Subaru ägare, Vad kolla innan köp

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX750EF -84, GSXR 1100 -87 med Vance & Bröööl, GSXR 750 -96, R1 -99 Touring, Högruta & Handtagsvärmare, R1 -00 med Yoshi Tri-Oval
Är på G att inhandla en Legacy -06 165hk, är det nå speciellt jag ska kolla upp utöver det vanliga som skick & servicebok. Dom flesta säger att det är bara tuta & köra med Subaru?

Service intervaller?
Vad görs på sevicen?
Kammrem?

Subaru har bra rykte att vara driftsäkra och pålitliga. Kolla upp servicehistoriken på just den specifika bilen och kontakta en Subaru verkstad som kan upplysa om vilka driftkostnader du har att förvänta dig i service, kamrem och normalt underhåll framöver.

Googlar du lite bör du nog hitta ett Subaru forum eller två. Läs på så gott du kan om andras erfarenheter.

Det är en japansk bil. Då behöver man kolla att den inte är snodd, typ. Annars håller det!

Head gasket, head gasket head, gasket! (Vad fan heter det pa svenska, Topplock??? Sorry for en idiotfraga men kan nada om bilar!)

Kopte en subba for ett par ar sen och for sent insag att blast head gasket var ett valdigt vanligt problem... Kostade mig nastan 2500NZD och fixa, det skrallet.

Fast det kanske var bara pa just den modellen, och aret? Hade en Outback. Salde tyvarr for billigt, efter allt var fixat. Borde behallt den, den var mkt nice!:)

Head gasket, head gasket head, gasket! (Vad fan heter det pa svenska, Topplock??? Sorry for en idiotfraga men kan nada om bilar!)

Kopte en subba for ett par ar sen och for sent insag att blast head gasket var ett valdigt vanligt problem... Kostade mig nastan 2500NZD och fixa, det skrallet.

Fast det kanske var bara pa just den modellen, och aret? Hade en Outback. Salde tyvarr for billigt, efter allt var fixat. Borde behallt den, den var mkt nice!:)

topplockspackning är du nog ute efter.

Topplockspackning är ordet du söker :tummenupp

Kamremsbytet är väl ganska dyrt på dom där och görs vid tiotusen har jag för mig, sköter man det verkar dom gå hur länge som helst.

En lantbrevbärare i inlandet körde 40tusen innan han bytte in sin bil, han tyckte att det var lika bra när det var dags för rembyte igen...

Topplockspackning är ordet du söker :tummenupp

Baah, Richo snuvade mig på segern :brinnerup

Toppen är väl det som knasar såvitt jag vet.
I övr. verkar det vara en helt ok vagn, lite högljudd kanske, men säg den som inte är det...

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park