Superduke -07 batteriproblem

avfartsgatan

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
Sålda
Har problem med batteriet. Det klar inte min larmutrustning utan drar ur om man inte kör på typ en vecka. Kan inte koppla in en underhållsladdare då det inte finns några strömuttag där hojen står. Går det typ att köpa ett 12v (samma som mc batteriet) bilbatteri som har en jäkla massa mer amperé än mc batteriet och parallelkoppla dessa, skulle ju funka som underhållsladdare ett tag. Kan detta sabba mitt mc batteris livslängd eller ännu värre sabba elektroniken på hojen?

Vet inte hur mång amp mitt mc batteri är på exakt men kan ju inte vara mycket om det inte klarar en vecka med larm.

Hojen är bara trafikförsäkrad så det känns ju bäst om man har ett fungerande larm.

Mc batterier för större bågar brukar ligga runt 12-20Ah.

Det funkar fint att ha ett bilbatteri inkopplat på det sättet och ta in o ladda det då och då.
Ladda up det varje gång det sjunker under 12,3v nått.

Montera ett eluttag på hojen och koppla direkt till mc-batteriet.
Sätt en säkring på 10A.

ja en säkring är nog det säkraste. ha ha

Bra att jag vet det, var lite orolig att det skulle sabba elektroniken men man tycker ju att det inte borde påverka. Iväg till biltema i veckan då och inhandla ett bilbatteri :tummenupp

Är det ktm:s larm du har så ska den klara att stå längre än en vecka. Kanske skulle kolla att batteriet är helt friskt.

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt