Sugen på Fiddy.

Chippen

wwhhaa pttsssiii wwhhaa pttssiii whhaaaa
Gick med
4 Jan 2005
Hoj
Turbo Gixxer
Är ett gäng lite halvfeta (för mycket sprit :) ) kompisar som blivit sugna på att skaffa Fiddy, verkar ju vara en djungel vilken man ska välja...

Vi kollade på www.snakepit.se och blev sugna på deras modell Viper, nått att ha eller? alla vi har kört Cross och landsvägs hoj tidigare och tänkte komplitera upp med en Fiddy med ;)

Jag har också kikat ett bra tag på fiddy, dock lagt det hela åt sidan.. De som jag har kollat på är VIK 125 (SFPRO), vilka verkar vara ett för pengarna vettigt alternativ. Men ska det kosta bara för att det ska kosta kanske Ten7 kan vara nåt! :tungan

Ten7 Pro kostar inte mer 9900:-, jag dissar inte Vik, allt beror väl på vad för kvalité man är ute efter.

Ny Fiddy

Mitt råd till er som funderar på att skaffa en Fiddy!

Ring runt lite till dom olika Importörerna, och ställ deras kunskap mot väggen. Fråga ut om tekniska frågor, vad som gör att deras hoj är bra, Vilket motorfabrikat änvänder dom sig av, och framför allt! Har dom fullständigt reservdels lager till bla motorn. Tex ! Om nu olyckan skulle vara framme så att ett vxl låds drev går sönder,, Kan säljaren fixa fram det innom 10 dgr eller måste du vänta i måndader.

Fall ej i fällan när säljaren säger att : Ohh jaa jag har alla delar hemma på lager som tänkas gå sönder.. Vid köp, begär skriftligt på detta.

Jag driver en firma som bla säljer Fiddys, och bygger också en hel del preppade motorer till olika Minimx.

Antingen så tror ni mig,, eller inte, på vad jag säger i ovanstånde text? TESTA mig

Mvh
Johan

Blev köp av 5 st Snakepit Python sx 125 -06, kört några gånger nu och är nöjda än så länge... märks att man inte kört cross aktivt på några år satan va det värker i kroppen :) men så ruggigt kul!

Back