det hände inget då heller. Gnistrade lite mellan polerna och klickade lite i reläerna under sadeln, men inget mer??? Satt 2 st säkringar där nere på 30A som var hela.
 

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Majesty 400
FAN! Blev så nyfiken så jag sprang ner i garaget och testade att bygla startreläet, men det hände inget då heller. Gnistrade lite mellan polerna och klickade lite i reläerna under sadeln, men inget mer??? Satt 2 st säkringar där nere på 30A som var hela.

Så startmotorn rörde sig inte, går motorn runt om du rullar?

Du byglade väl som två stora anslutningarna?
 

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Ort
Oskarshamn
Hoj
Suzuki gsxr 1000 turbo -01, Suzuki Hayabusa -99.
Så startmotorn rörde sig inte, går motorn runt om du rullar?

Du byglade väl som två stora anslutningarna?

Jag byglade de två stora kablarna, kollade så att säkringarna var ok och det var dem. Hände inget alls med startmotorn utan det gnistrade bara mellan anslutningarna och lät lite i reläerna bak. Ska koppla startkablar till bilbatteriet för att utesluta fel på batteriet.
 

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Ort
Oskarshamn
Hoj
Suzuki gsxr 1000 turbo -01, Suzuki Hayabusa -99.
Verkade vara flera amatörfel... Batteriet var inte tillräckligt laddat, sen hittade jag en liten elektronikpryl i en låda som av någon anledning var bortplockad. Sen framme vid lyset hade jag missat att en annan pryl, tippsensorn? inte satt uppåt. Så nu funkar startmotorn på knappen. Ska bara fixa olja så kan man provstarta!
 

soap

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2011
Ort
Stockholm
Hoj
2005,Triumph speed triple
Hur går det för dig Mange?
Riktigt nyfiken, blir det ev byte nu om du får igång Duken?
 

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Ort
Oskarshamn
Hoj
Suzuki gsxr 1000 turbo -01, Suzuki Hayabusa -99.
Då funkar hojen som den ska! Blir att åka neråt landet på fredag och byta jämnt upp mot en Kawasaki zx10 -06.
 
Nyheter
Shercos nya enduroprogram för 2025!

Igår kväll presenterades Sh...

Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Top