Sugen på att rösta på SD?

Status
Ej öppen för fler svar.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Lägger man ner samma energi på att hänga ut alkoholister och svartjobbare inom Vänsterpartiet kan man nog måla upp en ganska skrämmande bild.

SD har ju massor av anhängare, flertalet "nyhetssidor", och det finns mycket smutsig buk hos de andra partierna.

Är SDs anhängare är för lata för att söka upp all denna smuts hos de andra partierna?

Jag tvivlar inte på att det finns skit att hitta hos de övriga partierna men jag tror att som vanligt brukar det vara toppen av isberget som syns när det handlar om kriminella saker och den stora förekomsten hos SD tyder nog på att det faktiskt finns så mycket mer där.

Att hänga ut alkoholisterna hos VPK vore nog iofs att göra sig själv en politisk björntjänst som slår tillbaka mer än den ger eftersom alkoholism betraktas som en sjukdom.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Förmodligen, därför vore väl det bästa för alla att dom bosätter sig någonstans där majoritetsbefolkningen delar deras värderingar. Problem solved liksom.

Om du nu röstar på SD kommer dina värderingar att delas av ca 10-12% i Sverige. :rolleyes:
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Du anser alltså att dom har fel och att det är vår skyldighet att välkomna dom hit för omskolning?

Jag förespråkar inte omskolning av någon, inte ens om de är kristna, feminister, eller nazister.
Kunskap sprids med bla kommunikation, öppna dörrar och ödmjuka sinnen.

Jag ser det inte heller som någon slags skyldighet att ta hit dem. Läs mina tidigare inlägg så kanske du hittar andra motiv.
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Jag förespråkar inte omskolning av någon, inte ens om de är kristna, feminister, eller nazister.
Kunskap sprids med bla kommunikation, öppna dörrar och ödmjuka sinnen.

Jag ser det inte heller som någon slags skyldighet att ta hit dem. Läs mina tidigare inlägg så kanske du hittar andra motiv.

Kunskap om vad då? Rätt och fel är ju som bekant högst subjektivt och helt beroende på vilken kultur man fostrats i, så den kunskap vi uppfattar som rätt och riktig kan i andra kulturer anses som rena idiotin.
 

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Ort
Hemma
Hoj
Trajkon
Ytterligare en SD-kritisk artikel. Konstigt, allt SD säger är "dåligt" eller "fel". Sedan när andra partier stjäl deras idéer så är det plötsligt bra idéer. :lol


http://www.svd.se/nyheter/valet2014/forskare-sagar-akessons-tal-om-svalt_3857010.svd



Vår journalistkår borde förpassas till de länder de ser upp till, det finns direktflyg till Havanna tror jag. :mattias

Men snälla du, han som har skrivit avhandlingen säger ju själv att Åkesson har missförstått innehållet i den?
Menar du att om man då talar om för Åkesson att han helt har misstolkat budskapet i avhandlingen så är de ÄNNU EN GÅNG offer för medias hets?

Hur faan tänkte du nu?? Läs nedanstående saxat ur artikeln!

"I sin forskning har Yngve Gustafson visat att 15 000 av de gamla inom äldrevården lider av så svår näringsbrist att de riskerar att dö av svält och sjukdomar kopplade till näringsbrist.
Men resursbrist är inte det främsta skälet till det, menar han."

"Han menar att ett stort problem för svensk äldrevård är att nästan inga unga människor i Sverige idag vill jobba med att ta hand om de äldre.

– Vi ska vara oerhört tacksamma att många invandrare som kommer till Sverige vill jobba med våra gamla, det är en förutsättning för att äldreomsorgen ska fungera, säger han."
 
Last edited:

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Kunskap om vad då? Rätt och fel är ju som bekant högst subjektivt och helt beroende på vilken kultur man fostrats i, så den kunskap vi uppfattar som rätt och riktig kan i andra kulturer anses som rena idiotin.

All kunskap är inte subjektiv. Moraliska frågor brukar väl vara det, men den moraliska filosofin brukar också utvecklas i en bättre riktning om moralfilosoferna tillåts att kommunicera över gränserna. Även om det förstås finns undantag.

Och ja, mycket av våra normer och värderingar är ganska idiotiska och att inse det är ju första steget bort mot någonting bättre.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Men snälla du, han som har skrivit avhandlingen säger ju själv att Åkesson har missförstått innehållet i den?
Menar du att om man då talar om för Åkesson att han helt har misstolkat budskapet i avhandlingen så är det ÄNNU EN GÅNG offer för medias hets?

Hur faan tänkte du nu?? Läs nedanstående saxat ur artikeln!

"I sin forskning har Yngve Gustafson visat att 15 000 av de gamla inom äldrevården lider av så svår näringsbrist att de riskerar att dö av svält och sjukdomar kopplade till näringsbrist.
Men resursbrist är inte det främsta skälet till det, menar han."

"Han menar att ett stort problem för svensk äldrevård är att nästan inga unga människor i Sverige idag vill jobba med att ta hand om de äldre.

– Vi ska vara oerhört tacksamma att många invandrare som kommer till Sverige vill jobba med våra gamla, det är en förutsättning för att äldreomsorgen ska fungera, säger han."
Vilket betyder att det finns en hel hop med lediga jobb på äldreboenden. ...
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Klart med H-D Euro Festival 2025

Vill uppleva nästa vår i Fr...

Ducati DesertX Discovery

Ducati har presenterat Dese...

Ducati Panigale V2 Superquadro Final Edition

Ducati har presenterat Pani...

CFMoto har presenterat 657 SR-R

Kinesiska tillverkaren CFMo...

2025 års MX-modeller från Yamaha

För säsongen 2025 har Yamah...

Bike söker en motorjournalist

Vi söker dig som är genuint...

Bike Babes Sweden nu 7 000 medlemmar

Fotograf: Lotta Kronåker ...

BMW R 1300 GS Adventure

BMW Motorrad har presentera...

ExploreBike: Workshop hos Öhlins

Kent Öhlin började 1976 att...

Vinnarhojen utlämnad!

Under Älvsjö-mässan i janua...

Top