Succé för "Prova på 125 JR" på Gelleråsen!

Arthur Dent

Inge Vidare Snabb
Gick med
28 Sep 2004
Hoj
1100 F, och en trave smått
Gomorron
Måndagen den 3 oktober hade vi, tillsammans med Mike Luff, en prova på dag på Gelleråsen. Normalt är 5-6 nya aspiranter och i år räknade vi med ca. 25-20 st. Mycket tack vare den exponering vi fick när juniorerna körde Kanonloppet. Och, en stor del, på grund av "Backlundeffekten". På måndagsmorgon hade jag 33 st. anmälda, som visade sig bli 44 när vi startade.
Lite organiserat kaos blev det. Vi var inte riktigt beredda på att ta hand om så många. När dagen var slut hade samtliga varit på banan 3X15 minuter och vi avverkade närmare 1500 varv totalt Massor av hjälp hade vi av bl.a. Peter och Jerry Lindén, Filip Backlund, Benny Olsson m.fl.
Vid dagens slut sa 15-20 st. bestämt att man skall åka nästa år, och 5-10 lutade åt samma håll. Om nu hälften verkligen skulle börja, är det... ni vet!

Stefan Carlsson
SMC RR-Fabriken

Fan vad roligt! Kanske början på en ny trend när det kommer till antalet utövare av vår kära sport. :)

Arthur Dent skrev:
Gomorron
Måndagen den 3 oktober hade vi, tillsammans med Mike Luff, en prova på dag på Gelleråsen. Normalt är 5-6 nya aspiranter och i år räknade vi med ca. 25-20 st. Mycket tack vare den exponering vi fick när juniorerna körde Kanonloppet. Och, en stor del, på grund av "Backlundeffekten". På måndagsmorgon hade jag 33 st. anmälda, som visade sig bli 44 när vi startade.
Lite organiserat kaos blev det. Vi var inte riktigt beredda på att ta hand om så många. När dagen var slut hade samtliga varit på banan 3X15 minuter och vi avverkade närmare 1500 varv totalt Massor av hjälp hade vi av bl.a. Peter och Jerry Lindén, Filip Backlund, Benny Olsson m.fl.
Vid dagens slut sa 15-20 st. bestämt att man skall åka nästa år, och 5-10 lutade åt samma håll. Om nu hälften verkligen skulle börja, är det... ni vet!

Stefan Carlsson
SMC RR-Fabriken
Låter ju helt kanon :banana
Vilka race vi kan få till nästa år.....
Kval till 125JR-racen kanske :tungan

Arthur Dent skrev:

Stefan Carlsson
SMC RR-Fabriken

Snyggt Jobbat Stefan (Lennart)!

Synd att vi inte hade möjlighet till att komma upp den 3:e, det hade varit kul att träffas och att hjälpa till, men jag antar att vi ses den 15:e på B racet .

Ha det så gott å hälsa dom andra i fabriken

Christer

Det är ju alldeles fantastiskt! Oerhört bra jobbat av alla som var inblandade! :tummenupp

Hoppas du inte misstycker att jag ändrade till en mer säljande rubrik, det här förtjänar att uppmärksammas!

Arthur Dent skrev:
Gomorron
Måndagen den 3 oktober hade vi, tillsammans med Mike Luff, en prova på dag på Gelleråsen. Normalt är 5-6 nya aspiranter och i år räknade vi med ca. 25-20 st. Mycket tack vare den exponering vi fick när juniorerna körde Kanonloppet. OchStefan Carlsson
SMC RR-Fabriken

BRA JOBB!!!!

Trevligt! :tummenupp

Kommentatorerna på Eurosport pushade för det i söndagens sändning från MotoGP.

Superkul, finns det några bilder från tillställningen?

Lysande initiativ! Det fanns flera av kidsen i min 9:a som ville åka men det var för långt och kallt och måndag och jag vet inte vad...
Men ändå! Kul att det kom så många! Tänk om det kunde bli något liknande här på västkusten?????
:tummenupp

Fett stor guldmedalj till de som arrade Jr-dagen.

Skulle behövas på fler ställen, oftare och framför allt på våren. Nu har de en hel vinter på sig att glömma bort och hitta nya intressen...

Gött, roligt att se. såg en stor gul Suzuki-buss på väg mot Västerås vid avfarten i Eskilstuna. Funderade på om den varit i Karlskoga.

Ajja, kul kul.

Lime skrev:
Fett stor guldmedalj till de som arrade Jr-dagen.

Skulle behövas på fler ställen, oftare och framför allt på våren. Nu har de en hel vinter på sig att glömma bort och hitta nya intressen...

Nu har de en hel vinter på sej att spara ihop pengar till nästa vår :tummenupp

sandstream skrev:
Trevligt! :tummenupp

Kommentatorerna på Eurosport pushade för det i söndagens sändning från MotoGP.
Ja jag fick höra det med efteråt (missade det pga jobb :mad: ) superkul! jag vill med köra förresten :)

härligt det kommer inte bli lätt att klassa upp sig dom närmaste år:en :rolleyes:

har alltigt sagt att man har börjat tio år försent :3freak

Det var jäkligt kul. Det blev en hel del bytande fram och tillbaka med stövlar, ställ och handskar. Tur att alla hade bra tålamod, vi fick improvisera en del. Men med lite våld och vaselin löser man det mesta. En crossfarsa fällde en bra kommentar redan på morron. " Va! Behöver man inga gummistövlar i depån?" Och framförallt crosskillarna var lite förvånade, och impade över hur alla hjälpte varandra.... Joo, vi gör så!

Jag har en del planerat för att följa upp det här, så inga försvinner ut i kylan.

Arthur Dent skrev:
Det var jäkligt kul. Det blev en hel del bytande fram och tillbaka med stövlar, ställ och handskar. Tur att alla hade bra tålamod, vi fick improvisera en del. Men med lite våld och vaselin löser man det mesta. En crossfarsa fällde en bra kommentar redan på morron. " Va! Behöver man inga gummistövlar i depån?" Och framförallt crosskillarna var lite förvånade, och impade över hur alla hjälpte varandra.... Joo, vi gör så!

Jag har en del planerat för att följa upp det här, så inga försvinner ut i kylan.

Skrit för fan till om du behöver banfunktionärer eller annan hjälp.

:klappar Härligt med folk som gör en insatts för sportens framtid!

Säg till om ni ska göra nått liknande i södra sverige knudan/sturup och behöver hjälp med nått :tummenupp

kommer ni anordna något liknande nästa år? Jag är jävligt sugen på att prova på att köra lite, men missade tyvärr denna gången.
Hade vairt skoj!
Kul att det blev så lyckat iaf! :tummenupp

*/ ?>
Nyheter
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Back