Suga eller inte suga?

• Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date
Om jag inte minns fel så är det en kille här i Gävle som överladdar sin 2 taktare med vevhus kompet. Han utgår från speedway motorer, han tävlar i Classic roadracing, klassen tror jag heter sound of singles. Har varit o kikat på det bygget en gång för nått år sedan, och han har faktiskt fått det att funka nu med Haltech sprut. Han har nån hemsida oxo, hittar den inte nu dock, nån annan som sett vet nått? Elwood heter han i efternamn tror jag... Enligt nått rykte så hade han fått en beställning av Svemo(?) på 100 motorer, han sitter o pular med det här på fritiden asså...

Johannes:
Tack för svar!

Wibbe:
Intressant det där med överladd via vehuskompet på 4-t, har också haft funderingar på det men aldrig kommit till skott. Och tur är väl det, har ju tillräckligt med oavslutade projekt ändå. :)

Edit: Svemo? Inte Svemo väl? Vad skulle de med 100 puffror? Motorisera kansliet? :hihi

Robban_C skrev:
Johannes:
Tack för svar!

Wibbe:
Intressant det där med överladd via vehuskompet på 4-t, har också haft funderingar på det men aldrig kommit till skott. Och tur är väl det, har ju tillräckligt med oavslutade projekt ändå. :)

Edit: Svemo? Inte Svemo väl? Vad skulle de med 100 puffror? Motorisera kansliet? :hihi

Jo, Svemo...Till nån utbildning...osäker på denna punkt dock! Kan ju som sagt vara bara ett rykte!!!

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon