Super Stock, resultatlista

Regn, så det ändrar kanske en del, men jag tycker ändå inte att det spelar någon roll. Det visar: FILLE ÄR KUNG! :Bugar Oh, vad han kommer blir bra! När han kör VM ska följa honom överallt!

"För att Backlund skulle kunna tävla mot de andra proffsen i år ändrades den svenska minimiåldern för a-licensen."

Lite roligt hur böjbara regler kan vara. Men det var ändå BRA!

Macho Woman skrev:
Vadå "lillebror ska börja köra"? Han kör ju redan. Nåja, i vilket fall som helst:

SÅ JÄVLA BRA ATT DN SKRIVER OM RR! Tack DN för det! :tummenupp

Tacka tt samma artikel står i swd corren mm :tummenupp

Backlund imponerar faktiskt mer än jag trodde i år.
Kul med uppmärksamhet i DN dessutom, sketabra helt enkelt :)

Killen kommer att gå långt det vill jag lova :) :tummenupp

Jäkligt imponerande! Svårt att veta hur bra han hänger med i torrt dock.

Jag står dock fast vid min åsikt som jag ventilerade förra året om att Backlund kör i fel klass, om han nu har ambitioner att gå riktigt långt vill säga.....

Det finns fler tonåringar i Sverige med samma talang som dessutom har valt en betydligt rakare väg.

Chris Ash skrev:
Jäkligt imponerande! Svårt att veta hur bra han hänger med i torrt dock.

Jag står dock fast vid min åsikt som jag ventilerade förra året om att Backlund kör i fel klass, om han nu har ambitioner att gå riktigt långt vill säga.....

Det finns fler tonåringar i Sverige med samma talang som dessutom har valt en betydligt rakare väg.

Detta är klassen Backlund har råd med förutom 250 sp och 125 jr alla har inte råd att köra en fullblodsräser fast jag skulle helt klart vilja se honom på en 125r i em och spanska/tyska serien

moto-gg skrev:
Detta är klassen Backlund har råd med förutom 250 sp och 125 jr alla har inte råd att köra en fullblodsräser fast jag skulle helt klart vilja se honom på en 125r i em och spanska/tyska serien

Det är det jag menar med att sponsorerna inte är intresserade av internationella satsningar. Annars fortsätter nu denna diskussion i annan tråd som du säkert märkt :)

Hehe...Fan vad jag garvade när lillpöjken körde om på yttern i depåkurvan innan målgång. Så jävla kallt hjort. :D
Grym kille iallafall!

Måste säga att jag är grymt imponerad av Filips körning idag.
Var uppe och försökte på yttern flera gånger både i "ejes" och ut på start/mål när han skulle upp på tredjeplatsen. Tog honom sedan på innern på näst sista varvet. Hade då långt fram till andraplacerade Haaland, körde in hela avståndet på sista varvet, och plockade honom på yttern ut på start/mål, och åkte hem med en välförtjänt silverpokal i bagaget...
Grymt bra kört, helt utan respekt för dom äldre mer erfarna förarna... :tummenupp

Hoppas det håller i sig!

Gustavssons Kawwa fick sig en rejäl flygtur, såg dyrt ut... :(

*/ ?>
Nyheter
Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

Back