Styrketräning!

jag har också jävligt svårt att gå upp i muskler, visserligen har jag blivit betydligt starkare, men jag e ju inte nå grov, har knappt 5% kropps fett, mätarn gav först inte utslag så jag vart lägga på ett par kilo på min vikt, i inställningarna. När jag börja träna för några år sen hade jag 17% kropps fett.
Jag har ätit alla möjliga tillskott, men inget tycks hjälpa på mig.

RocketQueen skrev:
Ronnie: Nej pressar i mig protein men räknar inte kalorier. Imponerande att gå ner så mycket i fett.
Jag skiter i vågen men vill vara slank. Eller fast kanske man ska säga.
Tack för alla tips! BEHÖVS!

Prova att skriva upp lite små slarvit vad du äter på ett papper i några dagar, helst vad det väger oxå om du har en våg? lätt att räkna ut om man tittar på typ ris paketet så står det hur mycket 1 dl ris innehåller,,, men de kan vara lite jobbigt i början,,,

Protein är bra o pressa i sig,,, men överfölödet åker ut naturlig väg, prova o öka lite kolhydrater samtidigt som du har samma protein mängd, kan vara 1 dl ris mer om dagen el makaroner, el några grova mackor, el kanske päron,,

Kör hårt,,, (Du blir vad du äter) läste jag i en tidning :hihi

zx6rman skrev:
jag har också jävligt svårt att gå upp i muskler, visserligen har jag blivit betydligt starkare, men jag e ju inte nå grov, har knappt 5% kropps fett, mätarn gav först inte utslag så jag vart lägga på ett par kilo på min vikt, i inställningarna. När jag börja träna för några år sen hade jag 17% kropps fett.
Jag har ätit alla möjliga tillskott, men inget tycks hjälpa på mig.

Antar att du rör dig MYCET i din vardag?? Typ fotboll el nått annat aktivt,, kanske kan minska nått??

Åt själv som fasen för att gå upp, samtidigt som jag gick 90 min innan frukost,, blev bra mycket starkare men vågen visade samma,,, slutade gå på morgonen o ökade 5-6 kilo i vikt (ej enbart muskler förstås) sen va det ju bara ut o gå igen o strypa maten för att ta bort de fett man gått upp,,,

Jag tror att alla kan gå upp och ner om dom bara vill,,,

kom ihåg att det är när man vilar som musklerna växer :tummenupp

Fan, borde vara krampig som fan nu... :D

sandstream skrev:
Vad du än gör, lägg inte på dig för mycket muskler :7peta
Finns inget värre än tjejer som tror att de är män :död
Har du mkt muskler då? Eller du är kanske inte man. :tungan :tungan :hihi

OzGood skrev:
Tja...

Jag hade nog bytt på triceps och axlar. Jag har väl tränat i typ 4 år nu, vann sm för typ 2 år sen.. Gäller o skifta rätt mycke. Käka rätt osv... En vecka 8 rep nästa 6 rep o sen köra tungt som fan 3 rep. Men man är ju så olika i kroppen, jag har inte så svårt för att bygga muskler. Lycka till :yoparty
Sm i vad???

Vill man växa ska man ligga i anabol fas så länge som möjligt,detta innebär att kroppen behöver ha en nivå på kroppsfettet som överstiger 20%,helst 25%,därav uttrycket "off season"Ligger man så lågt som 10% befinner du dig i katabol fas om du inte är väldigt medveten om hur du undviker detta vilket dom flesta inte är.Har genom åren stött på många "deffade" småkillar på gymen som klagar på att dom inte växer fast dom tränar 2 timmar 7 dar i veckan.Dhaaaaa.När man talar om för dom att äta o vila är ca 60% utav tricket för att växa så glor dom på en som att man e dum i huvet :kocko Mvh/jacke förr=118kg 6% fett nu=62kg 73%fett :hihi

Verkar som alla har legat på grymt låg % kroppsfett. Glöm inte killar att jag är tjej. SVårare att för oss på de viset. Kanske inte de jag strävar efter heller iofs.
Jag vet att jag inte kan slanka mig rejält samtidigt som jag bygger. Inser att de är två olika träningar.
HAr skrivit matdagbok förut så det kan jag göra igen.
Är ju hemskt sugen på kreatin eller gainers eller allt ni nu pratar om. Bara de att jag hört att de binder vatten. MAn vill ju inte bli pluffsig liksom.
Men om jag kör två kondis passa kanske de inte är nån fara.

OZGOOD: De undrar jag också. SM i vad???? BB, Fitness, A Fitness?
Lägg upp bilder från tävlingen då så vi får se. :yoparty

ktmjacke skrev:
Vill man växa ska man ligga i anabol fas så länge som möjligt,detta innebär att kroppen behöver ha en nivå på kroppsfettet som överstiger 20%,helst 25%,därav uttrycket "off season"Ligger man så lågt som 10% befinner du dig i katabol fas om du inte är väldigt medveten om hur du undviker detta vilket dom flesta inte är.Har genom åren stött på många "deffade" småkillar på gymen som klagar på att dom inte växer fast dom tränar 2 timmar 7 dar i veckan.Dhaaaaa.När man talar om för dom att äta o vila är ca 60% utav tricket för att växa så glor dom på en som att man e dum i huvet :kocko Mvh/jacke förr=118kg 6% fett nu=62kg 73%fett :hihi
Jävligt sant!
Plåga sig utan energi och vila fungerar icke!
Så deffad som jag är nu har jag aldrig varit tidigare.
Styrkan finns kvar, men inte orken.
Jag kan trycka på nästan lika tungt men det blir inte lika många reps och effekten blir inte densamma.
Det är lättare att köra tungt som lite småfet och 96 kg än deffad och 85 kg.
/Sweedo som förut klarade 6 reps bicepscurls med 37,5 kg hantel

RocketQueen skrev:
Verkar som alla har legat på grymt låg % kroppsfett. Glöm inte killar att jag är tjej. SVårare att för oss på de viset. Kanske inte de jag strävar efter heller iofs.
Jag vet att jag inte kan slanka mig rejält samtidigt som jag bygger. Inser att de är två olika träningar.
HAr skrivit matdagbok förut så det kan jag göra igen.
Är ju hemskt sugen på kreatin eller gainers eller allt ni nu pratar om. Bara de att jag hört att de binder vatten. MAn vill ju inte bli pluffsig liksom.
Men om jag kör två kondis passa kanske de inte är nån fara.

OZGOOD: De undrar jag också. SM i vad???? BB, Fitness, A Fitness?
Lägg upp bilder från tävlingen då så vi får se. :yoparty
Äter man rätt mat får du i dig tillräckligt med protein o kolisar utan dyra tillskott,om vi pratar normal träning alltså.Protein i överflöd brukar bara ge en risig kista med gaser som vill ut,ganska jobbigt,speciellt om man e tjej va.

Sweedo skrev:
Jävligt sant!
Plåga sig utan energi och vila fungerar icke!
Så deffad som jag är nu har jag aldrig varit tidigare.
Styrkan finns kvar, men inte orken.
Jag kan trycka på nästan lika tungt men det blir inte lika många reps och effekten blir inte densamma.
Det är lättare att köra tungt som lite småfet och 96 kg än deffad och 85 kg.
/Sweedo som förut klarade 6 reps bicepscurls med 37,5 kg hantel
eXsmacktly,inge tryck=tråkiga träningspass=dåliga resultat.Den där hantelcurlen låter som att nån snart får problem med värkande handleder o armbågar :) Men man har ju sett live att farbror har en imponerande hydda,måste ju ha ett jäla tryck när du väger 96 panner.Har själv dragit ner mig 10 panner nyligen o kan ju inte påstå att jag trivs med att väga tvåsiffrigt,inge tryck nånstans.

ktmjacke skrev:
Äter man rätt mat får du i dig tillräckligt med protein o kolisar utan dyra tillskott,om vi pratar normal träning alltså.Protein i överflöd brukar bara ge en risig kista med gaser som vill ut,ganska jobbigt,speciellt om man e tjej va.

Iiiiii det problemet vill jag absolut inte ha.
JAg dricker iofs inte så många om dagen heller. Än så länge mår min mage kanon.
Grejen är att det är så bra med protein drinkar för det är svårt (och dyrt) att få i sig alla mål om dagen.
Försöker ju äta var 3:dje timme men fantasin försvinner ju efter ett tag också.
Är så less på kyckling att jag vägrar äta mer av de. Blääääää!!!

RocketQueen skrev:
Iiiiii det problemet vill jag absolut inte ha.
JAg dricker iofs inte så många om dagen heller. Än så länge mår min mage kanon.
Grejen är att det är så bra med protein drinkar för det är svårt (och dyrt) att få i sig alla mål om dagen.
Försöker ju äta var 3:dje timme men fantasin försvinner ju efter ett tag också.
Är så less på kyckling att jag vägrar äta mer av de. Blääääää!!!
Det är jobbigt att äta rätt,det e bara att kämpa på.Själv koncentrerar jag mig på att äta mycket fibrer,sen har jag fördelen att älska kycklingfile.

ktmjacke skrev:

118kg med 6% fett inte illa :Bugar Får man fråga hur lång du är?

RocketQueen skrev:
Jag delar in kroppen såhär:

Dag 1: Ben (både bak och framsida)
2: Biceps & Axlar, Mage
3: Kondis
4: Rygg, Triceps, Mage
5: Ben eller kondis

Lägger in yoga på morgonen också ibland.
Hur fasen ska man göra för att växa?

Du kan ju testa med att dra ut på passen över längre än 5 dagar! Kanske 1,5 vecka och då göra med någon vilodag oxå?

Dag:
1. Ben, vader
2. Rygg, mage
3. Vila
4. Axlar, triceps
5. Vila
6. Biceps, bröst
7. Vila

Förstår nästan att du inte växer något med det upplägget, sedan är det svårt att säga något mer iom att man inte vet hur du äter.

Vill du växa kan det vara idé att slänga in en vecka där du kör mycket tungt, 4-6 reps. Beror ju på hur mycket du vill växa..slank o växa går inte ihop.

:tummenupp

RocketQueen skrev:
Hur fasen ska man göra för att växa?

Det är väldigt individuellt. Vad som passar för mig passar inte helt säkert för dig. Men jag har fyra ord för dig (utan inbördes ordning).
Målmedvetenhet
Variation
Kost
Schemaläggning

Kosten har extremt stor betydelse för all typ av seriös idrott! Mitt råd är att du läser in dig i ämnet och provar dig fram till en kost som passar dig. Du lär dig efter ett tag med vad du trivs och står ut med. Lyssa gärna på andras råd men utvärdera om det passar dig, så att du inte bara gör det för att någon sagt att det är bra.

Att gå ner i gymet och träna utan några som helst egentliga mål är nog ganska värdelöst om man inte bara tränar för sitt eget höga nöjes skull (öhh, typ som jag gör numera...). Lägger du upp mål och delmål så kan du enkelt göra ett schema utefter det.

Variation, variera din träning liksom din kost. Jag har sett snubbar träna efter exakt samma schema i fyra år som undrar varför de inte lägger på sig nått?!? I din träning kommer du för eller senare nå en sorts 'trösklar' och dessa är dels muskelmässiga som mentala. Det är inte många egon som kan gå ner ifrån 110 i bänk (som de legat på i fyra år) till 70 för att börja köra med bredare alt smalare grepp etc i ett försök att stimulera andra muskelgrupper i bröstkorgen. Så variera dig redan från början, vikter, grepp, reps och övningar osv så slipper du sådana 'pinsamheter'.

Och du, om nån gång känner att du inte orkar köra varken fysisk eller mentalt så skit i träningen och gå ut på stan, käka en glass och kolla på snygga killar eller nått (jag kanske är i området just då, host). Alltså låt inte allt vara hugget i sten, så att inte den där 'måste-känslan' får ta över helt med andra ord.

Sen när du kommer på nått bra som funkar, så delar du med dig till oss andra här på forumet. :tummenupp

liljekvist skrev:
118kg med 6% fett inte illa :Bugar Får man fråga hur lång du är?
182cm,men det va på den tiden man tävlade,lägsta kroppsfett jag nånsin haft var 4% vid 105 kg kroppsvikt,men då klarade jag inte av att göra mycket,bara vimsade omkring o gick vilse överallt,helt snurrig.

pg_ice skrev:
det är mer brudar på gymmet än ute i skogen:)
nej ärligt talat så är det väl kicken efteråt man vill åt.

Då ska du känna kicken, när man nästan rammat ett träd i 100+ km/h :D

Jacke hur mycket anser du att man ska vila?

Har en vän som tränar 5 dagar i veckan, och han har fått RUSKIGT bra resultat på 6 månader. Fast då va han lite väl nördig, drog up kreatinpåsen och blandade i mjölken i skolan ;) Verkar det vettigt, att vila 2 dagar i veckan?

Rocketbejby, jag snor lite av din tråd och passar på att ställa min fråga.

Om man inte har råd att gå på gym. Vad finns det för övningar hemma man kan göra för att bygga lite muskler och bli av med lite fett?
Hantlar, promenader, äta rätt.. etc?

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...