Super motard i gbg området!!!!

zaiko

Ny medlem
Gick med
4 Feb 2006
Hoj
fiddy
Hej Rikard Här.
Jag har hört runt lite på olika BANOR i gbg området och fick svar från en kille på bohushyrkart och han säger att det finns möjlighet att köra på deras bana med fiddys med super motard!!! det hadde varit roligt att sammla ihop ett jäng och köra där när jag fixat hoj Wink . Hör gärna av er om ni är intreserade =)
Gå in och kolla banan på http://www2.alfanova.com/bohushyrkart/ ni kan också maila kille jag prata med och visa intresse. Mailen finns på sida under kontakter...... Om någon vet nått annat place så hör gärna av er!!!!

Mvh Rikard

Jag är gärna med o kör lite på nån bana, måste ju testa husan där den hör hemma. Är med bara det inte är allt för lång transportsträcka från gbg :gnissla ..

zaiko skrev:
oki men hur ska man gå till väga med det då vem ska man ringa???

Vet inte mer än dig,jag brukar bara tjuvköra där och få skäll av Securitas.

wheelie82 skrev:
Jag är gärna med o kör lite på nån bana, måste ju testa husan där den hör hemma. Är med bara det inte är allt för lång transportsträcka från gbg :gnissla ..

Ca 2 mil på 45:an.

zaiko skrev:
Hej Rikard Här.
Jag har hört runt lite på olika BANOR i gbg området och fick svar från en kille på bohushyrkart och han säger att det finns möjlighet att köra på deras bana med fiddys med super motard!!! det hadde varit roligt att sammla ihop ett jäng och köra där när jag fixat hoj Wink . Hör gärna av er om ni är intreserade =)
Gå in och kolla banan på http://www2.alfanova.com/bohushyrkart/ ni kan också maila kille jag prata med och visa intresse. Mailen finns på sida under kontakter...... Om någon vet nått annat place så hör gärna av er!!!!

Mvh Rikard

Skall ni hyra hela banan då eller? Vi har försökt få svar på minimoto körning från Bohus racing (Go kart klubben, inte ha som har hyr carten) sedan i sommras, får du veta nått så hör av dig!! Har fått besked från styrelse medlemma att det inte skall vara några 2 hjuliga fordon där. Förövrigt så är det ju inte säkert att dom kommer få ha kvar banan mer än till mitten an sommaren. http://www.bohusracing.com/main/

Jag småpratade med denna personen( hyrkart) på sensommaren -05 och man kan hyra banan av dom på deras egen Hyrkarttid och det kostar 5000:- timmen,
Ja,ni läste rätt 5000:- och det beror på att 1 timmes kartuthyrning av en grupp personer drar in betydligt mer än så per timme.

Sen är det så att han kan inte säga att ni får köra med mc på banan då han bara arrenderar viss tid för hyrkart , INGET annat.
Det är styrelsen i Kartingklubben som bestämmer vad som får köras på banan
och för tillfället så är inte 2-hjul välkommet.

Övrig tid på banan är som sagts Bohus Karting klubbs tid och då får man vända sig till dom.

Jörgen , Vobbla Racing

Jag är mycket intresserad :)
Vet några mer här ifrån som kommer upp

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...