Styrning Husa 650 02:a!?

Bula Motard

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2004
Hoj
Yamaha XT 550-83:a *SÅLD* Yamaha XT 600-91:a*SÅLD* Husaberg 650fe/sm-02:a*SÅLD* Husaberg fs 650-05 *SÅLD* Husaberg fs650 2008
Har fått nåt skumt problem med styrningen på hojen, den går aldeles för lätt..
Jag behöver bara tänka att den ska svänga så lägger den ner sig? Om det börjar strula med styr lager, borde det inte gå trögt istället?
lite svårt att förklara problemet, men det kanske finns nån som har varit ute för samma sak? Obehagligt är det ialla fall, och den har inte betett sig så förut... :confused:
Tacksam för tips! :tummenupp
MvH Johnny

Börja då me å kolla så att allting sitter fast som det ska!

Du har alltså inte gjort något? Byter man däck eller håller på å pillar med fjädring osv så kan du ju få en mer snabbstyrd hoj :)

Ojämnt däcksslitage + däckstryck är mina två favoriter på vad felet beror på.

Är däcken slitna mer på mitten så blir det liksom en kant halvvägs ut på kanten och när du s.a.s passerar över den kanten känns det som om hojen ramlar inåt. Upplever du att den dessutom är lite trög strax innan är det garanterat det so är felet.

Hmm..Ja, det där med däckstryck har jag provat o ändrat..Men det är som du säger, att det känns som att den "ramlar" inåt...Får nog ta och köpa mig ett nytt däck..Det är ändå inte så bra... Tack för svaren!
MvH Johnny

Bula Motard skrev:
Hmm..Ja, det där med däckstryck har jag provat o ändrat..Men det är som du säger, att det känns som att den "ramlar" inåt...Får nog ta och köpa mig ett nytt däck..Det är ändå inte så bra... Tack för svaren!
MvH Johnny
Skulle nog tro att det är styrlagret ändå!! Behövs bara ett litet råstangrepp i lagerbanan. Svårt att känna men märks tydligt som du beskriver.. Bryt upp cyckeln på sidostödet och vrid styret höger/v om minsta lilla hack uppstår BYT LAGER!!Benny

Min föll oxå innåt i kurvoran, jag hade 60 profil på orgdäcken, fipplade på ett supercorsa samt höjde gaffelrören i kronorna så de låg jämns med, då blev den neutral

Okay, får kolla lagret och prova att höja gaffelbenen...
Tackar för svaren!
MvH Johnny

Nyheter
Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Back