Sugen på att rösta på SD?

Status
Ej öppen för fler svar.
De åker väl för att få en fribiljett.

Sen är jag ganska övertygad om att en förortssvensk kommer att utgöra kanonmat för de mer förhärdade styrkorna.
Åker för att få en fribiljett till oskulderna? Nä det där tror de nog inte på själva. Eller så är de så efterblivna att de gör det. Jag tror de bara är rasister helt enkelt.

Tyvärr verkar de ju klara sig ganska bra, och jag tror ingen av dem är bra militärer, var skulle de fått träning? De har som sagt sandaler ofta. Det skulle man inte ens kunna kriga i på Malmvägen i Sollentuna.

Jag undrar faktiskt varför ingen utplånar IS. Det är ju inte som med talibanerna, att de gömmer sig i bergen, å andra sidan gömmer de sig i Örebro och Malmö.

Såg förresten att de stoppar de folkliga demonstrationerna i Tyskland nu, fortfarande är "islamisering" ett kontroversiellt begrepp. Obegripligt.

Åker för att få en fribiljett till oskulderna? Nä det där tror de nog inte på själva. Eller så är de så efterblivna att de gör det. Jag tror de bara är rasister helt enkelt.

Tyvärr verkar de ju klara sig ganska bra, och jag tror ingen av dem är bra militärer, var skulle de fått träning? De har som sagt sandaler ofta. Det skulle man inte ens kunna kriga i på Malmvägen i Sollentuna.

Jag undrar faktiskt varför ingen utplånar IS. Det är ju inte som med talibanerna, att de gömmer sig i bergen, å andra sidan gömmer de sig i Örebro och Malmö.

Såg förresten att de stoppar de folkliga demonstrationerna i Tyskland nu, fortfarande är "islamisering" ett kontroversiellt begrepp. Obegripligt.

Jag tror de är precis så förvridna att de vill ha fribiljetten....

Jag tror att omvärlden hoppas att de skall få så mycket misär att de tänker om och börjar vända sig mot radikaliseringen, hur länge detta kan ta är nog en gissningslek.

Du behöver nog lära dig koncept som provokation och ironi.

Men kul att se vad du går igång på.

Fast, islamofobi, finns det egentligen?
Efter lite funderande, mest för att reta dig lite mer.

Om jag tillskriver muslimer en egenskap, är detta rasism eller denna islamofobi du talar om?

Eller kanske tom båda två?
Ironin i ditt inlägg gick tyvärr över mitt huvud. Har du lust att förtydliga?

Muslimer är ingen ras, folkslag eller kultur. Därför är det inte rasism att snacka skit om muslimer. Mer korrekt är att säga att det är islamofobi.

Själv hävdar jag att det är en väldigt intolerant religion, många öppet homosexuella?

Många säger att det finns massa bra muslimer, "har en på jobbet, han är precis som alla Svenssons", men är han inte ateist då?

Är för att alla som öppet bygger sitt liv på en religion borde fråntas rösträtten, "hen" bestämmer ändå åt dom där uppifrån.
Det finns massor av öppet homosexuella muslimer, men återigen beroende på sociala sammanhang.
Att komma ut som homosexuell är betydligt lättare då ens land, familj, vänner och närstående präglas av frihet och tolerans.
Befinner man sej någon annanstans där motsatsen råder är det nog betydligt svårare, oavsett vilken religion som gäller.

Den forskningsrapporten jag länkade till tidigare hävdar tvärtemot dig att religionstillhörigheten i allra högsta grad påverkar graden av radikalisering. Då tar dom specifikt upp att de "korrigerat" för bl.a. socio-ekonomiska faktorer.

Och som jag nämnde i det inlägget har de endast tittat på Turkiet och Marocko immigranter, antagligen de mer liberala/toleranta muslimska länderna i mellanöstern. Vidare kan man kan misstänka att immigranter (som antingen är flyktingar eller högutbildade) från dessa länder är ytterligare ett snäpp mer liberala/toleranta.

Men det är bara min kvalificerade gissning.
Den rapporten har jag inte läst. Har du lust att länka igen så slipper jag leta igenom 43 miljarder inlägg?

Spontant känner jag mej också tveksam till din tolkning. Sociala sammanhang (vilket var vad jag skrev) är ett mycket vidare begrepp än socioekonomiska faktorer. Tänk på att radikalisering också sker orelaterat till religion, t.ex. djurrättsrörelsen samt höger och vänsterextremism.
Radikaliseringsprocessen är densamma oavsett ideologi.

Ironin i ditt inlägg gick tyvärr över mitt huvud. Har du lust att förtydliga?

Muslimer är ingen ras, folkslag eller kultur. Därför är det inte rasism att snacka skit om muslimer. Mer korrekt är att säga att det är islamofobi.

Det finns massor av öppet homosexuella muslimer, men återigen beroende på sociala sammanhang.
Att komma ut som homosexuell är betydligt lättare då ens land, familj, vänner och närstående präglas av frihet och tolerans.
Befinner man sej någon annanstans där motsatsen råder är det nog betydligt svårare, oavsett vilken religion som gäller.

Den rapporten har jag inte läst. Har du lust att länka igen så slipper jag leta igenom 43 miljarder inlägg?

Spontant känner jag mej också tveksam till din tolkning. Sociala sammanhang (vilket var vad jag skrev) är ett mycket vidare begrepp än socioekonomiska faktorer. Tänk på att radikalisering också sker orelaterat till religion, t.ex. djurrättsrörelsen samt höger och vänsterextremism.
Radikaliseringsprocessen är densamma oavsett ideologi.

Jag försökte få henne till att leta då hon bara hänvisade till FN.

Bra, då är jag iaf inte rasist, i detta avseendet. Men fobi, är inte det en okontrollerbar och ogrundad rädsla?

Nu får du sluta tillskriva andra dina åsikter dom inte har eller har yppat, jag har aldrig hyllat israel någonstans, jag bryr mig inte om israel eller palestina, det får politiken ta hand om och jag har ingen åsikt om deras konflikt då jag vet för lite om den och varken orkar/vill sätta mig in i den. jag har nog med bekymmer på hemmaplan att bry mig om så jag tar hand om dem i första hand det borde du också göra.

Du har rätt, mitt fel. Jag blev förblindad över hur andra här i tråden tillskriver mig åsikter och egenskaper och råkade svara så tillbaka.
My bad, jag ber om ursäkt.

Även jag som varandes stenkastarvänster/vänsterpack/batikhäxa/kulturmarxist tycker detta är uppåt väggarna.
Med det sagt så skall det bli intressant att se vad detta utmynnar i. Det med IS-veteranernas vänförening var väl bara ett utspel från en lokalpolitiker? Ingen vedertagen praxis sålunda.

Nä. Det är mer uppåt väggarna än bara ett lokalt utspel.
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/sahlin-stodjer-forslag-om-hjalp-till-is-krigare_4261683.svd

FUBAR

Det som verkar missas i debatten är att väldigt många vanliga muslimer håller med om terroristernas världsbild, tex att man inte får rita deras gubbe. Om de flesta tyskar tycker judar suger getpung så får de också fatta att de stänks ner med lägergrejen.

Eller finns det tex moderata muslimska organisationer i Sverige? Ärlig fråga. Vilka är det i så fall, där tex homosexualitet är OK och kvinnor kan ha pojkvän, bo själva osv.
Du är SD-svans och ber om att få höra talas om muslimer som är homovänliga?
Du ser verkligen inte ironin i det?

Fast som "avprogrammering" är det inte helt galet, väl? Sånt finns väl för alla sorters avhoppare, hoppas jag.
Har man begått brott så straffas man förhoppningsvis först och sedan får man hjälp om man vill.
Låter inte det rimligt?

Problemet är nog att bara 1 enda misslyckad "avprogrammering" kan innebära hundratals döda i Sverige.

1 självmordsbombare i tunnelbanan, tågstation, konsert, större byggnad, fotbollsstadio etc.

Är det värt det, när man istället kan förhindra uppenbart extremreligiösa personer att återvända in i landet?

Problemet är nog att bara 1 enda misslyckad "avprogrammering" kan innebära hundratals döda i Sverige.

1 självmordsbombare i tunnelbanan, tågstation, konsert, större byggnad, fotbollsstadio etc.

Är det värt det, när man istället kan förhindra uppenbart extremreligiösa personer att återvända in i landet?

Well, om inte annat så bevisade väl Breivik det?

Well, om inte annat så bevisade väl Breivik det?

Så, med det facit kan vi likasåväl öka på med fler potentiella tickande bomber? Eller ska jag tolka det som yipyip? Struntsamma.

Oavsett om de vänder"hem" från Syrien eller Ukraina. Har någon valt att strida åt någon osanktionerad stat, gerilla, rörelse whatever, då har denne också valt bort sverige och dess stöd. De kan stanna där, dömas och straffas för sina krigsbrott, bott mot mänskligheten och övriga brott i det landet. Utan möjlighet att överföras till svenskt fängelse. Precis som de mördare, knarkare och pedofiler till svenska medborgare som sitter inspärrade utomlands, vissa på livstid. Perfetto!

Hit ska de f-n inte

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna