Superdrive

X-cell

Ny medlem
Gick med
7 Jan 2004
Hoj
Yamaha FZ1
Tänkte byta drivpaket till våren och funderar på ett superdrive(www.addemoto.se).Någon som har erfarenhet av det märket?Dreven skall bytas men är osäker på om kedjan måste bytas,hur avgör man det?Eller byter man alltid allt på en gång oavsett?Vågar man köra med vanligt kedjelås eller skall den nitas?Hojen är en Suzuki RF900R. :squid

Ha ha, vad kul! :)

Jag har också en RF 900R och har liknande "problem" som du. Dreven på min verkar vara helt OK, men kedjan är sliten. Jag tog det säkra före det osäkra och beställde ett Superdrive från addemoto.se och har för avsikt att byta hela paketet på en gång.

Är väldigt nöjd med addemoto so far. Beställde i fredags och fick det i måndags. Inte alls farligt dyrt heller, betalade 1385:- inkl. frakt. :tummenupp

Återstår bara att montera på det, men jag struntar nog i kedjelåset och satsar på ett nitat lås. Det verkar säkrast efter vad jag har läst i olika trådar på detta forum.

Det blir nog ett superdrive,suzuki original går lös på 3172 spänn...är det så mycket bättre??

Får man med ett vanligt el nitat lås med superdrive?Tänkte beställa...byter rubbet.
Tack för svaren.

X-cell skrev:
Får man med ett vanligt el nitat lås med superdrive?Tänkte beställa...byter rubbet.
Tack för svaren.

Jag fick med ett vanilgt clipslås. Har iofs. inte tittat efter mer noggrannt om det fanns mer med, men jag tror inte det. Det är nog tillbehör misstänker jag.

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon