Styrlager glappar fast det sitter helt nytt i.

Det var verkstaden som gjorde de och sa att det var så. Jag själv var med men jag är ingen expert utan lyssnade på honom. Finns det något sätt att ta reda på vad måttet SKA vara? Funderat på att försöka lyfta upp den imorgon på något sätt och plocka ner allt och titta hur måtten ser ut själv. Problemet är bara hur jag ska lyfts upp den för jag har inte direkt en verkstad. Var får man tag på loctite? Ingen kunnig nere i Skåne som har lite fritid?:)

Killen som fräser och gör mina specialbyggen kanske har tid. Bor utanför Lund. Skicka PM om du är intresserad.

Har plockat ner det mesta nu och tar ner lagerna imorgon så återkommer med vad jag hittar. Tack för all hjälp hittills:)

Plockade ner det sista idag och tog ut lagerbanan för hand. Har inget nätverkets mer än ett skjutmått och den visade att lagerbanan var 55.1mm men kan inte riktigt komma åt att mäta ramen men vas jag kan känna med fingrarna så rör det sig ca 0.5mm fram ännu mindre sidledsfast dock en rörelse. Hjärnan står helt still över hur jag ska göra:/

Plockade ner det sista idag och tog ut lagerbanan för hand. Har inget nätverkets mer än ett skjutmått och den visade att lagerbanan var 55.1mm men kan inte riktigt komma åt att mäta ramen men vas jag kan känna med fingrarna så rör det sig ca 0.5mm fram ännu mindre sidledsfast dock en rörelse. Hjärnan står helt still över hur jag ska göra:/

Det är nu du köper den där nya ramen.. Svetsa i och fräsa ur kan väl funka men du lär ju behöva demontera hela mc:n för att det ska gå att göra/komma åt. Surt som attan :(

Har du över huvudtaget funderat på de enkla alternativen du fått :va Loctite och se hur det funkar, vad har du att förlora.
Byta ram.:dummer

Limma skiten och sen talar du om hur det gick. Vill du vet mer så hör av dig.

Ett bladmått på 0,4 är monterad och den sitter nu som berget. Nu ska den bara ut och testas för man känner något när man håller bromsen och rycker men tror knappast det sitter där. Kan också vara bromsklossarna. Får testa och se:)

Provkörde och glappet var borta men när jag gasade på ordentligt och släppte styret kom vobblingen. Kan jag ha spännt för lite eller? Däcket i behov av byte men de kan inte vara orsaken

Förresten, men mer av nyfikenhet. Vilken loctite är det bi pratar om? Har kollat men där finns ju olika

Men hur är konsistensen? Menar om man nu skulle fylla upp med den, rinner den inte ner? Behöver ju en viss utfyllnadsförmåga som är hyfsat fast i form

Att byta en ram om hojen är krockad är väl inget konstigt alls?

Visst dyrt är det ju och jobbigt...

Jag tänker såhär. Fusk lagar man det här nu. Bladmått loctite e.tc och säljer vidare hojen till nån stackars ovetande köpare.

Det är inte fair deal.

(Jag vet att du inte ens har omnämnt att du ska göra så, men nästa ägare kanske säljer vidare i sin tur och inte nämner ett ord om det).

Vips ramlar det där bladmåtts schimset ut och du har en glapp små farlig hoj...

Hittar du inge begagnade vettiga ramar kanske demontera cykeln, ar-borra lagerläget samt sätta i stålhylsa eller större lager är ett vettigt och seriöst alternativ!

Så sant men tanken är att behålla denna ett bra tag och dessutom försöka få ramen borrad rätt. Men just nu så duger detta perfekt. Men allt kan inte göras omgående för det är säsong och tiden finns inte

Fan vad du funderar,, gör bara eller så lämnar du till nån kan. Wobbel beror på att du själv bryter i styret, släpp lite på taget och var lite mjuk i armarna så försvinner wobblet, det beror Inte på ditt lagersäte.

West! Jag har löst det och det funkar bra. Vem har sagt att jag inte kan? Jag har inte tummen mitt i handen utan jag har aldrig haft problemet. Wobblet uppstod endast när man släppte styret i högre fart. Sen att jag intresserade mig för vad andra hade för idéer behöver du inte bry dig om. Detta är ett forum som fler kan läsa och kanske ha nytta av. Har kört i många år så körningen är inte mitt problem!

Nyheter
Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”