Superbike + olja ?!

henk2055

Ny medlem
Gick med
7 May 2007
Hoj
Honda CB600FA Hornet -08
Tjena, servade nyss min hoj på superbike och noterade först nu att dom hällt i motorolja för ungefär 165 spänn litern.. 607 spänn för bara OLJAN exklusive jobbet för att byta den. Någon annan som servar sin hoj på Superbike och vet va det e för über olja dom häller i eller blev jag blåst? eller? det kan la inte va så dyrt med olja? :confused:

Nja något dyrt får jag nog säga ändå =/ Förslag! ring en annan MC firma fråga vad de rek. för olja till din bandit? samt hur mycket du behöver samt vad det borde kosta=?

runt 500 låter mer rimligt. men men

Brukar vara motul, tror att jag betalade en bit över 500 när jag köpte senast.

Rimligt??

Vanligt kanske.
Men rimligt?

DET var rimligt det!
Det är dessutom en av de allra bästa oljorna, så nu kan vi sätta nytt märke för pris/prestanda! :tummenupp

Vafalls, har du glömt bort?? Jag vill minnas att jag nämnde detta för dej i en annan tråd :)

50 kr litern, det lät dyrt, oljan jag kör på av toppkvalite kostade mig, 26 kr för 8 liter. och då är bränslekostnaden för 3 mils körning inräknad :tungan

Hade först inhandlat 4 liter olja på Biltema, men senare visade det sig att en jag känner är sponsrad på olja, så då åkte jag dit och tiggde lite.
Får kanske köpa med mig en kaka som han kan ha till kaffet i sitt garage när jag ska dit och tigga nästa år.

Kör på ELF 20W50 helsyntet, ca 650pix för 4 liter XD

Rimligt??

Vanligt kanske.
Men rimligt?

Ok, då, fel ordval av mig. Menade bara på att trådskaparen inte blivit blåst som han undrade, utan att olja är såpass dyr när man köper den på mc-affär/servar hojen auktoriserat. Går väl alltid att hitta billigare, som folk i tråden redan tipsat om.:tummenupp

Ok, då, fel ordval av mig. Menade bara på att trådskaparen inte blivit blåst som han undrade, utan att olja är såpass dyr när man köper den på mc-affär/servar hojen auktoriserat. Går väl alltid att hitta billigare, som folk i tråden redan tipsat om.:tummenupp

Jodå ;) det ante mig.
Men jag blir alltid lika upprörd när jag hör de där rövarpriserna! :D

Åk till ica i alvhem & köp sbk racing ok/q8 för 50 spänn litern :tummenupp
När jag söker på ica alvhem får jag två träffar,en i Lödöse och en i Älvängen.Vilken?
Eller är det så att det ligger en liten rackare i Alvhem också som egentligen inte finns?

När jag söker på ica alvhem får jag två träffar,en i Lödöse och en i Älvängen.Vilken?
Eller är det så att det ligger en liten rackare i Alvhem också som egentligen inte finns?

Jepp, den som inte finns och har olja för 56kr/l heter Svenssons Livs. Ligger i Alvhem.

Det måste var denna.

Svensson Livs
AdressuppgifterSvensson Livs

ALVHEM
Tlf. 0303 - 33 60 03

Den ligger utmed vägen på vänster sida mitt på 70-sträckan i alvhem efter älvängen från gbg sett.

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8