Sugen på enduro.

p0nta

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Cb1000ra 2010
Är som sagt sugen på att skaffa en enduro. Men vet inte riktigt vad det är jag vill ha (e-reg eller lv).
Vad jag har förstått så är det lv man ska ha om man vill kunna puttra runt lite som man vill.
Har en billig ktm 450 exc på g som inte är lv-reggad, och är naturligtvis lite nyfiken på vad som krävs i tid och pengar för att få den reggad?

Är som sagt sugen på att skaffa en enduro. Men vet inte riktigt vad det är jag vill ha (e-reg eller lv).
Vad jag har förstått så är det lv man ska ha om man vill kunna puttra runt lite som man vill.
Har en billig ktm 450 exc på g som inte är lv-reggad, och är naturligtvis lite nyfiken på vad som krävs i tid och pengar för att få den reggad?

Ja LV är väl lättast om man ska åka lite grus å gata med den.. och kanske slänga på ett motardkitt.
Vad är det för årsmodell?
Efter 03 så var alla KTM:er LVreggade från början då borde det vara enkelt.

Har en 450 till salu fast den -10:a
http://www.sporthoj.com/annonser/?id=59937

Kanske är värt att lv-regga då, eller köpa en som redan är färdig.
Det är är en 2010 jag har på gång också. Vad är det man måste köpa till för att få den lv-reggad?
Som ni kanske märker så har jag noll koll på detta.
Men sitter hastighetsmätare tuta osv på alla nyare endurocyklar?
Hur är det med effekten, måste man skaffa några strypningar?

Köp en färdig lv-reggad typ ktm exc, husa fe, qvarna te, yama wr så slipper du strula med reggning, finns ju en uppsjö på färdiga endurocyklar till salu. Tänk på att trots det kan vara en modell som är "lv-reggad" så är det inte säkert att första ägaren valt att regga den för väg och kan således bara vara enduroreggad fast med möjlighet att lv-regga.

Köp en färdig lv-reggad typ ktm exc, husa fe, qvarna te, yama wr så slipper du strula med reggning, finns ju en uppsjö på färdiga endurocyklar till salu. Tänk på att trots det kan vara en modell som är "lv-reggad" så är det inte säkert att första ägaren valt att regga den för väg och kan således bara vara enduroreggad fast med möjlighet att lv-regga.

Ok. Så har jag fattat detta rätt så är alltså alla tex ktm 450 exc redo att reggas direkt?
Är det bara blinkers som behövs sättas på eller?
Haha fy fan va jag känner mig pantad, men orkar med något strul vill bara köpa en hoj och köra.

Ok. Så har jag fattat detta rätt så är alltså alla tex ktm 450 exc redo att reggas direkt?
Är det bara blinkers som behövs sättas på eller?
Haha fy fan va jag känner mig pantad, men orkar med något strul vill bara köpa en hoj och köra.

Ja. Observera skillnaden mellan E-reg och Lv-reg, information finns att få via sökning på regnummer.

Nej, Blinkers(med fungerande "blink-indikator), skylt med belysning, röd reflex bak, framljus(med helljus-indikator) bakljus, bromsljus med fungerande kontakter för hand/fotbroms. Speglar (vet ej om det är krav) Hastighetsmätare är nog krav det med.

Last edited:
Ja. Observera skillnaden mellan E-reg och Lv-reg, information finns att få via sökning på regnummer.

Nej, Blinkers(med fungerande "blink-indikator), skylt med belysning, röd reflex bak, framljus(med helljus-indikator) bakljus, bromsljus med fungerande kontakter för hand/fotbroms. Speglar (vet ej om det är krav) Hastighetsmätare är nog krav det med.

Aj fan . Jag som trodde att allt redan va förberett.
Ja inte skylt med belysning och den röda reflexen kanske :)

Vilken årsmodell av 450 EXC är det du har kollat på? Jag själv har haft 2st 525 EXC 06 och 07. Det är i stort sett samma prylar i samtliga EXC 03-07 dvs den med RFS-motorn.

Att kolla upp så att bromskontakter/ljus osv fungerar är ingen vetenskap tryck ner bromspedalen lyser lampan ja/nej osv.

Om hojen du nu kollar på inte har dessa monterade eller att det inte fungerar då har du självklart något att motivera ett lägre pris med. Det är inga jättesummor för köp av kablar o små saker, men om du måste köpa ny hastighetsmätare och tex lampinsats fram då pratar vi helt plötsligt om tusenlappar. KTM-original prylar alltså och det vill man ha ;)

Vilken årsmodell av 450 EXC är det du har kollat på? Jag själv har haft 2st 525 EXC 06 och 07. Det är i stort sett samma prylar i samtliga EXC 03-07 dvs den med RFS-motorn.

Att kolla upp så att bromskontakter/ljus osv fungerar är ingen vetenskap tryck ner bromspedalen lyser lampan ja/nej osv.

Om hojen du nu kollar på inte har dessa monterade eller att det inte fungerar då har du självklart något att motivera ett lägre pris med. Det är inga jättesummor för köp av kablar o små saker, men om du måste köpa ny hastighetsmätare och tex lampinsats fram då pratar vi helt plötsligt om tusenlappar. KTM-original prylar alltså och det vill man ha ;)

Det är en 2010 jag funderar lite på.
Man får tack för alla tips.

Lycka till och kom ihåg att motardkit till hojen är ett måste! Du bor ju perfekt mellan oss på Gröndal Eskilstuna och Örebro två banor där vi kommer köra MYCKET så fort det tillåts ;)

Lycka till och kom ihåg att motardkit till hojen är ett måste! Du bor ju perfekt mellan oss på Gröndal Eskilstuna och Örebro två banor där vi kommer köra MYCKET så fort det tillåts ;)

Det är inte omöjligt. Va sugen på at prova motard bana med min gamla 660 men det blev aldrig av :(

Kanske är värt att lv-regga då, eller köpa en som redan är färdig.
Det är är en 2010 jag har på gång också. Vad är det man måste köpa till för att få den lv-reggad?
Som ni kanske märker så har jag noll koll på detta.
Men sitter hastighetsmätare tuta osv på alla nyare endurocyklar?
Hur är det med effekten, måste man skaffa några strypningar?

2010 är inreggad och klar när du köper dom från handlare.
eller är det någon som importerat den själv?

Jag plockade av blinkers å skyltbelysning å lite omkopplare på min.
all el, hastighetsmätare och bromsljus osv är dragen från fabrik.

2010 är inreggad och klar när du köper dom från handlare.
eller är det någon som importerat den själv?

Jag plockade av blinkers å skyltbelysning å lite omkopplare på min.
all el, hastighetsmätare och bromsljus osv är dragen från fabrik.

Killen som har hojen har inga papper eller böcker till hojen. Men skulle skicka över ramnr.
Med det så borde jag ju kunna få fram om den är importerad, och hur jag går till väga för att regga in den?
Borde ju inte vara några problem om man kontaktar ktm sverige

Killen som har hojen har inga papper eller böcker till hojen. Men skulle skicka över ramnr.
Med det så borde jag ju kunna få fram om den är importerad, och hur jag går till väga för att regga in den?

Inga papper eller böcker till en 2010an KTM så skulle jag nog dra öronen åt mig en heldel.

Köp min istället, 2008, precis samma hoj som 2010, Lv-reggad o klar. få timmar o välservad! finns under säljes.

Nej jag gillar inte avsaknaden av papper heller. Men han skulle som sagt skicka över ramnr , så det borde ju gå att kolla upp så att allt är ok. Eller kan det vara nå tok iallafall?
Draco din såg riktigt fin ut, men ligger lite högre i pris än den 2010:an jag funderar på

Last edited:
Kanske finns anledningar till det om det inte finns några papper? en 2010 som ligger under min i pris måste vara något fuffens, har lagt min i nivå med de billigaste 08:orna Vid seriöst intresse kan man väl alltid komma överens om ett bra pris! skicka PM, mail eller ring om du är intr.

Last edited:

Om det nu är han som äger hojen är det bara för honom att beställa nya papper, eller tänker jag fel?

Men som redan tagits upp... har man inga papper eller böcker på en så pass ny hoj som 10a då skulle jag också misstänka fiffel.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT