Sugen på en GSX-R1000 05a?

Gottis skrev:
en annan har ju problemet att va för lång för sporthojar man är ju som en jävla oruangutang på r6:an ni brudar kan få 10 cm av mig hade njöt mig med 1,85

prov satt den på mässan och suki folket måste göra hojar till dvärgar :kocko benen sticker ju upp över urgröpningen i tanken

R1 är också skön när man lutar sig framåt och upptäcker att skallen hamnar framför kåpan.

sweborn skrev:
R1 är också skön när man lutar sig framåt och upptäcker att skallen hamnar framför kåpan.

Om jag ska få mitt huvud framför kåpan så skulle mina fötter typ hamna på sittsen :rolleyes:

Beställde en -05 från en Suzuki importör i skandinavien till ett riktigt bra pris för att åka rejs med men får den inte förän ev maj så köpt en färdigbyggd R1a, en riktigt fin faktiskt.
Kan sälja Suzukin när den kommer om någon är intresserad, men först i maj då...... Ge bud! Pma om ni är seriösa.. :tummenupp

Last edited:
Personligen tycker jag att GSX-R1000 05an har en jävligt ful bakdel, så det vill till en tjej på den för att den ska få en riktigt snygg :censored

:hihi

Verkar som man ska vara tacksam för att man inte är kort

En sadel makare kan ju gjøra sadeln lita lagre, sen finns ju delar for at sanka fjadringen på hojen...så..kjøp du!

En gång när jag körde enduro i Moab, Utah så hade de en hoj med urgröpt sadel för tjejer. Min polare blev skitsur när guiden rekommenderade den hojen åt honom. :hihi Och inte blev han gladare när vi bland bergen stötte på ett par skitläckra mountainbike-brudar som kände guiden så vi stannade och snackade. Guiden ville att de skulle prova att köra enduro någon gång så då pekade han på polarens hoj och sa att den var tjejanpassad. Snacka om att polaren såg ut som en åskmoln då. :hihi

Last edited:
Emmi skrev:
Hur kort är du eg?

164,5 cm över havet...och den där 0,5 cm är VÄLDIGT viktig :D

Äh, jag är ju inte superkort, men har korta ben. Klara jag av att ta mig fram i skogen på en KTM 550 (eller vad den nu heter) så klarar jag även denna så klart.

Men det är lite jobbigt att stanna och bara få ner tåspetsen på stortån. Balansen är inte den bästa då. Men visst klarar jag av att köra den

Arctic#1 skrev:
En sadel makare kan ju gjøra sadeln lita lagre, sen finns ju delar for at sanka fjadringen på hojen...så..kjøp du!

Fel fel fel...jag ska inte köpa den
Jag bör få den i födelsedagspresent ;)

Jo det med sadeln och sadelmakare är en kanon grej.

Ähh, bara o köpa! Det är ju som sagt inte första hojen du har, så du har ju vana av att köra och stanna. Du får väl luta över lite extra i sadeln när du ska stanna bara.

R1 racer skrev:
Vad blir priset då på denna skönhet efter förhandling med handlaren?

Inte den blekaste faktiskt. Får väl kolla läget i helgen.

Det finns 05:or för 114000:-
Då har man inte lika lång garanti men man har ju minst 15k kvar på kontot att reparera hojen för om den mot all förmodan går sönder efter garantin gått ut.

Liwa1 skrev:
Jag är men som vanligt är jag för kort på något sätt :va

Men ni som är sugna på dom kan kolla in en blå/vit 05a hos Din MC på lördag.
Då har dom den hemma och bara att köpa :tummenupp

Själv ska jag "degla" över den och hoppas på den som en födelsedagspresent.

/Liwa1

Är du sponsrad av DinMC ??

Trango_B skrev:
Det finns 05:or för 114000:-
Då har man inte lika lång garanti men man har ju minst 15k kvar på kontot att reparera hojen för om den mot all förmodan går sönder efter garantin gått ut.

Sant! oxå sett för 114000:-
Förvisso med 2 års garanti då de är parallel importerade.
Men som du säger för de 15:- minst kan man ha roligare för.
Och så är där en massa krav att uppfylla för att garantin ska gälla.
Får man ens byta olja/filter/stift själv ? eller måste lämnas till auktoriserad verkstad som tar hutlösa priser :)

R1 racer skrev:
Sant! oxå sett för 114000:-
Förvisso med 2 års garanti då de är parallel importerade.
Men som du säger för de 15:- minst kan man ha roligare för.
Och så är där en massa krav att uppfylla för att garantin ska gälla.
Får man ens byta olja/filter/stift själv ? eller måste lämnas till auktoriserad verkstad som tar hutlösa priser :)
Kontaktade en firma som säljer R1000 för 114.995:- och då har man sparat nästan 17.000:- (131.900:- ny).
Man får bara den lagstadgade garantin på 2 år men fabrikationsfelen borde väl dyka upp innan dess.

Angående hur servicen måste skötas så ändrade de väl reglerna för ett tag sedan?
Mekonomen och andra bilddelsfirmor hade annonser i dagspressen om att de nu gick bra att serva bilarna med deras delar.

Angående Liwas "reklam" är väl den här tråden bara en i mängden av dem där det tipsas om olika saker hos olika handlare.
"Nu är det rea hos...."
"Jag fick kanonservice och kanonpris när jag handlade hos..."

Nu har man varit och provsuttit den :drool
Kändes som en liten 600:a, smal som sjutton.

Fick ett pris med min som inbyte och blodpudding är ju faktiskt jävligt gott :lol

Kom hem till :6surkart som nu har börjat mjukna lite.
Ska bearbeta henne lite till så får vi se :D

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...