Sup mig snygg!

Quest skrev:
^^Orsaken till at man alltid går hem till tjejen och smyger ut på morgonen istället för att dra hem henne.

Men Absinth! Med absinth i kroppen blir allt vackert. Lyktstolpe? Jucka! Brevlåda? Jucka! Dörrkarm? Jucka!

Hmm.. Låter som att enda skillnaden mot annars är torr mun, huvudvärk och mindre stålars på kontot...

Quest skrev:
^^Orsaken till at man alltid går hem till tjejen och smyger ut på morgonen istället för att dra hem henne.

Men Absinth! Med absinth i kroppen blir allt vackert. Lyktstolpe? Jucka! Brevlåda? Jucka! Dörrkarm? Jucka!
Verkar som du tror att absinth är värsta drogen som gör att du hallucinerar som satan, men i själva verket så märker du inte tujonen i absinthen i den absinthen som tillverkas idag för det är för låg halt, om du hade druckit absinth varje dag så hade du fått skador av alkoholen långt innan du hade fått det av tujonen, så nu vet du hur mycket tujon det finns i absinth, maxgränsen är 35mg/kg.

Det är bara inbillning.

I den gamla absinthen så hade du kunnat få hallucinationer då tujonhalten låg över 100mg/kg men också hjärnskador pga att tujon är ett nervgift.

Solid snake skrev:
Verkar som du tror att absinth är värsta drogen som gör att du hallucinerar som satan, men i själva verket så märker du inte tujonen i absinthen i den absinthen som tillverkas idag för det är för låg halt, om du hade druckit absinth varje dag så hade du fått skador av alkoholen långt innan du hade fått det av tujonen, så nu vet du hur mycket tujon det finns i absinth, maxgränsen är 35mg/kg.

Det är bara inbillning.

I den gamla absinthen så hade du kunnat få hallucinationer då tujonhalten låg över 100mg/kg men också hjärnskador pga att tujon är ett nervgift.

Inte helt sant då det fortfarande går å få tag i absinth med högre halt än 35mg/kg, dock e det duktigt dyrt, tar tid å inte helt tillåtet i vårt kära hemland ;)

Solid snake skrev:
Höö-hööö-hööö... Nervgift... Höööhöö
Men allvarligt, igår tog jag det lite lungt hemma, drack lite rödvin och sådär. Sen kommer jag ihåg att jag snubblade på toaletten när jag försökte brosta tänderna. Idag mår jag illa. Men till saken så hör att ni alla var riktigt snygga igårkväll.

Victor skrev:
Höö-hööö-hööö... Nervgift... Höööhöö
Men allvarligt, igår tog jag det lite lungt hemma, drack lite rödvin och sådär. Sen kommer jag ihåg att jag snubblade på toaletten när jag försökte brosta tänderna. Idag mår jag illa. Men till saken så hör att ni alla var riktigt snygga igårkväll.

Jag märkte det på ditt PM igår :gnissla

kiko skrev:
Inte helt sant då det fortfarande går å få tag i absinth med högre halt än 35mg/kg, dock e det duktigt dyrt, tar tid å inte helt tillåtet i vårt kära hemland ;)
Jo det går att få tag i, men som du säger, det är dyrt, svårt och rätt olagligt.

Den lagliga får du inga hallucinationer av iaf.

Jag har länge undrat varför folk verkar vilja ha tag på riktig absinth? Är det inte bättre att köpa typ syra eller nånting? Riktig absinthe är väl dessutom 90%sprit, man lär ju bli jävlat sjukt kanonfull plus hallucinera, låter inte så himla kul ändå.

Man dricker absinthe för att det är gott. End of story.

Att prata om tujonmängden är bara löjligt, även om det går att känna viss smakskillnad. God absinthe köps i Prag, äcklig på systembolaget.

honkiie skrev:
Jag har länge undrat varför folk verkar vilja ha tag på riktig absinth? Är det inte bättre att köpa typ syra eller nånting? Riktig absinthe är väl dessutom 90%sprit, man lär ju bli jävlat sjukt kanonfull plus hallucinera, låter inte så himla kul ändå.

För att absinthe är kult i visa kretsar, en dryck omgärdad av mystik och myter bla bla bla.
Sen att de inte har en aning om vad riktig absinthe innebär är en annan sak.

Last edited:
Zator skrev:

Att prata om tujonmängden är bara löjligt, även om det går att känna viss smakskillnad. God absinthe köps i Prag, äcklig på systembolaget.

För att absinthe är kult i visa kretsar, en dryck omgärdad av mystik och myter bla bla bla.

Gillar du absinthe och inte vill åka till Prag för att köpa det så kan jag rekommendera www.absint24.se

watson skrev:
Du har aldrig funderat över vad HON tänkte när hon vaknade upp brevid dej?! :7peta

/FW
Jag tror att hon tänke: ameh shit asså! Det var fan bättre än genomsnittet!

Nitrogen skrev:
det är bevisat att man blir 11% snyggare i ögonen på någon som har druckit 2 öl.
Nu när vi vet alkoholens förädiska inverkan kan vi räkna med att den siffran höjs kvadratisk per ytterligare 2 öl druckna.

det betyder att man är:
44% snyggare efter 4 öl.
osv

när man dricker sprit så ändras det dock bara dubbelt per 6cl.

Dock ger Absint en hexagonal höjning (8 gånger basbeloppet).

:rolleyes:

Säker på att det finns så mycket alkohol alls då? :tungan

Solid snake skrev:

Det är bara inbillning.

Det är ett annat rus från Absinth. Jag märker stor skillnad mellan Absolut och Absinth iaf. Jag blir mer uppjagad av Absinthen. Tror att det går snabbare...eller nåt?

Zator skrev:

Jävla snobb.

Sprit som sprit - man dricker för att bli full, så enkelt är det.

Långa farbron skrev:
I vilket fall....

Nu är ni snygga allihopa.

:kär :kär

Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!