Suck.... 3månader sen kraschade skiten!

Ulvheden

Äntligen med hoj igen :)
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Varberg
Hoj
hemmalagad R1-00*såld* CB1000ra -12 gsx-r 600 -01 *skrotad*
Hur j-la förbanand blir man inte, 3 månader sedan kraschar datorn.... över 300gb musik & filmer åt h-vete!! :gnissla

Gissa vem som lärt sig en läxa & kommer bränna över allt direkt istället för att alltid skjuta upp det till ett senare tillfälle som aldrig dyker upp..... :rolleyes:

Ingen mening med denna tråden egentligen.... bara så j-la förbannad på skit som inte håller!!
 
Ojdå... datorer ska man aldrig lita på. JUST därför jag aldrig kommer köra med mer än 80gb för skoj och ha ca 1TB ( 1000gb ) också crachar datorn...
 
Men? varför partionerar ni inte upp hd:n eller har en extra där ni sparar sådant? eller var det hårdvarukrasch du drabbats av?
 
Maverick skrev:
Det e så jävla skönt o köra allt kul/nyttigt på en extern disk..

Och externa diskar kan inte krasha då eller? :tungan

Ulvheden, krashade disken eller bara operativet?
Bara operativet så har du ju filer kvar ändå.
Sen om disken bara är lite halvkrashad finns det ju program som kan läsa ut saker från den om du har tur. "Lost & Found" tror jag ett av alla heter.

Vill ni ha lite mer säkerhet på grejorna får ni väl börja köra någon form av RAID istället.. Spegling kanske är den simplaste, då behövs ju dock en till disk i samma storlek, men vill man vara lite säkrare så...
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top