Suck

fortpelle

Fortpelle
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
Motomartin CBX 1047 / GSX-RW 1100 94 + 95/ RSV MILLE-R -02
Nu har begåvningsreserven visat sig duktiga och att de viktiga är å jaga fortåkare å inte jaga fel beteenden istället.
Å speciellt å jaga på E18, sååå begåvat å skjuta på sittande fåglar.

:rolleyes: Auktoritetsstyrda krakar utan förmåga att tänka själva... batång-Arne

http://vlt.se/nyheter/vasteras/1.469194

Man slutas aldrig förvånas vad politikerna/poliserna väljer att lägga resurser på!

Fanns verkligen en tanke bakom det att böter summorna höjdes och nu är de ute som getingar, allt för att suga ut vanliga svenssons på mer pengar till staten och få en att känna sig som en brottsling.

Då är alla i Sverige brottslingar som haft/har körkort, för alla har nångång brutit mot nån trafikregel/hastighet även poliser som inte är i tjänst, kungen, politiker och den där tattaren som själv placerat ut alla fartkameror.

Verkligen bra tänkt av de som planerat dessa stenhårda kontroller att slå ner på de som redan ligger ner, de flesta i Sverige har påverkats av lågkonjunkturen och många har verkligen behov av sitt k-kort inom arbetet. Tjjaa varför inte göra det ännu svårare för dem för att dra in mer pengar till staten och finansiera deras löner och väl behåll.

Skönt att ens skatte flis används så fel! Tänk om de kunde ta riktiga brottslingar istället hur skulle det se ut! Vid det här laget vet vi ju att mördare och våldtäktsmän/kvinnor= (jämnlikhet) bara är folk som saknade ungdomsgård och dem skall man ju inte jaga! Nää.... tacka vet jag trafikövervakning där känns det som de gör riktiga samhällsinsatser som får mig att känna mig trygg:rolleyes: speciellt bra är det på E18:on där det springer massor med barn och cycklister och alla dessa farliga övergångställen som korsar överallt.Skönt att de tar itu med detta enorma problem:rolleyes:

Jag såg de små liven igår, det hade blåskontroll vid rocklundaavfarten, och då tyckte jag faktiskt de gjorde lite nytta igen, men det var alltså fartkontroll på motorvägen, genom stan skulle det behövas lite kontroll på att folk lär sig använda av- och påfarterna och inte styr ut i 45 knutar...det är inte bara en gång man fått pallnita för någon som vinglat ut, helt utan blinkers eller förvarning. :rolleyes:
Tur man gjort till vana att snegla lite på vad fasen folk tänker göra (halvrondellen under E18 på suraleden, från sura sett, är en klassiker, många skall upp på E18 och ligger i vänsterfil, och tar båda filerna på en gång...jajääädrar. :hihi ).
Det har man fått nytta av med hojåkat, man kör åt alla andra med.

Men de som assisterade mig och JD under myrstacks-exkursionen gav mig nytt hopp om våra vänner i blått, ruskigt trevliga tjejer med oväntat mycket emapti och sunt förnuft (inte en enda moralkaka eller barsk kommentar, klart oväntat).
Men så var det ju damer med, det hade garanterat varit annorlunda med ett par testosteronsprängda herrar..

En sådan stod jag och garvade lite åt i etuna igår, kollegan hans var inne och hämtade krubb, och då passar han på att på måfå stoppa lite bilar och kolla körkort på folk...med lite barsk och allmänt dryg attityd (att kolla kort är en sak, men det är ändå ett serviceyrke de har), man såg besvikelsen i hans ansikte när allt var i sin ordning hela tiden. :hihi

Sickna' goingar det finns. :D

/J

Last edited:
Kul att de har sysselsättning och något värdefullt att lägga dyrbara resurser på..spelar ingen roll för mig var det står och är, tamig fan alltid när jag skall iväg så kommer jag ifatt dem eller så står de vid vägkanten, har blivit stoppad/kontrollerad med lungtest och körkortskontroll/Hastighet flera ggr på mc på 3 år än 22 år i bil...sist såg det mycket, mycket allvarligt på mitt avgassystem(då det inte fanns något annat att anmärka på)var som att jag var mer el mindre kriminell i hans ögon..suckar åt för mkt polisresurser som bara är fel, viss resurs behövs, men inte så mkt..

Nu kör jag "ganska" förståndigt ändå i trafiken allra helst i tätbebyggt område, men ändå tillräckligt för att vid fel tillfälle få lappen indragen....

Kompenserar genom att brassa-helvete på banan:tummenupp

Last edited:
Har du startat företag:confused: Ac AB:rolleyes:

Haha. :D

Man blir ju lite förvånad hur de väljer platser att bevaka faktiskt.
Jag åker rätt mycket bil på jobbet i hela mellansverige och det är väldigt sällan man ser hastighetskontroller på 30 och 50-sträckor.
Man tycker ju att det skulle kännas "viktigare" att ha lite bevakning där.
Att stå och skjuta på E18 känns nästan lite larvigt enligt mig. Speciellt när de gör en sån stor grej av det hela.
Vet ju när de står och bevakar på 80-sträckan, där vid Emausmotet, vilket helt sjukt pådrag det är. Flera mc-poliser och ett antal bilar, fikabord uppe på bron vid Shell Rocklunda, fria munkar för poliserna och så vidare.
Nåt att tänka på för rånare och våldtäktsmän t.ex., passa på när polisen har hastighetskontroll. Då är resten av stan helt fri från poliser! :tummenupp

Last edited:
Haha. :D

Man blir ju lite förvånad hur de väljer platser att bevaka faktiskt.
Jag åker rätt mycket bil på jobbet i hela mellansverige och det är väldigt sällan man ser hastighetskontroller på 30 och 50-sträckor.
Man tycker ju att det skulle kännas "viktigare" att ha lite bevakning där.
Att stå och skjuta på E18 känns nästan lite larvigt enligt mig. Speciellt när de gör en sån stor grej av det hela.
Vet ju när de står och bevakar på 80-sträckan, där vid Emausmotet, vilket helt sjukt pådrag det är. Flera mc-poliser och ett antal bilar, fikabord uppe på bron vid Shell Rocklunda, fria munkar för poliserna och så vidare.
Nåt att tänka på för rånare och våldtäktsmän t.ex., passa på när polisen har hastighetskontroll. Då är resten av stan helt fri från poliser! :tummenupp

Ibland undrar jag om de e bättre ibland att de bevakar trafiken, för tänk om de skulle jaga skurkar inne i city (ja VEET, de e en dålig tanke :rolleyes: ).

Herr Arne Batång har ju i undersökningar visat sig vara ena riktig usla skyttar, vilket innebär att risken för oss vanliga medborgare att träffas e större än att de träffar skurkarna :gnissla
För skjutglada e dom när tillfälle ges.

Ta exemplet där en Fyllo-poppo till chef styrde sina kollegor varav en tömde sitt magasin på sin MP5:a med automateld utan å träffa nå annat än några bilar å hus, å mest tur att ingen kom till skada av 30st 9mm:s plugg.

Kan dom inte sitta vid sina skrivbord istället? :D

ja.. vad säger man.. suck :huvet
dom har sånadär raider ibland. en kompis te mig vart stannad me hojen på motorvägen, mitt i efter-jobbet-rusningen :gnissla han klev av & stog nere i "diket" så snuten fick stå själv uppe på vägen :tungan

finns viktigare saker för polisen att syssla me!

Finns ingen polis i Sverige! bara ett gäng maktkåta laplisor som gör allt annat än det de egentligen ska göra/är till för.

Läste idag i tidningen hur de behandlat deras spion efter att han blivit påkommen av den kriminella undervärden. Peter Rätz http://www.expressen.se/1.443672 Det var väl lite för farligt att skydda Peter Rätz och hans familj, trevligare och stå vid vägkanten och stoppa vanliga svenssons.

Lapplisor är vad de är med lagen på deras sida, de duger inte till annat!

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage