Suomy

Mr Magsnus

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2006
Hoj
R6-99
Undrar om någon vet om det finns någon återförsäljare för suomy i närheten av stockholmsområdet? Verkar mest som att de säljer hjälmar i Sverige.

Hittade ett skinnställ på fcmoto.de som jag funderar på att skaffa, vill framförallt veta passformen jämfört med andra märken. Är 181cm/80kg, är storlek 50 rätt då?:confused: Har ett alpinestars 52 sen tidigare men det är för stort nu.

Beställde ett Alpinestars Octane 2-delat från fc-moto. Får det imorgon och hoppas att det passar. Är lite orolig att jag köpt för litet. Är 186cm/73kg och beställde strl. 50. Imorgon vet jag hur det sitter.

Ok, nu har jag fått mitt ställ och för mig tror jag strl 50 va det rätta. tyckte det kändes lite stort över röven men tajt över axlarna. Är inte direkt muskulös så om man är bredaxlad eller väldigt vältränad kanske det kan bli tajt. Eller så kanske det töjer ut sig. Mitt sitter tajt nu och är svårt att få av så det blir nog perfekt efter att ha använt det ett tag. Nu ska jag ut och provåka i det...

Nu har ajg varit ute och teståkt mitt nya ställ. Är inte speciellt imponerad över det.

1. Insidan av armarna där det bara är stretchtyg blir det rätt kallt. Kanske skönt på sommaren men vågar inte tänka på hur det kommer va när det regnar.
2. Halt som ett ål-skinn. Glider fram och tillbaka på sadeln vid accelerationer och inbromsningar. Är alla ställ såhär? Blir det bättre med tiden?

Hoppas det mjuknar upp lite och att man slipper fara fram-o-tillbaka på sadeln (får knipa med benen som en galning runt tanken).

Well, ska inte avskräcka alla som köpt nytt ställ, det blir säkert bra med tiden.

Lelles MC i uppsala har ett bra utbud av hjälmar, däribland Suomy. MC-varuhuset , Stockholm har en del också. Dock inte Suomy vad jag vet.

Edit: Eaha, det är INTE hjälmarna du ville ha.. tur att man läste först och svarade sen då. :D Då vetefasen.

Last edited:
Nyheter
Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...