Super Duke testkörd

Chii

Med begynnande auktoritetsproblem
Gick med
14 Dec 2004
Hoj
Sååld
KTM cirkusen kom till stan och jag lånade en Superduke med Accra system, Måste bara säga att det var det roligaste jag haft med kläderna på. Hojjen låter som åskan och känns som en motard på en svår dos steroider. Men det som imponerade mest var chassi o köregenskaperna, Det enda negativa var insprutningen som är riktigt svår att komma överens med kombinerat med en Twin, Om ni har chansen testa odjuret, En sån pryl hamnar högst upp på min önskelista då en ny cykel ska köpas,

Vill gärna höra fler kommentarer om den,

Chii skrev:
2175351 KTM cirkusen kom till stan och jag lånade en Superduke med Accra system, Måste bara säga att det var det roligaste jag haft med kläderna på. Hojjen låter som åskan och känns som en motard på en svår dos steroider. Men det som imponerade mest var chassi o köregenskaperna, Det enda negativa var insprutningen som är riktigt svår att komma överens med kombinerat med en Twin, Om ni har chansen testa odjuret, En sån pryl hamnar högst upp på min önskelista då en ny cykel ska köpas,

Kommentarer?
njaöeeu.. vill ha liksom..

Provkörde SuperDuke'n när vagnen passerade Örebro ;) Testade iofs alla 3 modellerna... SuperDuken va klart rolig. Inte riktigt som Adventuren eller SuperMoto hojjen. Enda trista med Duke'n är väl att den drar sjukt med bensin, funkar inte när man ska pendla med den :P Men som bushoj funkar den fint...

var på samma..grymma hojar..o duken är faen en best..lite jobbigt o hetsigt insprutn som sagt..
hade roligare på supermoton men tjoade mer i hjälmen på duken..

Chii skrev:
2175351 KTM cirkusen kom till stan och jag lånade en Superduke med Accra system, Måste bara säga att det var det roligaste jag haft med kläderna på. Hojjen låter som åskan och känns som en motard på en svår dos steroider. Men det som imponerade mest var chassi o köregenskaperna, Det enda negativa var insprutningen som är riktigt svår att komma överens med kombinerat med en Twin, Om ni har chansen testa odjuret, En sån pryl hamnar högst upp på min önskelista då en ny cykel ska köpas,

Så sjukt ball hoj. Har kört 170 mil med min nu! :yoparty

Jag testade också superduken i lule i fredags... Jag log långt efter att jag motvilligt lämnade tillbaka den =)
Så sjukt rolig hoj! Det är ingen touringhoj, då man i det närmsta blåser av den i 140, men uj uj! Gasresponsen, ljudet och busfaktorn ligger i topp! :yoparty

990 adventure var bra, fast lite väl mjuk för landsväg.
950 sm kräver nog mer självförtroende och tillvänjning än jag har. Den var väldigt rolig men kändes också lite mjuk (som den nog ska vara)

GeFeldz skrev:
2182252 Jag testade också superduken i lule i fredags... Jag log långt efter att jag motvilligt lämnade tillbaka den =)
Så sjukt rolig hoj! Det är ingen touringhoj, då man i det närmsta blåser av den i 140, men uj uj! Gasresponsen, ljudet och busfaktorn ligger i topp! :yoparty

990 adventure var bra, fast lite väl mjuk för landsväg.
950 sm kräver nog mer självförtroende och tillvänjning än jag har. Den var väldigt rolig men kändes också lite mjuk (som den nog ska vara)

Tjenna gurra, kännde igen internet namnet men kunde ej placera, Det e danne :tummenupp

Hm.... Försäkringsmässigt??? En superduke. Ligger dom i klass 6 eller hur funkar det. Har man eventuellt till och med råd att helförsäkra en sådan??? :)

För min del handlar det om ca 6-7000 hel/hel hos Bilsport & MC (har en -06:a om det kan spela någon roll)

En stor del av nöjet med Superduken är att det är väldigt mycket hoj för försäkringspengarna.

Nyheter
Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

Back