Styrlås KTM 660 trasigt

Emen

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Umeå
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
När jag skulle ta å låsa upp KTM:en igår så gjorde jag precis som vanligt, tryckte in nyckeln å vred om så låscylindern ploppa ut från sitt låsta läge. Men då jag skulle vrida upp styret så tog det stopp en bit innan styret var rakt. Försökte låsa å låsa upp igen, vrida på styret osv...men inget hjälpte.
Kan det va ett stöldförsök eller är det bara låscylindern som kärvar?
Är det nån som haft nå liknande problem?
Jag antar det bara är att ringa låssmeden hur som helst.
 
Hade det vart stöldförsök tror jag inte du hade fått runt nykeln. Prova smörja upp men det låter ju uppenbarligen som någonting har hänt. :(
 
Två år senare..

Jag har exakt samma problem, styret fastnar precis innan styret är rakt. Normalt så beter det sig helt annorlunda.

Bytte du låset eller hur gick det? Nån som haft samma problem?

Om man nu måste köpa nytt lås, finns det någon annan leverantör i stockholmstrakten än Lelles? Frakten kostar ju mer än låset hos dem..
 
har ett liknande problem

har ett liknande problem på min 625 -04
efter att ha haft stylåset i så har hojen vält och slagit till cylindern.

tänkte kolla om man kan beställa en ny cylinder där den gamla nyckeln passar?
har ingen lust att skramla med en hel hög med nycklar.
hojen är köpt på lelles
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top