Suka RG125 -88 som går lite udda...

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Tjena!

Hjälper en polare med hans grabbs gamla Suka RG125a.

De rev fuggen och gjorde rent som lite förebyggande pyssel i vintras...och nu går den riktigt mysko, den startar snällt, går normalt tills man går över halv gas, där börjar den bara storkna, och det blir värre på full gas.
Släpper man gasen vill den nästan dö...ryker lite, men inget extremt, och stiftet är klart fuktigt, så den får soppa.

Rev fuggen (mikuni), och hittade inget underligt, flottörhöjden ser normal ut, och nålventilen tätar...den reagerar på luftskruven, och den står lite styvt 1,5 varv ut från stängd.

Det sitter standardmunstycken i.

De har plockat bort oljematningen och blockat den lilla slangen som går in i insuget (slangen från oljepumpen).

Nytt stift i - ingen skillnad.

Ikväll hade polaren startat utan luftfilter på, då hade den gått som vanligt, men den reagerade på att bara få locket till luftboxen på plats, då anades samma problem igen(!)?

Jag hittar inget, hojen gick bra innan, fuggen ser helt ok ut, inget är igensatt, och allt är rätt ihopsatt..
 
Det är inte så att de glömt skruva i, eller helt enkelt råkat tappa huvudmunstycket? Det skulle ge de symptomen.
 
Nyheter
Nya MV Agusta Brutale 800

MV Agusta Brutale har länge...

YAMAHA Tracer 7 OCH Tracer 7 GT Y-AMT

Inför 2026 uppdateras maski...

Ducati lanserar racingakademi för framtidens stjärnor

Ducati presenterar, i samar...

Nu startar mässan i Milano

Nu åker vi på redaktionen n...

EU:s fartgräns för MC stoppad

SMC, FIM och FEMA har lycka...

Femte generationen Monster är här

Legendariska Ducati Monster...

Påvens BMW R18 utauktionerad

Den 3 september 2025, under...

GGN 2025, värsta hittills !

Conny Bohlin, VD för Nordic...

Bildsvep – GGN 2025

På plats i depån på årets G...

Wunderlich vindavvisande väskor

Pressrelease om nyhet från ...

Back
Top