Substitut bakfälg RS250R med enkelarmsving

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Finns det några substitut för original bakfälg till min RS250R -96 med enkelarmsving? Jag tänker närmast på den annons jag just sett för en VFR-bakfälg här på forumet.

http://www.sporthoj.com/annonser/?id=15443

Jag vet att VFR-modellerna har svingen åt andra hållet men rotationsriktingen gör mig inget, jag har kört med felvända fälgar förut. Har VFR-modellerna med enkelarmsving samma fäste som RS250R?
Problemet med bakfälgar till denna modell är inte att leka med. Visst finns det nya, svindyra att köpa men det är inte ett alternativ för en hobbyåkare som jag. Det är begagnat som gäller och billigast möjligt.

Hmmm. Synd att det ska vara så svårt att hitta. Vore ju smidigt om en VFR-fälg gick att få på med små modifikationer. Kanske möjligt med hjälp av rätt person.

Detta är ju ett alternativ:

Marchesini wheels for single sided swingarm model RS250s. Good condition $500/pair. Discs for front wheel $250. Call George 416 789-0152 or email pedzi@rogers.com

(www.tz250racing.com)

3500:- för ett set marchesini är ett kap. Bara att slå till.
Bygga om tunga gamla alu-fälgar vet jag varken om det är billigare eller någon särskild hit..

oFFkeFF skrev:
3500:- för ett set marchesini är ett kap...
Det tillkommer visserligen frakt och eventuell tull, man inte hur det förpackas och hanteras, också kan man inte vara säker på att man får något överhuvudtaget i slutändan. Det är alltid en chansning att handla osett och ge sina pengar till en okänd människa. Dessutom kommer jag sitta med tre framfälgar :tomten

Teddy skrev:
Det tillkommer visserligen frakt och eventuell tull, man inte hur det förpackas och hanteras, också kan man inte vara säker på att man får något överhuvudtaget i slutändan. Det är alltid en chansning att handla osett och ge sina pengar till en okänd människa. Dessutom kommer jag sitta med tre framfälgar :tomten

Det går ju att be och få bilder. Visst är det en chansning, men en relativt billig sådan.

Kan en fälg från en ducce 916 passa? Vet en sån som kanske är till salu....

*/ ?>
Nyheter
Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Back