Sundsvall tsds finals prostreetbike

wachen

Överladdad och numera snusfri
Gick med
14 Feb 2007
Ort
Hemma
Hoj
ducati
Grattis åter igen Pelle lakmaker till sm vinsten,Ingvar källgren sm tvåan,Matte bohlin sm trean.Det var en bra avslutning på säsongen med nya rekord i både hastigheter & tid .Ingvar drog till med hiskeliga 296 blås & nytt svenskt hastighets rekord vilket han oxå innehar på 201m denne fortåkande subarumeck har drämt till med 8,27 s i Gardermoen men kunde inte backa upp det pga regn!!. detta regn som förstört många tävlingar i år.Även jag lyckades få till en 8,68 ,283km/h mot Ingvar i elimineringen då jag fick smisk, När jag över några öl hade lovat raka skallen vid en 8,60 repa så kom Mattias Carlsson springande med rakapparaten innan man ställt ifrån sej hojen efter repan,även han blev rakad dan före i kvalet då han hade lovat rakning vid 8a repa & han klämde i med en 8,70 repa med den läckert helsvarta turbobusan.Det kommer bli kul att se vad nästa år kommer att bjuda på med Matte som har åkt låga 8,40 repor med sin brutala sugmotorbusa,Lillpeter & Håkan kommer med sina nya turbobyggen .Ålands kjelle kommer även han med en turbobusa .Hoppas att Ronny nordgren kommer att ha tid att åka nästa säsong.Nästa år ser ut att bli ett bra turbo år./wachen.:yoparty
 
Last edited:
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top