Sugen på att rösta på SD?

Status
Ej öppen för fler svar.
Det blir ju lätt dödfött när de man argumenterar emot har en enda universal-lösning mot alla världens problem. Därav benämningen "Enfråge-parti".

Ett problem mindre kan lösa väldigt många andra problem. Ditt parti vill höja skatten på allt som luktar för att finansiera all skit de har planer på att genomföra. Kom inte och snacka om att SD är ett enfrågeparti när du själv röstar MP.

Det blir ju lätt dödfött när de man argumenterar emot har en enda universal-lösning mot alla världens problem. Därav benämningen "Enfråge-parti".

Jag trodde faktiskt att du skulle läsa på och tänka efter för att bli bättre på att argumentera.
Du har blivit ännu sämre.

Per Gudmundson är fantastisk, tyvärr förstod inte Robert Spencer på Almedalsveckan 2012 (?) hur SD Perra är så han gick på honom hårt. Han är vass med pennan men ingen retoriker.

Men tänk vad den ansvarslösa invandringspolitiken och kravlösa DDR-mentaliteten nu gjort med Sverige. Om de etablerade partierna inte hårdnackat gick emot halva befolkningen utan mandat skulle det här aldrig hänt, och skulle Moderaterna och KDS bedrivit den borgerliga politik deras väljare vill ha hade vi inte haft denna splittring. SD hade absolut kunnat vara det femte lilla borgerliga partiet, nu kommer de bli Sveriges näst största och motsättningarna kommer öka. Tur att man har asylmöjlighet i ett annat nordiskt land. :)

Nu ska jag vara lite spekulativ. Kan vi se något/några "borgerliga" partier imorgon som "tar ansvar" genom att rösta för regering Lövfens budget?

Läs mitt inlägg en gång till. Läs gärna inlägget som jag svarar på också. Då kommer du se att du misstolkade det jag skrev. Och jag menar det inte på något nedlåtande vis.

Jag ville bara skoja lite. :)

Nu ska jag vara lite spekulativ. Kan vi se något/några "borgerliga" partier imorgon som "tar ansvar" genom att rösta för regering Lövfens budget?

Det är inte omöjligt att de lägger ner sina röster inom Alliansen, eller att tillräckligt många enskilda ledamöter gör det. FP är ju mer vänster än V själva med Batik-Birgitta i spetsen så inte alls otroligt faktiskt. Så kan de twittra om hur "tar ansvar" för Sverige, och hoppas alla borgerliga väljare glömmer till 2018 förstås. :D

Kan alliansen inte ens hålla det löftet, löftet om att rösta på sin budget som de deklarerade efter valet. Då är det nog kalkat för deras räkning.

Kan alliansen inte ens hålla det löftet, löftet om att rösta på sin budget som de deklarerade efter valet. Då är det nog kalkat för deras räkning.

Här handlar det om att säkra Europas högsta massinvandring och total kravlöshet, då är förstås väljarnas åsikter totalt ointressanta.

Jag hör bara "ansvar för Sverige" eka.

Samtliga har gått ut och sagt att dom ska rösta på sitt eget förslag (möjligt undantag för KD, men har dom någonsin haft någon egen linje i något?)

Så himla rätt gjort av sd! well done.

Himla pajsare till politiker som inte fattar att man måste lyssna på hela folkets vilja och röst inte bara den egna idelogi och viljan som passar! Vad hände med vi ska respektera olika!? Ha ha eller ja just det gäller bara när det passar.

Blir intressant de närmsta 10 åren , jag tror det Sverige idag kommer inte vara sig likt. Ett samhälle i förfall med oerhört stora klyftor....

Om vi inte vänder det här nu och det måste börja med skolan . Bättre lärare , m,m mer kvalitet på utbildningarna.

Här handlar det om att säkra Europas högsta massinvandring och total kravlöshet, då är förstås väljarnas åsikter totalt ointressanta.

Jag hör bara "ansvar för Sverige" eka.
Ansvar för Sverige ? sanningen är nog mer ansvar för att stora multiföretag ska fortsätta tjäna storkovan på invandringen .

Stackars, ingen från alliansen verkar ens idag vilja dansa med lövet och Extremisten ROMson:(

Riktigt bra extraprogram på P1 ca 2200- idag, kolla om det finns i pod. En indignerad SR-redaktion fick förmånen att intervjua en folkets tjänare, Oscar Sjöstedt från SD. Sedan kom en hyfsad statsvetare från Timbro, och innan jag var hemma så hann den rödgrönblå sörjans ungdomsförbundsordföranden komma till tals och det var käbbel minsann. :lol

Det sista inslaget med MUF & C:o kan man strunta i, Oscar och statsvetaren var bra dock.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Stora Motorcykelkatalogen 2026

Nu har vi öppnat förbeställ...

Nya Panigale V4 R: Ducatis nya högfartsvapen

Nya Panigale V4 R har senas...

Vilken otrolig comeback!

Spanjoren Marc Marquez full...

Indian slår rekord på Bonneville Salt Flats

Ända sedan INDIAN MOTORCYCL...

Nya Ducati Panigale V4 R