Sugen på enduro.

Jo saker som verkar för bra för att vara sanna osv ..... Det ordspråket är väl kanske inte helt taget ur luften.
Men det kostar mig ju inget att kolla upp hojen.
Om det skulle visa sig vara några problem är det bara att leta vidare, annars good for me :)
Har igentligen inte råd att handla nu, skulle behöva sälja gathojen först.

Ett tips, Jag sålde min cross i Dec och har letat ny sedan dess och det är bra läge om man vill köpa hoj, Det går att få ner priserna bra mycket. Det jag skulle lägga stor vikt på är antal timmar / kolvbyte / samt historik som bekräftar detta.

Och mellan 08 och 10an borde KTM gjort några små uppdateringar.

Jo att köpa nu vore ju det klart bästa, både vad gäller pris och för mitt eget psyke :)
Men jag har igentligen både dåligt med plats och pengar, om inget fantastiskt bra dyker upp.

Den ska ha gått drygt 10 timmar och kostar 35k.
Låter fantastiskt men värt att kolla upp.

Hade igentligen tänkt mig någon snällare hoj med så lite service som möjligt.
Ingen som har något tips där, jag är helt grön på området om nu inte det framgått ;)

kolla även 2-takt då, exc 250/300, gasgas ec 250/300, qvarn wr 250. billigare i drift och förmodligen mindre meck. 10 tim på ktm verkar lite plus inga papper, hmm..

kolla även 2-takt då, exc 250/300, gasgas ec 250/300, qvarn wr 250. billigare i drift och förmodligen mindre meck. 10 tim på ktm verkar lite plus inga papper, hmm..

Vet inte varför men jag har fått för mig att 2-takt är mer svårkört?
Och hur är det med service på 2-taktare?
Är det ungefär samma lika så vore det ju inte dumt att yla runt på en 2-taktare i skogen :)

Jag tror iof att jag kommer ha riktigt skoj vare sig det blir 2 eller 4-takt.
Så jag borde nog konsentrera mig på att köpa en hoj med så lite problem/skruva som möjligt.

Större 2-taktare har bra bottenvrid + kick på topp. De är ofta "nedtrimmade" och lugna att köra. en 250cc ren cross kan vara hetsigare.

Pga av mindre litereffekt i en stor 2-takt enduro kan du byta olja ofta & kolv ibland, sedan bara se glad ut.

Renovera en 4-takt kostar betydligt mer...

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT