Styva upp SXCdämpare för motardåka

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
Jag har en 625 SXC -04. Dämparen fram är på tok för mjuk för gatåka, har inte testat att justera på dom, men kan tänka mig att man behöver göra mer än att vrida på rattarna?
Vad brukar krävas? oljebyte, fjäderbyte eller bägge?
Finns det redan en tråd ber jag om ursäkt! :)

-PLM- skrev:
2080113 Jag har en 625 SXC -04. Dämparen fram är på tok för mjuk för gatåka, har inte testat att justera på dom, men kan tänka mig att man behöver göra mer än att vrida på rattarna?
Vad brukar krävas? oljebyte, fjäderbyte eller bägge?
Finns det redan en tråd ber jag om ursäkt! :)
kollade med superbike, för jag va lite inne på en sådan och de rekommenderade att byta fjädrar.

Rasorblade skrev:
2080234 kollade med superbike, för jag va lite inne på en sådan och de rekommenderade att byta fjädrar.

Okej, svarade de mer utförligt? Kan man ta SMC fjädrarna?

-PLM- skrev:
2080248 Okej, svarade de mer utförligt? Kan man ta SMC fjädrarna?

Nä, jag bara frågade vad man skulle behöva göra och de nämnde byta fjädrar å bromsoket.
Men gaffeln är väl likadan som på SMC-modellerna?! Så smc-fjädrarna borde passa?! :va

Rasorblade skrev:
2080272 Nä, jag bara frågade vad man skulle behöva göra och de nämnde byta fjädrar å bromsoket.
Men gaffeln är väl likadan som på SMC-modellerna?! Så smc-fjädrarna borde passa?! :va

SMC dämparna är lite grövre, men hur det är med fjädrarna vet jag inte.

Borde väl finnas fler med information i det här ämnet?
Jag skruvade kompression och rebound(återfjädring?) till max och ett par klick ut, vilket gjorde det betydligt styvare. Har jag skruvat bort mig nu, eller är det en vettig inställning med originalgrejerna?
Bakdämparen är väl densamma på SMC och SCX? hur bör den stå? Jag spände fjädern lite till en början...

*/ ?>
Back