Skrotnisse
What would Shervin do?
Trivs de med skygglapparna?Jag håller inte med och det gör jag egentligen med stöd av historien.
Om jag frågar gemene man på gatan vad de skulle göra för sina barns överlevande så säger de allt. ALLT!!
Med all rätt och jag tänker detsamma. Men när någon då sitter på gatan och tigger, långt ifrån sitt land, sitt hem, ofta långt från sina barn då ska den personen bara skickas hem för den tillför inte samhället något. Den personen gör ju ALLT för sina barn. Allt den personen är kapabel till. Lämnar tom sina barn för att det är den enda utvägen de finner.
Precis som stora delar av Sveriges befolkning lämnade Sverige i slutet på 1800-talet för att det var kris här.
Där är ett exempel på hur samma handling en svensk gör tydligt skiljer sig från en utlännings.
"PK" är en benämning som SD och andra höger-extrema har dragit in i den vardagliga diskussionen. "Massinvandring, kulturberikare, svenskfientlig" är andra exempel på ord som extrem-högern och SD har överanvänt de senaste åren som att det skulle vara en legitim benämning av något.
Idag känner SD sig orättvist behandlade när de ges benämningen Fascister.
Återigen skillnad på när någon annan begår samma handling.
Att SD särbehandlas av media tror jag inte på. Det finns bara så mycket mer att hämta ur det partiet. Vem som helst kan bevaka de andra partierna och försöka få fram liknande uttalanden, det är inte media förunnat. Och ärligt talat, skulle det inte vara sensation om man hade ett klipp där Romson iklädd sovjetisk uniform sade "Jag vill skicka Jimmie till Gulag" eller om Mikael Damberg sade "skit i den lilla horan" om Paula Bieler? Skulle verkligen media avstå denna fantastiska story för att det handlar om S eller V?
När jag drar in likheterna med SDP så gör jag det JUST FÖR att jag har dragit lärdom av historien. Hur den smög sig på, sakta men säkert, med hårdare och hårdare uttalanden och restriktioner och en stor massa som i efterhand sade "Vi visste ingenting". Låt det aldrig hända igen. Det är min lärdom av historien och uttalanden och handlingar som gjorts av SD-medlemmar när de trott att ingen ser är just sånt som får mig att se igenom fasaden.
Även om jag röstade MP så ser jag inte M eller Reinfeldt som fascist. Jag ser på de som vanliga politiker och det baserar jag på deras historia och agerande.
Av samma anledning kan jag inte se på SD som bara ett vanligt parti. Och det skrämmer mig att folk röstar på de trots alla avslöjanden och trots att de bara har en enda universal-lösning på de flesta av Sveriges problem.
BTW: Nu när du har tid att skriva långa inlägg, så kanske du kan försöka svara på några av alla de frågor du ignorerat tidigare i tråden.