Sugigt att vänta på 6-slaget

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Kan man få önska en Sydskånesemse-klocka? En riktigt fin en med digitala siffror som talar om vad tiden är, enligt sydskånsk normaltid, och hur många minuter det är kvar tills man kan boka sig. Det skulle va nåt, håll med om det :hej

Text tv funkar fint

Eller varför inte Tv4 som har klockan i direktsändning :tummenupp

Frågan är varför man måste upp mitt i natten för att kunna boka sig!!

Klockan 6 spelar ingen roll för min del, men att boka sig 2 veckor innan körningen är svårt för mig pga utlandsjobb som ibland kommer med kort varsel.

Bäst vore att gå tillbaks till det gamla systemet där man bokade sig en vecka innan, vi är ju 300 medlemmar nu och det blir i regel fullbokat redan första dagen.

Har inte kört en meter på SRW i år :(

Bingo skrev:
2196937 Kan man få önska en Sydskånesemse-klocka? En riktigt fin en med digitala siffror som talar om vad tiden är, enligt sydskånsk normaltid, och hur många minuter det är kvar tills man kan boka sig. Det skulle va nåt, håll med om det :hej
Jag tyckte det var rätt kul att logga in 06:00:36 och se att det redan var bokat 14 platser, 5 + 5 + 4. Nåt lurt är det? Kanske nån som installerat "Boten Anna" och tjyvar lite...?

Jag tycker det är lungt för min del börja för fiso 9 på mitt jobb som är bara en kvart bort från mej men jag dra utt och springer efter jag har bokat mej. stanar fid bageriet med och köper fraler och juice till alla som är hemma då.

Men tycker också att det är jobbigt med 2 veckor inan körningen en vecka skole vat bra.

Last edited:
CorbenDallas skrev:
2196949 Frågan är varför man måste upp mitt i natten för att kunna boka sig!!
Jo, och inte lyckades man somna om heller.

GSXR1100R skrev:
2197019 Klockan 6 spelar ingen roll för min del, men att boka sig 2 veckor innan körningen är svårt för mig pga utlandsjobb som ibland kommer med kort varsel.

Bäst vore att gå tillbaks till det gamla systemet där man bokade sig en vecka innan, vi är ju 300 medlemmar nu och det blir i regel fullbokat redan första dagen.

Har inte kört en meter på SRW i år :(

jag har kört två söndagar utan att va medlem ens..fast du vill väll inte va i de grupper jag kört

Morgonstån...hrm -stund har guld i mun.

De ggr jag väljer att anmäla mig ser det ut så här:
Söndagen är till för tidig läggdax, klockan ställes på 05.30 så man hinner fixa kaffe och starta datorn i lugnan ro. 05.55 stiger adrenalinet.... 06.01 är man anmäld som 10e-15e person i Röd... åter en segerkänsla i bagaget... I LUV MONDAY MORNINGS :tummenupp

Robz skrev:
2198397 Morgonstån...hrm -stund har guld i mun.

De ggr jag väljer att anmäla mig ser det ut så här:
Söndagen är till för tidig läggdax, klockan ställes på 05.30 så man hinner fixa kaffe och starta datorn i lugnan ro. 05.55 stiger adrenalinet.... 06.01 är man anmäld som 10e-15e person i Röd... åter en segerkänsla i bagaget... I LUV MONDAY MORNINGS :tummenupp
Det är ju rena lyx morgonen. Själv ställer jag klockan på 05:55. Hur fungerar det om man ska va flaggvakt?? något specielt eller bara att va där i tid??

//Jonny

JonnyN skrev:
2198491 ...Hur fungerar det om man ska va flaggvakt?? något speciellt eller bara att va där i tid?? //Jonny
Flaggisarna brukar köras ut/gå ut innan 16.45... skulle tro att ankomst 16.30 eller tidigare är lämpligt. Medtag alltid Lusekofta (HH funkar åsse), Regnudstyr o ett glatt humör - en kaffetermos ä aldrig fel :tummenupp

Robz skrev:
2198788 Flaggisarna brukar köras ut/gå ut innan 16.45... skulle tro att ankomst 16.30 eller tidigare är lämpligt. Medtag alltid Lusekofta (HH funkar åsse), Regnudstyr o ett glatt humör - en kaffetermos ä aldrig fel :tummenupp

Mejlade innan och fick idag till svar att samling ca 16.

PGH skrev:
2198841 Mejlade innan och fick idag till svar att samling ca 16.
Genomgång av depåchefen med flaggvakter 16:15. :tummenupp

Anmälning och avprickning.
Uppdelning på torn.
Genomgång av regler, rutiner och innehåll i väskor.
Radiokontroll.

Funkisar på plats i torn 16:45 och sambandskontroll.

Målet är att alltid släppa ut första grupp för rejs 17:00.

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti