suga ut blod från Pungen??

MBGIRL skrev:
Okej..jag vet ju hur man tar bort fästingar men tycker bara det
é konstigt att folk har delade åsikter om utdragningen.
Har inte så mycket fästingar på vovven eftersom han har spot on,
medel på sig för att inte få fästingar.

Men iaf....har den pennan som du snackar om och det konstiga
i så fall är att det står där att man ska vrida för att få ut den korrekt.

jaja.. gör hur du vill, men de säger sig ju lite själv.. vrider man, så kan man om man har otur vrida av skallen på den, o då blir det kvar i huden...
får man ner pennan eller naglarna in under huden o drar rakt ut , så ökar chanserna på att få ut den.
Varför dom skriver så på kartongen det vet jag inte, men praxis på akut och infektionsmottagningar där ja har jobbat. så drar man dom rakt ut.... hur många fästingar fabriken har testat på.. de vette 17. Men ja litar nog hellre på sjukvården :)

MBGIRL skrev:
Har inte så mycket fästingar på vovven eftersom han har spot on,
medel på sig för att inte få fästingar.

:skrämd :skrämd :skrämd :skrämd
Är det därför jag har fått utslag på hela kroppen bara för att du har medel på din hund?
Jag gick och blodtestade mig och de sa att jag skulle in på avgiftningskliniken :skrämd :skrämd :skrämd

750RR
ditt fel :p

Mavve skrev:
Är det därför jag har fått utslag på hela kroppen bara för att du har medel på din hund?
Jag gick och blodtestade mig och de sa att jag skulle in på avgiftningskliniken :skrämd :skrämd :skrämd

750RR

hm... va har du o hennes hund gjort igentligen :rolleyes:

ambulans skrev:
jaja.. gör hur du vill, men de säger sig ju lite själv.. vrider man, så kan man om man har otur vrida av skallen på den, o då blir det kvar i huden...
får man ner pennan eller naglarna in under huden o drar rakt ut , så ökar chanserna på att få ut den.
Varför dom skriver så på kartongen det vet jag inte, men praxis på akut och infektionsmottagningar där ja har jobbat. så drar man dom rakt ut.... hur många fästingar fabriken har testat på.. de vette 17. Men ja litar nog hellre på sjukvården :)

Okaj :)

Mavve skrev:

750RR

Mavve jag sa ju åt dej att du inte fick hångla med Simba!!!! :mad:

*hihi*

haha.. stackars sate! tur att du fick bort den då.. :D
trodde karlar gillade att bli sugna på,så att säga :rodnar

men de kanske finns en gräns.. *fnissar*

ohooo så trött jag är nu.. :skrämd

som ambulans sa: rakt ut!!!!!!!

dessutom ang smör som folk har lagt på , det får fästningen att kvävas typ o dö, men saken är den att det får den att spy ut massa skit i en, inte bra....

Ravetrancer skrev:
som ambulans sa: rakt ut!!!!!!!

dessutom ang smör som folk har lagt på , det får fästningen att kvävas typ o dö, men saken är den att det får den att spy ut massa skit i en, inte bra....

... numera med 3 pungkulor :crash

ambulans skrev:
...avvakta.. får du feber, nackstelhet.. illamående.. eller nåt annat.
kontakta genast hälsocentralen.
Var särskilt uppmärksam på pittstelhet. Uppstår sådan är det fara å färde och du bör omedelbart kasta dig över flickvännen. :tummenupp

ambulans skrev:
därför att det är större chans att man vrider av huvet på fästingen än att man får ut den...
det finns en massa såna skrönor om att man ska ha på smör osv... de är bara snick snack !!

men om du har mycke fästingar på jycken , så finns de en speciell grejj för de.. som ser ut som en penna, vet inte vad dom heter.
hör på apoteket.
grejjen är att man måste komma djupt ner på fästingen ... nästan helt under huvet på den för att få ut allt. sitter nåt kvar kan de ge tråkigheter....
och som sagt... inga vridningar... rakt ut bara.
Sådan där fästingpenna funkar sk*tbra. Den är hur simpel som helst att använda. Har än så länge bara använt den på jycken och den plockar helt rent från hela fästingen. :tummenupp

Last edited:
Ser att dina problem redan löst sig men jag undrar varför du inte bara sa godnatt och bad henne gå hem till sig?

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT