Sugen på att rösta på SD?

Status
Ej öppen för fler svar.

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Ort
Hemma
Hoj
Trajkon
Jo jo, vad folk vill göra med sina egna pengar är väl upp till dom. Det är att politiska beslut utan folkomröstning tas om att Sverige ska bli hela världens socialbyrå som jag stör mig på. Lätt att vara generös med andras skattepengar lixom...

Vad menar du med "andras skattepengar"?? Läste du artikeln?
Han skänker inte bort skattemedel utan sin egna presidentlön och bor kvar i samma hydda som han köpte på 70-talet trots att han borde bo i sin fina presidentbostad?
Det han gör är att uppmana världens alla andra presidenter att göra samma sak och då de borde företräda folket och inte bli presidenter för pengarnas skull?

Förklara gärna det onda i det?
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Tja, om 51% vita anser att 49% svarta inte har några rättigheter, vad händer då?

Retorisk fråga lr?

Nu skrev ju BlöjRäsern så här:
BlöjRäsern skrev:
Är det inte just därför man håller på med politik?
Man har en världsåskådning som man tycker är bra.
Man vill att världen skall fungera därefter.
Man försöker intyga andra om sin åskådnings förträfflighet.
Voila!

Varefter du skriver:
Skäggot skrev:
Du ser inga problem i det?

Så då vill jag gärna veta vad du ser för problem i det (som BlöjRäsern skrev).
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Ett parti som får en person att inte känna sig välkommen trotts svensk medborgarskap, svensk fru och barn, jobbar och gör rätt för sig, firar svenska högtider, bor i en normal svensson kvarter men råkar vara född eller har föräldrar från ett annat land säger en hel del om partiet och hur de vill framstå. Vill du stå bakom dem är du med lika mycket och skapar denna segregation och elände som pågår i Sverige.

Låter hemskt, tror du blandar ihop dem med Svenskarnas Parti dock.

Av de SD:are jag känner är alla "lyckade", tror du blandar ihop saker.

För övrigt undrar jag hur det här inlägget rimmar med din svansföring:

Sedan somalier vill jag inte ens kommentera, men värre folkslag har man inte stött på.

:gnissla
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Låter hemskt, tror du blandar ihop dem med Svenskarnas Parti dock.

Av de SD:are jag känner är alla "lyckade", tror du blandar ihop saker.

För övrigt undrar jag hur det här inlägget rimmar med din svansföring:



:gnissla

Har du sparat det sen 2008 eller scannade du fram det nu?
Lite creepy vilket som...
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Vad menar du med "andras skattepengar"?? Läste du artikeln?
Han skänker inte bort skattemedel utan sin egna presidentlön och bor kvar i samma hydda som han köpte på 70-talet trots att han borde bo i sin fina presidentbostad?
Det han gör är att uppmana världens alla andra presidenter att göra samma sak och då de borde företräda folket och inte bli presidenter för pengarnas skull?

Förklara gärna det onda i det?

Jag menade inte han i artikeln utan våra egna juveler till stadsöverhuvuden. Som sagt, gör vad du vill med dina slantar men lägg dig inte i mina prioriteringar.
 

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Ort
Hemma
Hoj
Trajkon
Jag menade inte han i artikeln utan våra egna juveler till stadsöverhuvuden. Som sagt, gör vad du vill med dina slantar men lägg dig inte i mina prioriteringar.

Jag är fortfarande lite kluven över vad du menar.
Menar du att vår Statsminister (som vi demokratiskt har röstat fram) inte ska slösa våra skattekronor på att ta emot flyktingar eller menar du nåt helt annat?
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Jag är fortfarande lite kluven över vad du menar.
Menar du att vår Statsminister (som vi demokratiskt har röstat fram) inte ska slösa våra skattekronor på att ta emot flyktingar eller menar du nåt helt annat?

Har vi "röstat fram" vår Statsminister? När då?
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
By the way, ni som fortfarande anser att SD är som vilka politiker som helst? Hur många gånger kan man blunda för deras hatiska uttalanden? Varför är dessa uttalanden sååå koncentrerade till just ett enda parti? :gnissla

http://www.interasistmen.se/granskn...-lat-om-akesson-sd-politiker-instammer-hotet/

Att SD-kramarpöbeln är rabiata och hätska är väl något man lärt sig leva med. Stenkastarvänstern har ju sin beskärda del av rötägg och ligister.

Det som återigen är anmärkningsvärt och typiskt för SD är att det inte bara rör sig om "ligister" utan om förtroendevalda, aktivta politiker, som här en vice ordförande som hejar på och gillar hot om våldtäkt och uthängning av skribenten och dessutom uthängning av dennes mamma.
 

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Ort
Hemma
Hoj
Trajkon
Har vi "röstat fram" vår Statsminister? När då?

Jag tror faktiskt det är precis vad jag menar. Vill du läsa på ditt sätt så får du göra det men jag tror du är vuxen nog att förstå vilket statsskick vi har och hur en röstning går till. Även om just du kanske röstade på en annan kandidat till Statsminister-posten. :hej
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Att SD-kramarpöbeln är rabiata och hätska är väl något man lärt sig leva med. Stenkastarvänstern har ju sin beskärda del av rötägg och ligister.

Det som återigen är anmärkningsvärt och typiskt för SD är att det inte bara rör sig om "ligister" utan om förtroendevalda, aktivta politiker, som här en vice ordförande som hejar på och gillar hot om våldtäkt och uthängning av skribenten och dessutom uthängning av dennes mamma.

Heja på väldtäkt? :va
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Jag är fortfarande lite kluven över vad du menar.
Menar du att vår Statsminister (som vi demokratiskt har röstat fram) inte ska slösa våra skattekronor på att ta emot flyktingar eller menar du nåt helt annat?

Jag vill inte minnas att Alliansen gick till val på att göra Sverige till en "humanitär stormakt" på bekostnad av välfärdssamhället. Hade dom sagt det rakt ut skulle jag ha en viss förståelse för deras beslut de senaste 8 åren, som det är nu känner man sig mest grundlurad.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Retorisk fråga lr?

Nu skrev ju BlöjRäsern så här:


Varefter du skriver:


Så då vill jag gärna veta vad du ser för problem i det (som BlöjRäsern skrev).
Adolf tyckte ju att hans världsskåding var bra, varför började han annars med politik?
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Klart med H-D Euro Festival 2025

Vill uppleva nästa vår i Fr...

Ducati DesertX Discovery

Ducati har presenterat Dese...

Ducati Panigale V2 Superquadro Final Edition

Ducati har presenterat Pani...

CFMoto har presenterat 657 SR-R

Kinesiska tillverkaren CFMo...

2025 års MX-modeller från Yamaha

För säsongen 2025 har Yamah...

Bike söker en motorjournalist

Vi söker dig som är genuint...

Bike Babes Sweden nu 7 000 medlemmar

Fotograf: Lotta Kronåker ...

BMW R 1300 GS Adventure

BMW Motorrad har presentera...

ExploreBike: Workshop hos Öhlins

Kent Öhlin började 1976 att...

Vinnarhojen utlämnad!

Under Älvsjö-mässan i janua...

Top