Sugen på att rösta på SD?

Status
Ej öppen för fler svar.
Källa på det?

joke.gif

Har inte följt nyheterna angående Paris men far min som både följer fransk media och svensk blev så pass förbannad på svensk media (mestadels statlig) att han bad mig att säga upp tv-licensen.

Statlig media som fokuserar hurvida detta kan öka islamofobin i Europa eller inte istället för att diskutera alla oskyldiga människor som mist livet i en terroristattack (som antagligen är gjort i religionens namn).
:zpy

Har inte följt nyheterna angående Paris men far min som både följer fransk media och svensk blev så pass förbannad på svensk media (mestadels statlig) att han bad mig att säga upp tv-licensen.

Statlig media som fokuserar hurvida detta kan öka islamofobin i Europa eller inte istället för att diskutera alla oskyldiga människor som mist livet i en terroristattack (som antagligen är gjort i religionens namn).
:zpy

På radion kallades det "en tragisk olycka"..

Är 2015 Lars år?

[video=youtube;lbpyk1uHNWY]https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=lbpyk1uHNWY[/video]

Det som nu händer, att media diskuterar huruvida "extremhögern" kan gynnas är så vidrigt.

Tänk om media spekulerade huruvida socialdemokraterna kunde gynnas av Breivik samma dag som dådet, otänkbart. För övrigt gjorde de det, och naturligtvis får fler upp ögonen för vad vi skaffat oss för samhälle idag. Jag minns förresten att Fremskridtspartiet beskylldes för Breivik.

Vänsterns hyckleri är så äcklig.

Det som nu händer, att media diskuterar huruvida "extremhögern" kan gynnas är så vidrigt.

Tänk om media spekulerade huruvida socialdemokraterna kunde gynnas av Breivik samma dag som dådet, otänkbart. För övrigt gjorde de det, och naturligtvis får fler upp ögonen för vad vi skaffat oss för samhälle idag. Jag minns förresten att Fremskridtspartiet beskylldes för Breivik.

Vänsterns hyckleri är så äcklig.

FRP hade alltså inget alls att göra med hur Breivik agerade.
Men Islam som religion har allt att göra med hur IS eller dessa idiotiska extremister agerar?

Vad är det som inte stämmer här?

Klart FRP ska beskyllas för vad Breivik gjorde. Han tolkade ju deras partiprogram, eller hur..?:rolleyes:

Från dn.se

81_20150107130647_kalle.jpg

Kalle Holmberg: Regionaltidningen l´Union, med utgivnining i regionen Champagne-Ardenne i nordöstra Frankrike, uppger att de misstänkta gärningsmännen ska ha identifierats av polisen. Uppgifterna gör gällande att en av dem är från Reims, största stad i regionen. Spåret ska i detta nu följas upp på plats i Reims av specialstyrkor från nationella polisen.
20:42, 7 January 2015

Kalle Holmberg: Uppgifterna om att en av de tre misstänkta hör hemma i Reims dyker nu upp i fler medier, bland dem Parisupplagan av Metro och tv-bolaget TF1. De tre männen är 18, 32 respektive 34 år, skriver Metro och Le Parisien. 18-åringen ska förra året ha inlett studier vid en skola i Reims. 21:05, 7 January 2015

If your religion is worth killing for, please start with yourself.

3män är enligt uppgift (Libération) identifierade?/(gripna?)

Jag är Charlie

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP