Sugen på en vmax 1200

paltskallen

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2008
Hoj
KTM 400 exc -04
Gubbe som man är (dryga halvseklet) så börjar jag bli sugen på en gammal drömhoj som man hade i sin ungdomsdagar, en vmax 1200.
Är det något speciellt man ska hålla koll på eller svagheter på denna modell man skall se upp med eller allmänna tips ?
Har haft custom å offroad tidigare men varit hojlös ett tag nu.

Skickat från min SM-X200 via Tapatalk

Årsmodell 1993 eller nyare har grövre framgaffel och 4-kolvs ok, from 2000 är problemet med o-ringen vid oljepumpen löst, men kolla i alla fall att oljan i nivåfönstret försvinner efter några sekunder. Att hojen har V-boost (annars kan man lika gärna köpa en moppe, säger brorsan som har haft några V-max 1200 samt en 1700) Personligen tycker jag som inte kör V-max att prisbilden är för hög för dessa gamla hojar, men det är ju bara min åsikt det.

Fantastisk hoj. Första hojen jag hade faktiskt. Köpte en ny -01. Hittar du en som moddats med bättre gaffel och swing med 17" bakhjul i bra skick så slå till. Framgaffeln är helt värdelös original på den hojen. Det är någon form av "sky-jacker" som har luftnipplar man får fylla på när den börjar sacka i hop vilket den gör.

Bra med lite info.
Googlat fram att växellådorna är lite klena, ligger det något i det eller är det bara något enstaka måndagsexemplar?

Skickat från min SM-X200 via Tapatalk

Nej, den jag var sugen på hann bli såld, och inte många till salu i närheten, men jag håller koll på annonserna.

Jag blir inte mindre sugen av detta!
Ser att det finns en i upptagningsområdet.
Har en dröm om en skinnfåtölj med bra knuff, men har ingen erfarenhet själv.
Så….jag måste komma till skott snart!

Nyheter
Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...