Superbike VM Assen

Det sorgliga är att british Eurosport 2 visar massor av roadracing, WSBK och BSB tex, live men vi svenskar ska tydligen titta på gubbar som rullar konstiga klot på konstgräs och dopade cyklister.

Hmmm... det troliga är väl att Svennar är mer intresserade av gubbar som rullar konstiga klot på konstgräs och dopade cyklister. Annars skulle de nog inte sända tv med gubbar som rullar konstiga klot på konstgräs och dopade cyklister till oss Svennar....

Last edited:
Hmmm... det troliga är väl att Svennar är mer intresserade av gubbar som rullar konstiga klot på konstgräs och dopade cyklister. Annars skulle de nog inte sända tv med gubbar som rullar konstiga klot på konstgräs och dopade cyklister till oss Svennar....

Ja visst är det tragikomiskt :gråta

Någon som har eurosportplayer som vet om det funkar som det ska göra???

Rea verkar vara en av dom som slåss om pallen denna helg.

Last edited:
Verkar som att de börjar få fart på Panigalen, både WSBK och SST-hojarna. Eller kanske Assen passar hojen ovanligt bra?

När ska Melandri leverera igen?

Dels verkar inte BMWn funka så bra på Assen, Daviez missade ju kvalet, och dels så har han problem med axeln fortfarande. En operation tidigare i år gick inte så bra som de hade hoppats på.

Ja jävlar! Dekalbyte.se! hade velat se liite mer luft mellan, utan avslag.

Och ingen bitterhet efter heller, bägge gratulerade varandra efteråt. Snyggt. Med tanke på att det var en hyfsad kollision ut ur sista böjen hade det ju kunnat vara lite dålig stämning...

Ni som tittar på Eurosport Player, de har nu lagt till en separat kanal för WSBK Assen så de visar andra racet live idag också.

I alla fall för mig såg det tidigare ut som om de inte visade race 2 live idag utan först som eftersändning imorgon.

Härlig söndag med SST, SSP och två WSBK race live :)

Nu Superbike på eurosport 2
Måndag 10.30 race 2

Last edited:
Jag tar tillbaka det jag sa om Panigalen, WSBK-hojen verkar inte funka i racen än.

Ganska trist race.... Men Sykes gjorde ett bra jobb!

Ganska trist race.... Men Sykes gjorde ett bra jobb!

Jo, men å andra sidan gjorde ju producenten vad han (eller hon) kunde för att inte visa omkörningarna. Hur många av Daviez omkörningar fick vi se? De missade någon av Rea också och jag tror inte vi fick se de av Checa och Camier heller? Men som sagt, rätt trist där framme förutom de sista varven mellan Guintoli och Rea.

BMW och Melandri lär ju vara lie besvikna också...

Som bekant så finns inte race 2 med i tablån. Men jag tycke att jag hörde Sandy säga att loppet skulle visas på eurosportplayer!
Eller drömde jag det?

Borde de inte göra SST1000 till den "första" supportklassen istället för SSP600?

Känns som att de nya förarna i WSBK kommer från SST1000 medans toppen i SSP600 består mer av folk som inte kommer någon annanstans, typ Foret och Sofuoglu?

Fast nu är det väl inte någon idé längre eftersom planen verkar vara att göra SBK till SST genom att ändra reglementet.

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025