Suck inkompetenta p-lisor

Dafe

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Feb 2007
Hoj
KTM 690 Duke -10
Nu fick man en p-bot även fast man står lagligt som en liten ängel! :mad:
Utanför jobbet har vi en p-plats som kräver p-skiva finns inget som säger att man inte kan stå där med mc samt hade inte ståt dä i närheten av tillåten tid. Plus att jag har varit uppe och pratat med kommunen som gett mig tillstånd att stå där. Ändå får man en d***la p-bot med orsak förbjuden parkering för mc. :mad:

Hur överklagar man bäst? Har förut bestridit en p-bot på en mack men la ner efter ett tag. Den här gången ska de djävla svinen inte få rätt. :finger

Europark eller Polisen ?

Polisen betalar du in till medans tex Europark betalar man inte innan överklagan.

Hänvisa kanske till personen som godkänt parkering av din motorcykel där och skicka in ett brev?

OM det e giltigt att parkera där med mc, o du fått böter för otillåten parkering så e det bara att överklaga o då borde du slippa betala iom att boten e felskriven.OM det däremot krävs p-skiva o du inte har/hade det så har du ju inte parkerat lagligt,Eller???

OM det e giltigt att parkera där med mc, o du fått böter för otillåten parkering så e det bara att överklaga o då borde du slippa betala iom att boten e felskriven.OM det däremot krävs p-skiva o du inte har/hade det så har du ju inte parkerat lagligt,Eller???

Saknar iof p-skiva men det är väl ändå inte förbjudet att stå där med mc?
De nämner inget om saknaden av p-skiva.

Det står att jag ska överklaga till polisen.

Suck!

Ingen aning om hur du ska göra, men om du betalar, betala då in beloppet + 1kr för mycket så ger du kräken mycket byråkratiskt huvudbry! Moahahahaha:hihi

Suck!

Bor ju i Sthlm, så här har vi inga specialregler för MC-parkering förutom just MC-rutorna vad jag vet. Dvs krävs biljett eller p-skiva så tror jag du är rökt...

Har dom inte skrivit att p-skiva saknas så har dom gjort fel.
Då är dom rökta och du kan överklaga.
skriv i din överklagan att p-boten är felskriven och därmed ej giltig.

Har dom inte skrivit att p-skiva saknas så har dom gjort fel.
Då är dom rökta och du kan överklaga.
skriv i din överklagan att p-boten är felskriven och därmed ej giltig.

Det står (P-plats endast för personbil / ej motorcykel)

De är då fan att de ska ta upp hedeliga medborgares tid arrgh!

Jag har hört nått att man skall skita i att betala in inom de 10 dagarna eller vad nu står. För gör man det får lapplisan provision... men det kan väll fan inte stämma?

Det står (P-plats endast för personbil / ej motorcykel)

De är då fan att de ska ta upp hedeliga medborgares tid arrgh!

Det finns ju lokala parkeringeföreskrifter i varje kommun och alla privata bolag verkar få ha egna föreskrifter.

I många fall brukar det vara så att man inte får parkera i en bilruta om det finns speciellt markerad mcparkering i närheten. Finns det ingen mcparkering är det nog bara och överklaga.

Suck!

Där själva p-skylten sitter,finns det en tilläggsskylt under med
en personbil på? eller om det står endast personbil.
Om inte så borde du helt klart få stå där med hoj.(med p -skiva)

Last edited:
Jag tror det är bäst att betala först eftersom en överklagan kan dra ut på tiden och det vore väl högst irriterande om ett inkassobrev dimper ner på hallmattan en vacker dag.

Egentligen är det väl inget att haka upp sig på. Men kommunen har ju sagt att jag ska stå där! Vågar ju inte ställa mig där igen om jag ska få 400:- varje dag.

för att förtydliga en sak!

Om du betalar in så lite som 1 öre på en faktura som inte är rätt, så har du då juridiskt "godkännt" faktureringen!! Då kan du inte få rätt i ett senare led!
Undantag: polisens p-böter ska man betala in innan överklagan!

Att överklaga en p-bot är inte svårt, eller farligt!
Skriv ett brev (snigelpost) där du "bestrider" p-boten. Ange gärna varför, dvs att du fått tillstånd och där inte står något annat på plats.
(om de sen svarar: "men du hade ingen p-skiva", så är det bara att skriva tillbaka "men någon bot om det har jag inte". så är det klart)

När du har bestridit boten kan/får de inte skicka någon påminnelse innan det är avgjort. Skulle de vara okunniga och skicka vidare det till inkasso, så svara bara inkassofirman med. "Faktura XXX från P-lisa AB är bestridd sedan 2008-XX-XX varför jag inte kommer betala krav YYY från ert företag". Då kommer inte inkasso röra ett finger, utan det kravet läggs på is.
Att få ett inbetalningskort från "inkasso" är inget farligt, eller något som någonsin kommer synas, det är när du inte betalar dessa fakturor (efter påminnelse) som det är "farligt".

Lycka till! Låt inte byrokraterna skrämma dig!! Stå på dig! Det kostar dem pengar att processa, kostar inte dig en spänn.. hehe!

*/ ?>
Nyheter
Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Back