Sugen på tvåtakt...???

Eller hur? Var på vippen att köpa en helt nyrenoverad, mint RG 500 för några år sedan...ångrar idag att jag inte halade upp 40k istället för att tänka så mkt. Inte helt lätta hojar att hålla i trafik men fan så coola :tummenupp

Fan, om 15-20 år kommer tvåtaktshojar lika exotiska som ångdrivna bilar. Man kanske ska slå till på en fin tvåtaktshoj bara för att ha något att visa för barnbarnen:) Önskar att jag aldrig hade sålt min TDR250. Polaren hade en Kawa KR-1S som måste vara en ännu mer udda fågel. Ahhh, lukten av castrolavgaser från en tvåtaktare. Those were the days:yoparty

Mysigt, hade gärna haft alla tre i mitt icke existerande garage. :tummenupp

Fan, om 15-20 år kommer tvåtaktshojar lika exotiska som ångdrivna bilar. Man kanske ska slå till på en fin tvåtaktshoj bara för att ha något att visa för barnbarnen:) Önskar att jag aldrig hade sålt min TDR250. Polaren hade en Kawa KR-1S som måste vara en ännu mer udda fågel. Ahhh, lukten av castrolavgaser från en tvåtaktare. Those were the days:yoparty

om 15-20 år är förhoppningsvis kolvmotorn utfasad mot något nytt.. Kolvmotorns patent är från 1856!

Förresten så är inte en insprutningstvåtaktare skitigare än vad en fyrtaktare är - den är bara bättre :yoparty

/JPS

Rg 500

På ena bilden är det dubbellyse på RG'n det är inte orginal.
man blir ju hyggligt sugen på dessa tre.

min gamla, undra om den lever än?

Bifogat

• RG500c.jpg
    RG500c.jpg
    258.6 KB · Visningar: 115
Måste ju säga att orginal är de i princip vedervärdiga.
Även om jag själv är 2takts-kär och suttit på många fina blårykare så är en orginal hoj alltid en orginal hoj. MEN , denna hoj i kostym för bana är en våt dröm.
Men bilder på orginalhojjar säljer inte riktig in hos mig..

Jo dom måste justeras en del innan dom funkar, men en väl trimmad 500 ger gåhud och går inte att jämföra med 4 smällor.
frisk motor tänder varje varv:banana

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...