Sugen på att rösta på SD?

Status
Ej öppen för fler svar.
Jag håller inte med och det gör jag egentligen med stöd av historien.
Om jag frågar gemene man på gatan vad de skulle göra för sina barns överlevande så säger de allt. ALLT!!
Med all rätt och jag tänker detsamma. Men när någon då sitter på gatan och tigger, långt ifrån sitt land, sitt hem, ofta långt från sina barn då ska den personen bara skickas hem för den tillför inte samhället något. Den personen gör ju ALLT för sina barn. Allt den personen är kapabel till. Lämnar tom sina barn för att det är den enda utvägen de finner.
Precis som stora delar av Sveriges befolkning lämnade Sverige i slutet på 1800-talet för att det var kris här.
Där är ett exempel på hur samma handling en svensk gör tydligt skiljer sig från en utlännings.

"PK" är en benämning som SD och andra höger-extrema har dragit in i den vardagliga diskussionen. "Massinvandring, kulturberikare, svenskfientlig" är andra exempel på ord som extrem-högern och SD har överanvänt de senaste åren som att det skulle vara en legitim benämning av något.
Idag känner SD sig orättvist behandlade när de ges benämningen Fascister.
Återigen skillnad på när någon annan begår samma handling.

Att SD särbehandlas av media tror jag inte på. Det finns bara så mycket mer att hämta ur det partiet. Vem som helst kan bevaka de andra partierna och försöka få fram liknande uttalanden, det är inte media förunnat. Och ärligt talat, skulle det inte vara sensation om man hade ett klipp där Romson iklädd sovjetisk uniform sade "Jag vill skicka Jimmie till Gulag" eller om Mikael Damberg sade "skit i den lilla horan" om Paula Bieler? Skulle verkligen media avstå denna fantastiska story för att det handlar om S eller V?

När jag drar in likheterna med SDP så gör jag det JUST FÖR att jag har dragit lärdom av historien. Hur den smög sig på, sakta men säkert, med hårdare och hårdare uttalanden och restriktioner och en stor massa som i efterhand sade "Vi visste ingenting". Låt det aldrig hända igen. Det är min lärdom av historien och uttalanden och handlingar som gjorts av SD-medlemmar när de trott att ingen ser är just sånt som får mig att se igenom fasaden.

Även om jag röstade MP så ser jag inte M eller Reinfeldt som fascist. Jag ser på de som vanliga politiker och det baserar jag på deras historia och agerande.
Av samma anledning kan jag inte se på SD som bara ett vanligt parti. Och det skrämmer mig att folk röstar på de trots alla avslöjanden och trots att de bara har en enda universal-lösning på de flesta av Sveriges problem.
Trivs de med skygglapparna?
BTW: Nu när du har tid att skriva långa inlägg, så kanske du kan försöka svara på några av alla de frågor du ignorerat tidigare i tråden.

Locomondo. Vänsterns ca 100 mijoner mördade då.
Vad drar du för lärdom av historien där?
Svara gärna enskilt på det

Jag tyckte jag skrev i mitt inlägg att jag inte står bakom varken Stalins, Pol Pots eller för den delen Jonas Sjöstedts kommunism.

Om jag var otydlig där ber jag om ursäkt för det.

Last edited:
De enda som skadas av toleransen är dem själva.

Lite som den lyckliga horan, glad och utnyttjad. Problemet är att det också är en myt. Ingen utnyttjad blir lycklig.

Last edited:
Toleransen har bidragit till oerhört mycket död och lidande.
Det borde till och med du veta.

Håller inte med dig alls, tvärtom.
Men om vi nu håller "vänstern" ansvarig för 100 miljoners död hur många miljoner kommer vi då upp i om vi på samma sätt räknar "högern"? Om det på något sätt visar på något annat än ren jävla idioti?

Hitler
Mussolini
Franco
Pinochet
de Oliveira Salazar
Papadopoulos
Amin
Videla
Somoza Debayle
Lukasjenko

Märkligt nog har USA haft ett ganska direkt finger med i tillsättandet av många av världens höger-diktaturer. Är USA då också en höger-diktatur på export?

De enda som skadas av toleransen är dem själva.

Lite som den lyckliga horan, glad och utnyttjad. Problemet är att det också är en myt. Ingen utnyttjad blir lycklig.

Jag kan inte hålla med dig där. Jag känner mig varken skadad eller utnyttjad av att ha kommit i kontakt med flyktingar och andra invandrare.
Tvärtom skulle jag säga känner att jag lär mig mycket av andra människor, från andra geografiska delar av världen, från andra kulturer.
Jag behöver inte ändra på mig för att bli som de, jag behöver bara lyssna och sen avgöra vad jag själv tycker låter bra och vad inte.

Men om jag aldrig lyssnade och bara stängde dörren skulle jag aldrig veta vad som finns där ute för mig. Varken bra eller dåliga saker.

Fast det är väl ett minst sagt udda resonemang! Även om vi inte hade haft någon invandring och legat i topp i världen på alla möjliga parametrar hade det ju fortfarande gått att hävda att det kunde gått ännu bättre om vi t.ex. inte hade haft kärnkraft, bredare motorvägar eller vad f-n som helst. Det är ju upp till "din" sida att visa upp fakta för att problemet finns samt förklara hur Sverige kan gå bra trots hög invandringen. Det är ju få som lyssnar på Metallica just för trummornas skull, å andra sidan är det även få som lyssnar till grupper där Marko Minnemann spelar... Delar förklarar inte alltid helheten.

Dessutom är Locomondos påstående helt logiskt korrekt utifrån uttalandet om att massinvandring leder till kaos och ekonomisk stagnation eftersom uttalande inte följs av några modererande premisser.
(plus att det som sagt finns flera studier som visat att där inte finns något samband. Du är ju klok nog att skriva att du gissar att det gått bättre!)

Varför är det ett udda resonemang? Att säga att det går bra för Sverige trots invandringen är inte att jämställa med att säga att det går bra på grund av invandringen. Och hur hamnade det på mitt bord att bevisa motsatsen? Jag tycker att de som vidhåller att det är invandringen vi har att tacka för att det går bra nu har bevisbördan. Jag gissar ju bara, eller hur?

Att du namedroppar Minneman tyder på att du antingen är trummis själv, eller att du är som "få", dvs kan lyssna på ett band enbart för trummisen. Jag har sett Metallica två gånger live och jag kan lova dig att de hade blivit fler gånger om en bättre trummis funnits tillgänglig.

Är det verkligen en rimlig gissning att Ulrich skulle ha hållit tillbaka Metallicas framgång? På riktigt. Om vi diskuterar detta som vuxna nu?

Är du kapabel till det?

Det vore roligare om du bemötte den tidigare delen av mitt inlägg istället för den delen som jag använde för att visa principen. Och ja, det hade NOG gått bättre för Metallica om de hade haft en bättre trummis. Om än marginellt.

Jag håller inte med och det gör jag egentligen med stöd av historien.
Om jag frågar gemene man på gatan vad de skulle göra för sina barns överlevande så säger de allt. ALLT!!
Med all rätt och jag tänker detsamma. Men när någon då sitter på gatan och tigger, långt ifrån sitt land, sitt hem, ofta långt från sina barn då ska den personen bara skickas hem för den tillför inte samhället något. Den personen gör ju ALLT för sina barn. Allt den personen är kapabel till. Lämnar tom sina barn för att det är den enda utvägen de finner.
Precis som stora delar av Sveriges befolkning lämnade Sverige i slutet på 1800-talet för att det var kris här.
Där är ett exempel på hur samma handling en svensk gör tydligt skiljer sig från en utlännings.

"PK" är en benämning som SD och andra höger-extrema har dragit in i den vardagliga diskussionen. "Massinvandring, kulturberikare, svenskfientlig" är andra exempel på ord som extrem-högern och SD har överanvänt de senaste åren som att det skulle vara en legitim benämning av något.
Idag känner SD sig orättvist behandlade när de ges benämningen Fascister.
Återigen skillnad på när någon annan begår samma handling.

Att SD särbehandlas av media tror jag inte på
. Det finns bara så mycket mer att hämta ur det partiet. Vem som helst kan bevaka de andra partierna och försöka få fram liknande uttalanden, det är inte media förunnat. Och ärligt talat, skulle det inte vara sensation om man hade ett klipp där Romson iklädd sovjetisk uniform sade "Jag vill skicka Jimmie till Gulag" eller om Mikael Damberg sade "skit i den lilla horan" om Paula Bieler? Skulle verkligen media avstå denna fantastiska story för att det handlar om S eller V?

När jag drar in likheterna med SDP så gör jag det JUST FÖR att jag har dragit lärdom av historien. Hur den smög sig på, sakta men säkert, med hårdare och hårdare uttalanden och restriktioner och en stor massa som i efterhand sade "Vi visste ingenting". Låt det aldrig hända igen. Det är min lärdom av historien och uttalanden och handlingar som gjorts av SD-medlemmar när de trott att ingen ser är just sånt som får mig att se igenom fasaden.

Även om jag röstade MP så ser jag inte M eller Reinfeldt som fascist. Jag ser på de som vanliga politiker och det baserar jag på deras historia och agerande.
Av samma anledning kan jag inte se på SD som bara ett vanligt parti. Och det skrämmer mig att folk röstar på de trots alla avslöjanden och trots att de bara har en enda universal-lösning på de flesta av Sveriges problem.

Så att mediernas branchtidning (ETC) far med lögner om SD/invandringen i en artikel om hur journalister ska bemöta SD beror på?

En majoritet av m-politiker är för en minskning av flyktingmottagande.
47% anger samtidigt att det är svårt att beröra frågan inom partiet.
Låter som det finns gott om lantisrassenassefascister i Sveriges näst största parti.. Derp

Jag kan inte hålla med dig där. Jag känner mig varken skadad eller utnyttjad av att ha kommit i kontakt med flyktingar och andra invandrare.
Tvärtom skulle jag säga känner att jag lär mig mycket av andra människor, från andra geografiska delar av världen, från andra kulturer.
Jag behöver inte ändra på mig för att bli som de, jag behöver bara lyssna och sen avgöra vad jag själv tycker låter bra och vad inte.

Men om jag aldrig lyssnade och bara stängde dörren skulle jag aldrig veta vad som finns där ute för mig. Varken bra eller dåliga saker.

Det var en metafor, för samhället. Eller landet.

En sak är iaf inihelvete enkelt att komma fram till
Det är de som är mest utsatta som kommer drabbas först.

Du gör säkert ett lysande jobb som värd och ambassadör för nationen. Sträck på dig.

Last edited:
Halva moderaterna har snart gått över till SD. Jag dör nästan av skadeglädje här hemma, men jag vill å andra sidan inte försitta chansen att rub it in på underbettet i mars. :)

En majoritet av m-politiker är för en minskning av flyktingmottagande.
47% anger samtidigt att det är svårt att beröra frågan inom partiet.
Låter som det finns gott om lantisrassenassefascister i Sveriges näst största parti.. Derp

Och det är dessa personer som sedan röstar SD?
Vilket isåfall bara underbygger min åsikt om att SD är ett fascistiskt parti men inte M.

Eller hur menar du?

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...