Superbike i konkurs?

Finns ju dock ett värde i upparbetat namn och lokal. Dock så överskattar väl konkurförvaltare och superbikes ägare värdet på det och eventuellt lager iom att det inte är sålt.
Jag är väl lite förvånad att det INTE skett något ännu. Har ju ändå varit GBG´s representat av KTM o lite sådär.

Personligen tror jag att 2 alternativ är aktuella.
1- Föregående ägare "startar om det". Mest troligt om det inte är oegentligheter med i konkursen.
2- Ny ägare som köper ut namn o lokal från konkursboet.

Skulle ju vara långsäkt om ett sånt upparbetat namn bara dör...

//JN

Någon som vet om det finns något kvar eller om det mesta är utplockat?
Typ ställ, handskar och ryggskydd...

Är min åsikt också. Jag fick delar snabbt och billigt för det mesta men när man kom dit var man tvungen att hoppa upp och ner och skrika "HÄR ÄR JAG" för att överhuvudtaget få hjälp. Det hjälpte alltså inte att försöka stå i kö framför kassan. Slapp känsla och det var ofta man fick vänta i en kvart på att personalen i kassan skulle snacka småprat med polaren/"kunden" över disken.

Det här är av mig menat som högst konstruktiv kritik.

Jag hoppas verkligen det öppnar igen dock, för även om bemötandet sög 9 ggr av 10 så fick jag ju som sagt delarna till bra priser i rimlig tid.

Är det någon som vet vad som händer? Säjer de fortfarande ut eller startar upp igen?

Jag fäller väl inga tårar heller direkt. Hoppas det går bättre nästa gång iaf. Jobba lite med kundbemötandet. /konstruktiv kritik

Last edited:
Öö har dem startat upp igen eller är det konkursutförsäljning?

Är det samma oserviceminded fölk där som tidigare?

Dem håller på för fullt nästan. Var där senast idag o kollade på ny hoj. Dem hade rea 30% på diverse hjälmar, kläder ect.

Hmm, mycket skit superbike verkar få. Köpte både stövlar och byxor där och har fått bra bemötande varje gång, att det är så delade uppfattningar om den butiken:va Men det är ju klart, en annan är ju inte nöjd med yamaha centers bemötande medans andra tycker det..:rolleyes:

Ny ägare! Men endast Aprilia och ev. Ducati.
Passar det inte så gå någon annanstans... svårare är det inte

Du verkar ju ha hyffsad koll på SB, var där förra veckan och kikade på deras 640 (vita 05an). Du vet inte om den har blivit såld än eller om den är kvar?
Har inte haft tid eller möjlighet att åka dit de senaste...

Du verkar ju ha hyffsad koll på SB, var där förra veckan och kikade på deras 640 (vita 05an). Du vet inte om den har blivit såld än eller om den är kvar?
Har inte haft tid eller möjlighet att åka dit de senaste...

Finns kvar!:tummenupp

edit: Ska väl tillägga att jag jobbade där mellan jan-aug. förra året.

Last edited:
Va där i går en sväng och kikade lite. Han som var där hälsade och var trevlig.

Ny ägare! Men endast Aprilia och ev. Ducati.
Passar det inte så gå någon annanstans... svårare är det inte

Sorri det där kunde nog missuppfattas en del. Tidigare inlägg från mig syftar på högst konstruktiv kritik. Jag fick delarna i tid och till bra pris men bemötandet var under all kritik för det mesta. Sök bakåt i mina inlägg om du vill veta exakt. I o med bra priser och hyffsad leverans så var jag återkommande kund. Men jag hade köpt ännu mer om jag hade fått bättre bemötanden.

Tycker dock det är skittrist att det konka. /R

Sorri det där kunde nog missuppfattas en del. Tidigare inlägg från mig syftar på högst konstruktiv kritik. Jag fick delarna i tid och till bra pris men bemötandet var under all kritik för det mesta. Sök bakåt i mina inlägg om du vill veta exakt. I o med bra priser och hyffsad leverans så var jag återkommande kund. Men jag hade köpt ännu mer om jag hade fått bättre bemötanden.

Tycker dock det är skittrist att det konka. /R

Håller med att det inte är hållbart att man står å snackar skit med "polare" när det finns kunder i butiken. Då får man skylla sig själv att man tappar kunder.
Det händer väl att en polare kommer in och köper ngt samtidigt som man slänger några ord med varann, men det får som sagt inte vara längre samtal om det finns andra kunder.

Gött, då är vi inne på samma linje ;)

Håller med att det inte är hållbart att man står å snackar skit med "polare" när det finns kunder i butiken. Då får man skylla sig själv att man tappar kunder.
Det händer väl att en polare kommer in och köper ngt samtidigt som man slänger några ord med varann, men det får som sagt inte vara längre samtal om det finns andra kunder.

Back