Subaru lägger ner wrc

Tycker jag är väldigt tråkigt. Och så blir Petter och Atkinson utan styrning. Väntar bara på att Petter startar eget och visar grabbarna hur en WRCsläde ska rattas.

Dåliga tider nu.
Subaru drar sig ur WRC.
Honda drar sig ur F1 och lägger ner NSX.

På tal om WRC. Jag satt och kollade på summeringen av Wales (tror jag det var). Snacka om att jag blev förvånad när jag såg att Rossi körde en av bilarna :)

Vad spännande märkesvm kommer att bli i wrc nästa år...

Det var väl ingen nyhet?
Det sa dom väl redan i fjol, dom har ju inte ens gjort en ansats att utveckla en bil för 2009.

Super 2000 kommer att bli den nya stora klassen och WRC kommer att dö ut.

Super 2000 (eller S2000 som det också kallas) kan säkerligen vara något att bevaka... men Super 2000 låter ju för fan 80-tal gheyigt :dummer
Minns ett spel jag köpte i början av 90-talet, det hette Slipstream 2000 och jag tyckte det var jättecoolt när jag var... åtta...

Super 2000 (eller S2000 som det också kallas) kan säkerligen vara något att bevaka... men Super 2000 låter ju för fan 80-tal gheyigt :dummer
Minns ett spel jag köpte i början av 90-talet, det hette Slipstream 2000 och jag tyckte det var jättecoolt när jag var... åtta...

Det spelet minns jag!
Det rockade fett då! :yoparty
Har du det kvar?
Nu blev man ju sugen på att lira det.

Detsamma i mina ögon (även en stor anledning till varför jag väljer en Subaru fram Mitsu. Evo. - det och så för att Pastrana kör Subaru haha).

Måste verkligen vara ordentliga problem tror jag för att Subaru ska släppa WRC... eller så kanske det är just WRC som är problemet, för få stall och intresse!?

(medveten om att Evon har lite bättre prestanda på pappret, men när det kommer till sportbil i kombination med okej komfort och kvalité vinner Subaru i mina ögon/röv hehe kan lugnt offra några få hästar för komfort man kan leva med)

Känns som om en viktig del av Subarus marknadsföring hör ihop med WRC, fyrhjulsdrift o.s.v... Känns som ett rätt konstigt beslut. :va

Jag tror att Subaru kommer att släppa en S2000 bil om ett par år, då byggd på någon mindre modell givetvis.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg