Super Gas Bike i Sundsvall.

En anledning till varför det inte är fler anmälda till sundsvall
kan ju vara att det samma helg körs NDRS tävling i Lindesberg.
Nytt för i år är att det är en 2 dagars tävling (201m stadsrace)

Sista anmälnings dag är på fredag den 12:e

När ni ändå ska ner till sundsvall så kan ni väll
åka 40 mil till det är ju nästgårds för er norrlänningar :hihi

vill slå ett slag för sundsvalls dragway.
blir bara större o större.
lite lite i vissa hojklasser än men de blir oså mer..
för nåra år sen var de ganska litet men har växt snabbt.
större blir de..
grym asfalt. de enda som e lite si o så med är läktarplats.
väl värt o se :tummenupp

Håller med om att sundsvall dragway är en helt suverän bana.
Om inte våran hemma tävling Linde open gått samma helg hade jag
nog kört i sundsvall.

Pippi..... första helgen i sept kommer jag till tullinge och kör skiten ur min hoj
i PSB. Inte för att jag åker så fort men det är ju roligt att tävla och träning ger färdighet.
Kan man få 1 sek försprång i starten där eftersom jag i normala fall kör i
den långsamma och bromsande klassen SGB :rolleyes: :hihi

Den helgen är det SDC i Sundsvall, NDRS i Lindesberg, Falun Street Race, Uppsala Cup #4 på Lunda. Helst hade jag velat köra Falun på Lördag och NDRS på Söndagen men att köra enbart Söndagen i Lindesberg verkar vara rätt kört väl? Jag åker nog... någonstans den helgen. :D

1000R skrev:
Kan man få 1 sek försprång i starten där eftersom jag i normala fall kör i den långsamma och bromsande klassen SGB :rolleyes: :hihi
Jo, jag sitter med i tidtagningsvagnen så det är ju bara att smyga in i datorerna och rådda runt lite i databaserna så blir det nog bra.

Jag har inte sett så mycket SGB-racing som jag borde men får för mig att det finns ett par SGB-hojar som kan köra långt under 9.50. Är man helt ute och cyklar på den biten?

MVH
PiPPi
http://HarleyDrags.com

1000R skrev:
Pippi..... första helgen i sept kommer jag till tullinge och kör skiten ur min hoj
i PSB. Inte för att jag åker så fort men det är ju roligt att tävla och träning ger färdighet.

1000r kom till tullinge i helgen o gasa lite jag ska dit o gasa jag ska f_n ha en 8à innan vintern. :huvet
//Häggen.

Last edited:
pwillen skrev:
Jag har inte sett så mycket SGB-racing som jag borde men får för mig att det finns ett par SGB-hojar som kan köra långt under 9.50. Är man helt ute och cyklar på den biten?

MVH
PiPPi
http://HarleyDrags.com

Du har helt rätt... det är några av oss som bromsar ganska hårt för en 9,5 tid... :D :D

Butcher skrev:
För att jag har kört 9.47 som bäst ,vad ska jag då göra i PSB? Och ska det vara något specielt att köra PSB då är det väll fränare med Funny Bike.

En liten fråga bara....vad ligger ni SGB hojar på för effekt..?

Jag skulle tro att alla ligger på runt en 190+ Hk om jag inte har fel! Jag har endast 190+ hk i min hoj och åker 5,60 216km/h på 201m 8,57 264km/h 402m i PSB..konstigt va? nä det är det inte..men skulle ni sluta åka med 80tals chassien med stumstag och två meter långa hojjar, så skulle ni åka lika fort som vi i PSB, och ni är jätte välkomna och köra... har ni frågor så hjälper vi varandra! Det är mycket roligare om vi skulle få en gemensam klass istället för att det ska finnas 10 st klasser med nästan lika hojar!!

MVH. PSB #1, en som tycker det är fränare att åka i psb än funnybike! :tummenupp

80 tals chassin......tack för den du. :tungan
Skämt å sido första tävlingen jag fick min hayabusa koppling att fungera
var på mantorp. 6.06 9.38 med taskig 60 fot 1.64 ,tidigt avslag och lite broms över mål :kocko (200km/h).
Mitt mål är väll att komma under 9.20 i år.
190+ hk
1530 lång (orginal fjädring)

Både jag och hojen skulle nog behöva banta en hel del.

Källgren körde 8.98 på mantorp.

Last edited:
Mr Race skrev:
En liten fråga bara....vad ligger ni SGB hojar på för effekt..?

Banditen hade 173 hästar 2003 och körde då 6.20 på tusendelen på 201.

SGB är kvaliteten av förare och hoj. PSB är kvantiteten av förare och hoj - och lär aldrig slås samma till en och samma klass, lika lite som Enduro och Trial.

-1000 R visst det förstår du väl det skall ju vara 90 tals chassien :) med uppflyttade styrhuvuden och svinginfästningar vilket man förstås glömmer säga...*ler*..

mr Race
Har du verkligen bara 190+ i din ? har hört många historier om din motor och topp. Eller är det 190+(20) = 210 .... :)

RPM lover skrev:
-1000 R visst det förstår du väl det skall ju vara 90 tals chassien :) med uppflyttade styrhuvuden och svinginfästningar vilket man förstås glömmer säga...*ler*..

mr Race
Har du verkligen bara 190+ i din ? har hört många historier om din motor och topp. Eller är det 190+(20) = 210 .... :)

För två år sen när jag var till bladlund och bromsade hade jag 212hk på bakhjulet..men nu när jag var till matte bohlin och bromsade hade jag bara 191hk så inte vet jag :confused:
Inte behöver man ha uppflyttat styrhuvud och sving för att åka fort...Adde åkte 8,70 258km/h med 191hk på hjulet..utan det!!
Det jag försöker säga är att ni kan åka lika fort med era hojar..man har hört att ni inte vill åka PSB för vi åker så snabbt där, men ni kan åka lika snabbt med era hojar...för effekten har ni ju! Men det spelar ingen roll om man har 400hk om man inte har ett chassie som fungerar, jag försöker inte klandra på SGB åkarna alla är trevliga killar som åker där!

Jag kan bara tala för mig själv.. men jag trivs i SGB. Enda anledningen till att jag är sugen på PSB är att jag skulle vilja testa min och min hojs fulla potential.
Problemet med PSB är att det är inte många som kan köra 8.6 tider,, och hur kul är det att veta att man inte har en chans att hänga med om man "bara" klarar av höga 8;or eller låga 9:or??
I SGB är nästan ALLA potentiella vinnare hoj mässigt sätt.. sen är det rutin, skicklighet,, och nerver som avgör vem som står högst upp på pallen.
Och jag lovar dig... man är lika nervös oavsett vem man möter... :3freak

*/ ?>
Nyheter
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage