Super Comp Bike

Nils Svensson

Ny medlem
Gick med
30 Apr 2009
Ort
Falkenberg
Hoj
Äntligen ny sporthoj Electra Glide
Hej till nästa säsong så har NDRS sänkt indexet i SCB till 5,50 1/8 , 8,50 1/4 . Så nu får ni trimma mer för att breaka ut er :D
 
Mærkeligt vi dansker skal læse det på et forum , vi har intet hørt offielt

har du et link Niels , med mere info om det
 
Takker !

Fandt den nu selv kort tid efter, nu skal vi ud og skrue igen ;)
 
Det er fint nok , men springet fra SGB til SCB bliver stort , i feks Holland kører de en klasse der hedder Ultimative Street Bike som har 6,0 og 9,5 og næsten ellers som som SGB

Men synes som dem de planlægger bedre, deres klasser som hedder noget med Street, skal køre med DOT dæk max 200 mm og uden whillie bar

så på den måde kan de starte i Street Bike og gå vider i Ultimative Street Bike og til sidst Super Street Bike , på den samme mc bare ved at bygge vider på den samme MC

På grund af at vi i SCB må køre med Flat Tyre og whillie bar får vi nu alle de gamle SDB ind i klassen og nu kommer FB også, det er lidt synd for en fin stor klasse
 
index ändring SCB

Någon som sitter i styrande position i NDRS bör nog ta en diskussion med vårt kära för bund (SVEMO) om Lustgas!!!!!!
Annars har dom startat en ny renodlad TURBO klass.
För dom sugmotorer som kör SCB idag är det ett fåtal som klarer köra
8,5på 402 och 5,5 på 201.
skall vi köra efter Europa index bör vi köra efter deras reglemente.
För egen del passar det mig bra.För nu kan jag köra både PSB o SCB därför jag inte klarat köra under indexet ännu.Men vilka baner skall dom arrngera tävlingarna på. Ju längre hjulbas och mer effekt desto bättre bana krävs
Mvh robban :va:va:va:va
 
super comp bike

Någon som sitter i styrande position i NDRS bör nog ta en diskussion med vårt kära för bund (SVEMO) om Lustgas!!!!!!
Annars har dom startat en ny renodlad TURBO klass.
För dom sugmotorer som kör SCB idag är det ett fåtal som klarer köra
8,5på 402 och 5,5 på 201.
skall vi köra efter Europa index bör vi köra efter deras reglemente.
För egen del passar det mig bra.För nu kan jag köra både PSB o SCB därför jag inte klarat köra under indexet ännu.Men vilka baner skall dom arrngera tävlingarna på. Ju längre hjulbas och mer effekt desto bättre bana krävs
Mvh robban :va:va:va:va

En fråga? Ni som har tänkt köra SCB I SDA.Vill ni ha det nya index som NDRS skall ha.Eller vill ni ha det gammla 5,70 /8,80.Det är bra om ni som tänkt köra svarar så fort som möjligt tack på för hand.
 
Jag vill gärna ha det nya indexet, så blir det mer som övriga Europa, förutom lustgasen,
För det kommer nog aldrig swemo att ge med sig på....


Jörgen







En fråga? Ni som har tänkt köra SCB I SDA.Vill ni ha det nya index som NDRS skall ha.Eller vill ni ha det gammla 5,70 /8,80.Det är bra om ni som tänkt köra svarar så fort som möjligt tack på för hand.
 
En fråga? Ni som har tänkt köra SCB I SDA.Vill ni ha det nya index som NDRS skall ha.Eller vill ni ha det gammla 5,70 /8,80.Det är bra om ni som tänkt köra svarar så fort som möjligt tack på för hand.

Jag tycker det skulle vara bäst att köra enl. det nya indexet. Mest av anledningen att det ska vara lika innom båda serierna annars blir det som en "ny" klass vilket inte känns så bra/nödvändigt. Nackdelen är väl som man varit inne på i tidigare inlägg att steget mellan SGB och SCB blir ganska stort samt att det blir tidsmässigt ganska nära till Pro Street Bike iofs. men olika förutsättningar.

/Jörgen Palmgren
 
Nyheter
Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

Back
Top