Sumpat nycklarna

pupe

Ny medlem
Gick med
1 Aug 2006
Hoj
Kawasaki ZZR600 -96
Jag tog en tur efter jobbet och lägger nycklarna som jag brukar under sadeln. När jag kommer hem inser jag att nycklarna är borta :huvet
Jag vet att det är en vild chansning, long shot, out of the blue, griper after halmstån, hitta en nål i en höstack och allt annat sånt. men det råkar inte vara nån som sett nånting ligga och glänsa längsmed vägen.
Körde Västerhaningevägen-> 257 (bulten) mot Tungelsta-> Tungelstavägen-> Haningeleden-> Lissmavägen. Sitter en liten och en stor nyckel med en liten och en stor (typ) karbinhake. Om ni sett nåt, PM:a mig...

Last edited:
Var det inte någon här som efterlyste en växelspak efter en tur, hur gick det med det egentligen?

Hon som körde bilen insåg att killen som satt bredvid slaknade när hon försökt få i backen tio gånger i rad.

Har du kikat runt i hojen, Har du en grym tur så kanske knippan fastnat i sidokåperna eller dyl.. Vet ej hur det ser ut under sadeln på din hoj men på min ace så finns det ganska gott om gömslen på sidorna:tummenupp

Har du kikat runt i hojen, Har du en grym tur så kanske knippan fastnat i sidokåperna eller dyl.. Vet ej hur det ser ut under sadeln på din hoj men på min ace så finns det ganska gott om gömslen på sidorna:tummenupp

jo, jag har kollat, men när jag kom hem igår va det kolsvart ute, ska ta mig en till titt idag tänkte jag...

jo, jag har kollat, men när jag kom hem igår va det kolsvart ute, ska ta mig en till titt idag tänkte jag...

Lycka till, Om du ska fortsätta o ha nycklar under sadeln så är ett tips att fästa ett buntband eller snörstump som man kan knippsa fast haken i,då kommer dom inte så långt:tummenupp

Lycka till, Om du ska fortsätta o ha nycklar under sadeln så är ett tips att fästa ett buntband eller snörstump som man kan knippsa fast haken i,då kommer dom inte så långt:tummenupp

Jepps, jag kommer nog aldrig lägga dem där mera, har ju funkat asbra på förra hojjen, men denna som är ny (för mig) gick det åt helvete med :(

Fråga inte om vad han använder som tandkräm..

Man ska inte lägga viktiga saker i cutsen, eftersom man kraschar lite allt som oftast och då flyger sadeln gärna av och sen är det ett rent helvete att försöka hitta åter prylarna man spritt omkring sig!

För er som är intresserade så hittade jag dem långt ner i skrymslena, på väg ut i frihet...

Last edited:
För er som är intresserade så hittade jag dem långt ner i skrymslena, på väg ut i frihet...

Grattis !! Bra tips o sätta fast en ögla el snöre som du kan fästa haken i....så om olycka skulle vara framme så hänger de förhoppningsvis kvar....

*/ ?>
Nyheter
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage