Sugen på att köpa hoj!

Perrra87

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2008
Ort
Växjö
Hoj
08
Tjena.
Nu vill jag köpa mig en hoj.
Har ingen aning om vad jag vill ha egentligen , kört cross innan så nått som går att köra i skogen och i staden skulle va perfekt.
Sett motorcyklar som ser ut i princip som en cross fast lysen och oftast med supermotard däck osv.
Finns det nått sånt typ fast med lite grövre däck lite mer offroad men ändå samhällshoj?
Suttit och googlat och sökt i forumet men inte hittat nått.
Få gärna vara lättkört och kosta upp till 30 tusen

http://www.blocket.se/vi/16448887.htm?ca=21_s
Typ nått sånt fast med lite mera däck och gärna 4 takt:D
Mvh
 
Lite exempel på hojar:

KTM 640 med endurohjul
Honda XR 600
Suzuki DR650
Yamaha TT600
Honda XR 650
Yamaha XT600

Några hyffsat civiliserade hojar :) Provkör och se vilken du gillar mest
 
KTM 625 SMC (motard)
KTM 625 SXC (enduro)

Båda dessa är lv-reggade och har elstart - köper du den ena modellen kan du säkert sätta på hjul av den andre modellen (kanske behövs distanser)

Finns ju oxå ktm 525 exc som är lv-reggad men det är ju en racehoj och behöver mer service så klart. Vill du ha det som har mest effekt o minst vikt ska du ha husa 650 eller aprilia sxv 550 (aprilia rxv finns med = enduro):tummenupp
 
Tänk på att 640 har större tank & sämre förgasare än du har på 625 & 660. Det gör att den är tröttare och tyngre men den är säkert rolig ändå.:tummenupp
 
KTM 640 är väldigt trimvänlig iaf :) det är ju iof både 625 och 660 också. men men... :)
 
Absolut men hittar du en 625 istället så förstår jag inte varför man tar 640 så vida man inte kör längre sträckor o har mer nytta av den stora tanken o gillar att plasten är lackad:confused: Annars är det nästan samma hoj o 625 är lättare o starkare helt enkelt.
 
Absolut men hittar du en 625 istället så förstår jag inte varför man tar 640 så vida man inte kör längre sträckor o har mer nytta av den stora tanken o gillar att plasten är lackad:confused: Annars är det nästan samma hoj o 625 är lättare o starkare helt enkelt.

okej , hittade en 625 i Jönköping, dock en bit att köra dit för att kolla , hittade en 620 i nybro som ligger väligt mkt närmare :

http://www.blocket.se/vi/17217496.htm?ca=21_s

625 : http://www.blocket.se/vi/16480286.htm?ca=21_s
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top