Sukka eller yamama???

Mange77

Den är inte lång, men den är smal!
Gick med
19 Jan 2004
Ort
Hallsberg
Hoj
Sursucka 1000 & fyrhjuling till grabbarna
Ska köpa ny hoj nu men har lite svårt att bestämma mig.
Antingen R6 -04 eller Gixxer 600 -04
Har alltid åkt yamaha men är sugen på nya gixxern.
Nån som har nån kul åsikt i ämnet????
 
Jag har alltid varit Yamaha supporter men nya Gsxr 600 är förjävla läcker.

Såg den på mässan i Göteborg idag...den är riktigt fin.

Jag hade inte tvekat, samt att du får 5 års garanti på maskinen. Yamahan ser faktiskt tråkigt ut i jämförelse, men det är mina åsikter :tungan

Lycka till med valet!
 
mmm

Bara det att det ska dit med krasch-kåper och hållas fullt!!!! :tummenupp


Jokela skrev:
Jag har alltid varit Yamaha supporter men nya Gsxr 600 är förjävla läcker.

Såg den på mässan i Göteborg idag...den är riktigt fin.

Jag hade inte tvekat, samt att du får 5 års garanti på maskinen. Yamahan ser faktiskt tråkigt ut i jämförelse, men det är mina åsikter :tungan

Lycka till med valet!
 
Det är helt och hållet en smaksak. Jag tycker gixxern är snyggare och råare, men det är jag det...
 
Jag är jätte Sukka partisk... :tungan

Gixxer helt klart, jag gillar verkligen den nya designen!!

Tror nog ioförsig att båda hojarna är ungefär lika bra i övrigt. :)

Men,m varför inte en Gixxer 750? Är den så mkt dyrare i inköp och försäkring (har ej kollat...) ?
 
PutteLiten skrev:
Jag är jätte Sukka partisk... :tungan

Gixxer helt klart, jag gillar verkligen den nya designen!!

Tror nog ioförsig att båda hojarna är ungefär lika bra i övrigt. :)

Men,m varför inte en Gixxer 750? Är den så mkt dyrare i inköp och försäkring (har ej kollat...) ?

Det blir svårt att få en 750 godkänd i besiktningen för SS600 och STD600 racing. ;)
 
Mange77 skrev:
Ska köpa ny hoj nu men har lite svårt att bestämma mig.
Antingen R6 -04 eller Gixxer 600 -04
Har alltid åkt yamaha men är sugen på nya gixxern.
Nån som har nån kul åsikt i ämnet????

Honda, gixxern är ball men oprövad.
 
Mange77 skrev:
Ska köpa ny hoj nu men har lite svårt att bestämma mig.
Antingen R6 -04 eller Gixxer 600 -04
Har alltid åkt yamaha men är sugen på nya gixxern.
Nån som har nån kul åsikt i ämnet????


Gixxern e nog snabb o har säkert ett grymt bra chassi.
Men själv e jag nog mer för Hondan men den valde du ej mellan?
Why not??
Men för att hålla sig inom dina ramar mellan Yamman o Gixxern, då hade jag valt Gixxern.
Utvecklingen går så fort framåt o Yamman e snart föråldrad mot sina rivaler.
/Arcon
 
Last edited:
HÖR HÄR DÅ!!! Jag är Yama partisk men säger... om du köper gixern så får du en gylldne USD gaffel att blänka med.
 
Om R6 -04 är lika snygg som R1 så är det ju bara att slå till, det är ju nästan så att jag har lust att köpa ny R1an den är ju bara för läcker( effekten är det ju inte heller fel på!).
 
Mange77 skrev:
Ska köpa ny hoj nu men har lite svårt att bestämma mig.
Antingen R6 -04 eller Gixxer 600 -04
Har alltid åkt yamaha men är sugen på nya gixxern.
Nån som har nån kul åsikt i ämnet????


Helt klart gixxern! :tummenupp
 
Hightuned skrev:
Om R6 -04 är lika snygg som R1 så är det ju bara att slå till, det är ju nästan så att jag har lust att köpa ny R1an den är ju bara för läcker( effekten är det ju inte heller fel på!).
R6 är inte uppdaterad á la R1 utseendemässigt
 
Jag skulle nog ge Gixxern en chans, och även om det är hårfina skillnader i 600-klassen är den nog strået vassare. Riktigt snygg också...
 
Är toksåld på Honda själv... Men dom emellan (Y/S) så skulle jag säga Suzukin, jag tror att den blir en vass contenter på SS-VM pallen i år.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top