Styrlås paj...

opehrson

Ny medlem
Gick med
29 Oct 2006
Hoj
KTM 950 SM -06
Kom just hem från en trevlig veckas semester och tänkte trots regnet här hemma ivf ta mig en titt på hojen. Står på bilplats i gemensamt varmgarage under huset. Han inte mer än att komma fram till hojen innan ja blev föbannad. Nån hade gjort hål i kapellet vid fotpinnarna, troligtvis genom att sitta på den med fötterna där.

Drog av kapellet och gick igenom cykeln, styrlåset visade sig vara knäckt!!:mad: (ja kanske helt förbannat onödig av mig att låsa de överhuvudtaget men hojen är flong ny och första gången jag lämna den ensam mer än över natten..:gnissla )

Så jävla arg!!! Men har lugnat mig lite nu och inser att jag kanske ska vara glad att den står kvar....

Så till saken: Hur fan fixar man detta? Lyckades låsa upp styrlåset men det hjälpte inte, går bara att svänga till höger. Om man drar åt vänster tar de emot och så flyttar sig styret en aning..

Låskolven måste sitta kvar och blockera på något sätt. Tänkte att man kunde slipa ner den lilla nit/bricka som ser ut att hålla låset på plats och på så sätt kanske ta bort hela skiten, men går de nån som testat? Eller som har andra förslag och idéer?

Borra ur låset och stoppa i ett nytt, kostar inga miljoooner...
att styret rör sig är inte konstigt, styrfästet är gummiupphängt juh. Ta bort fästena och kolla så dom är raka, skruva ihop igen...ingen katastrof men jävligt trist!

Har en ny låscylinder samt obrutna nycklar med kodbricka till salu. Skicka ett PM vid intresse...

Du knackar av skallen så kan du ta ur hela låscylindern, smidigt och lätt!

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D